Videokaart DOA?

Pagina: 1
Acties:

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:54
offtopic:
Weet niet zeker of hij hier goed staat, maar in feite is het het moederbord wat mij dat doet vermoeden. Anders mag je hem moven. :)

Ik heb gisteren mijn nieuwe computer binnengekregen. Gezellig saampjes met mijn broer dat ding gaan bouwen, wat blijkt? Systeem werkt niet. De eerste paar fouten hebben we kunnen verhelpen door het geheugen beter te plaatsen. Maar er blijft nu nog één probleem over, een abnormale biospiep & geen beeld.

De abnormale biosbiep is alsvolgt: 1x lang, 2x kort (Tussen lang en kort bevinden zich 7 sec.) , wanneer ik ga kijken bij een Amibeeps help page kom ik tot de volgende conclusie:
1 long, 2 short Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered
Bron: http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Nu heb ik uiteraard die videokaart er al in en uit gehaald e.d. maar dat mocht allemaal niet beteren. Mijn bord blijft deze fout geven.

Het scherm wordt overigens blauw. Wanneer ik mijn scherm test op een andere computer werkt hij perfect. In fact, een dualscreen met behulp van de laptop werkt hier eigenlijk best leuk.

Dus, iemand anders misschien die deze fout van het moederbord heeft gekregen? En het opgelost heeft gekregen? :)

Bedankt!

Ohja, ik heb geen andere videokaart op PCI-Express niveau hier liggen, dus dat gaat ook niet werken. Mijn specificaties zijn alsvolgt:

1 x Samsung 19'' 940NW
1 x Kingston 2048MB, DDR2, 800 CL5.0 Matched Pair
1 x Linksys WRT54GL-EU Wireless-G Broadband Router
1 x AOpen Miditower QF50A Zwart
1 x Asus M2V
1 x AMD Athlon 64 X2 4000+ BOX (SAM2)
1 x Club3D 256Mb 8500GT PCI-E
1 x Samsung 250Gb SATA II 8Mb

[ Voor 14% gewijzigd door jlkiller op 18-08-2007 12:43 ]

Mijn portfolio

Verwijderd

heb je ook al een andere videokaart geprobeerd?

• jlkiller
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:47:
heb je ook al een andere videokaart geprobeerd?
Als je de startpost leest, zie je dat dat geen optie is... Ik heb hier geen andere videokaart liggen...

Mijn portfolio

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Al een BIOS reset uitgevoerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

jlkiller schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

Als je de startpost leest, zie je dat dat geen optie is... Ik heb hier geen andere videokaart liggen...
Idd, maar lezen doen ze hier meestal niet ;)
Kun je je nieuwe videokaart in een andere pc plaatsen?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heeft de videokaart een aparte voedingkabel nodig? Zoja, heb je die erin zitten?

Wat bedoel je met "het geheugen beter te plaatsen"? Het kan maar op een manier, misschien moet je eens kijken of je daar niks hebt gesloopt.

Verwijderd

jlkiller schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

sorry daar had ik net even overheen gekeken :)
maar ken je niet iemand anders die je wel zou kunnen lenen, of probeer jou kaart in iemand anders zijn computer dan weet je zeker of het aan je videokaart ligt

• jlkiller
sajoku schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:52:
Heeft de videokaart een aparte voedingkabel nodig? Zoja, heb je die erin zitten?

Wat bedoel je met "het geheugen beter te plaatsen"? Het kan maar op een manier, misschien moet je eens kijken of je daar niks hebt gesloopt.
@Die andere: Ik heb geen andere computers met een PCI-X mobo.

Ik heb Dual Channel geheugen, en dat heb ik verkeerd in het moederbord gedaan. Met het geheugen is tot zover ik na kan gaan nu niks fout. Tevens is mijn kaart een Club3D 8500GT met nog een ding waar je voeding in zou kunnen doen over, maar die aansluiting zit er nog een keer, en dan is de FAN erop aangesloten. Dus je zou kunnen concluderen dat deze voor een fan is. Ik heb ook geen kabel die erin past.

Mijn portfolio

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Om te weten of je videokaart het probleem is, zul je toch echt deze in een andere PC moeten testen. En dan een andere PCI-e (dus geen PCI-X) videokaart in jouw PC doen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat van die videokaart klopt waarschijnlijk niet. Ik kreeg hier ook een lange piep en 2x een kort piep, dat kwam doordat het geheugen in een andere volgorde erin moest. Aangezien je zegt dat je wat met het geheugen hebt lopen klooien zou dit het best kunnen zijn. Ik kreeg overigens ook geen beeld.

Dat wat jij zei over die videokaart is volgens mij alleen bij AMI BIOS'en, bij AWARD BIOS'en duidt het volgens mij op geheugen dat verkeerd zit.

Probeer eens met 1 geheugenmodule te booten. Als dat lukt dan moet je ff wat combinaties proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 18-08-2007 13:05 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
een pci kaartje is ook een optie natuurlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• jlkiller
leonpwner1 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:04:
Dat van die videokaart klopt waarschijnlijk niet. Ik kreeg hier ook een lange piep en 2x een kort piep, dat kwam doordat het geheugen in een andere volgorde erin moest. Aangezien je zegt dat je wat met het geheugen hebt lopen klooien zou dit het best kunnen zijn. Ik kreeg overigens ook geen beeld.

Dat wat jij zei over die videokaart is volgens mij alleen bij AMI BIOS'en, bij AWARD BIOS'en duidt het volgens mij op geheugen dat verkeerd zit.

Probeer eens met 1 geheugenmodule te booten. Als dat lukt dan moet je ff wat combinaties proberen.
Als ik een latje gehuegen erin doe, doet ie precies hetzelfde.

EDIT:

@ Andere: Ik heb hier geen andere videokaart, dus dat lukt niet. Tevens ken ik niemand tot zover die al een PCI-X videokaart heeft... Dus dat schiet ook niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door jlkiller op 18-08-2007 13:41 ]

Mijn portfolio

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
PCIe en PCI-X is heel wat anders. zoek maar eens op.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jlkiller schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:36:
@ Andere: Ik heb hier geen andere videokaart, dus dat lukt niet. Tevens ken ik niemand tot zover die al een PCI-X videokaart heeft... Dus dat schiet ook niet op.
Zoals gezegd... dat is de enige mogelijkheid om het uit te sluiten. Dan zal ik toch maar even op zoek gaan naar een PCI-e videokaartje (a 20 euro ofzo - er is er nu 1 in Vraag&Aanbod 2dehands dus).
Pagina: 1