offtopic:
Weet niet zeker of hij hier goed staat, maar in feite is het het moederbord wat mij dat doet vermoeden. Anders mag je hem moven.
Weet niet zeker of hij hier goed staat, maar in feite is het het moederbord wat mij dat doet vermoeden. Anders mag je hem moven.
Ik heb gisteren mijn nieuwe computer binnengekregen. Gezellig saampjes met mijn broer dat ding gaan bouwen, wat blijkt? Systeem werkt niet. De eerste paar fouten hebben we kunnen verhelpen door het geheugen beter te plaatsen. Maar er blijft nu nog één probleem over, een abnormale biospiep & geen beeld.
De abnormale biosbiep is alsvolgt: 1x lang, 2x kort (Tussen lang en kort bevinden zich 7 sec.) , wanneer ik ga kijken bij een Amibeeps help page kom ik tot de volgende conclusie:
Bron: http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm1 long, 2 short Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered
Nu heb ik uiteraard die videokaart er al in en uit gehaald e.d. maar dat mocht allemaal niet beteren. Mijn bord blijft deze fout geven.
Het scherm wordt overigens blauw. Wanneer ik mijn scherm test op een andere computer werkt hij perfect. In fact, een dualscreen met behulp van de laptop werkt hier eigenlijk best leuk.
Dus, iemand anders misschien die deze fout van het moederbord heeft gekregen? En het opgelost heeft gekregen?
Bedankt!
Ohja, ik heb geen andere videokaart op PCI-Express niveau hier liggen, dus dat gaat ook niet werken. Mijn specificaties zijn alsvolgt:
1 x Samsung 19'' 940NW
1 x Kingston 2048MB, DDR2, 800 CL5.0 Matched Pair
1 x Linksys WRT54GL-EU Wireless-G Broadband Router
1 x AOpen Miditower QF50A Zwart
1 x Asus M2V
1 x AMD Athlon 64 X2 4000+ BOX (SAM2)
1 x Club3D 256Mb 8500GT PCI-E
1 x Samsung 250Gb SATA II 8Mb
[ Voor 14% gewijzigd door jlkiller op 18-08-2007 12:43 ]