[Macbook] Kan niet updaten.

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi medetweakers,

Mijn eerste topique in APL over hardware.

Voor mij staat een Macbook 2.0Ghz, met firmware MB11.0061.B02.

Nu wil ik graag bootcamp installeren, omdat ik voor school SQL server & VB.net moet draaien (Parallels is me net iets te traag).

Dus ik haal de laatste nieuwe bootcamp af, maar die vereist dat ik MB11.0061.B03 erop heb staan. Goed, ik d/load die, en wil die installeren, maar dan krijg ik het bericht 'deze update hoeft niet geinstalleerd te worden'.

Mijn Mac is up2date.

Googlen op dit probleem levert mij opties van refit op, maar daarmee lukt het partitioneren niet, en ook mensen die 'm gewoon hebben binnengebracht in een Mac store, maar nergens een oplossing voor het probleem.

Weet iemand hier iets? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:19
Ik zou even handmatig proberen die update te installeren. Hier kun je hem downloaden van Apple support:

MacBook update

Als dat niet werkt zou je via het verwijderen van een pakketontvangstbewijs kunnen proberen de update alsnog te laten installeren, maar hier heb ik zelf (behalve met een programma) geen ervaring mee.

Als je trouwens nog via Apple Care of via je normale garantie nog recht hebt op softwareondersteuning (eerste 90 dagen) kun je ook Apple bellen en dan zeggen dat het niet lukt om de EFI firmware update te installeren.

Een laatste optie zou kunnen zijn om een oude versie van Bootcamp te gebruiken om je schijf te partitioneren en windows te installeren en de windows drivers van de nieuwe Bootcamp versie te gebruiken (daar zit het belangrijkste verschil in tussen de Bootcamp versies)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
donaldo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:31:
Als dat niet werkt zou je via het verwijderen van een pakketontvangstbewijs kunnen proberen de update alsnog te laten installeren, maar hier heb ik zelf (behalve met een programma) geen ervaring mee.
Mag ik vragen naar de naam van dat programma?
Als je trouwens nog via Apple Care of via je normale garantie nog recht hebt op softwareondersteuning (eerste 90 dagen) kun je ook Apple bellen en dan zeggen dat het niet lukt om de EFI firmware update te installeren.
Nope, we zijn al verder als 90 dagen :P
Een laatste optie zou kunnen zijn om een oude versie van Bootcamp te gebruiken om je schijf te partitioneren en windows te installeren en de windows drivers van de nieuwe Bootcamp versie te gebruiken (daar zit het belangrijkste verschil in tussen de Bootcamp versies)
Heb ik ook al achter gezocht, maar ik vind er geen ISO/DMG van.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:19
Ik bedoelde dat ik hiermee al een keer een probleem met een programma mee heb verholpen (iWeb installatie was corrupt geworden). Het idee is dat het systeem voor alle updates en installaties een 'ontvangstbewijs' opslaat. Door dit te verwijderen zal software update proberen opnieuw de update te installeren. Ik heb even gekeken, maar zo werkt het kennelijk niet met deze firmware-update dus zal in dit geval geen oplossing bieden.

links naar oude bootcamp dmg's

1.2

1.3

Als het nog niet lukt om je HD te partitioneren kun je overwegen een nieuwe installatie van OSX te doen (met behoud van accounts en programma's) en dan alle updates opnieuw te doen (dan gaat de fw-update waarschijnlijk wel goed). Als je dit nog nooit gedaan hebt kun je dan meteen behoorlijk wat harde schijf ruimte vrijmaken door overbodige taalinstallaties niet aan te vinken (aangepaste installatie).

Volgens mij is er trouwens ook een apart bootcamp topic, waar je je probleem ook kunt voorleggen, gebruik daarvoor de zoekfunctie.