Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

transformatortje voor hp 1702 lcd

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan mij helpen aan een transformatortje van de hp 1702 LCD scherm
Deze is bij mij doorgebrand, ik ben zelf al avonden aan het zoeken maar kan er geen vinden.
Op het plaatje zie je 2 zwarte blokjes boven elkaar, dan zou het bij mij de bovenste zijn en dan staat er op TPW-797 CP 418
Via google en altavista kom je nergens met deze info.
Ook ben ik al opzoek geweest naar nieuwe print compleet hier van maar ook onvindbaar.
Ik hoop dat de mense mij hier op weg kunnen helpen
alvaste bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://forums.futura-sciences.com/attachment.php?attachmentid=18310&d=1173991378

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eerste beste elektronica-winkel met technische dienst.

Verwijderd

Topicstarter
en die zouden ze moeten hebben ?? buurman van waar ik werk zit de technischedienst van de harendse smit zal daar is binnenlopen volgende week maar het lijkt me dat ze zo ook te verkrijgen zijn!?
maar waar... conrad heeft ze niet

Verwijderd

Wat zeiden ze bij HP?

Verwijderd

Topicstarter
wij zijn hp leverancier op het werk maar ze konden me alleen compleet nieuw scherm aan bieden of de plastic bak die er achter zit dus.
ze verkopen geen parts... helaas

Verwijderd

Dan is het ding total loss dus. Enige wat je dan kan proberen is eenzelfde soort scherm zoeken en daar het onderdeel uit slopen.

Is het een trafo voor de backlight?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb om eerlijk te zijn geen idee maar als ik zo hier op het forum gelezen heb denk ik het wel.
maar het scherm werkte nog 100% alleen hij was al zo goed als doorgebrand want hij rookte en stonk een uur in de wind ....

Verwijderd

Kun je er geen alternatieve backlight in prutzen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Yup, dat is zeker de trafo van de inverter, de primaire vormt met die dikke bruine condensator een oscillatiekring, een zelfoscillerende inverter dus. Hier heb je echt dezelfde trafo nodig, de primaire bepaald sterk de werking van de inverter.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat klinkt als iemand met verstand er van... haha
maar wat ik zo begrijp is er gewoon niet los aan tekomen aan dat component? kan er verder ook geen beschrijvingen van vinden of wat voor type het is..

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Het is niet persé onmogelijk, maar het is wel vaak moeilijk om een leverancier te vinden die deze trafo heeft en per stuk wil verkopen.
Het gebeurt wel dat er een eigen ontwikkelde trafo wordt gebruikt, dan is er enkel via de fabrikant zelf aan te komen.

Met een losse inverter kan je doorgaans wel de lampen aansturen, maar dan kan je niet meer dimmen (voor een beperkte verzwakking van licht kan je er een weerstandje voor zetten, full-range dimmen moet via PWM gebeuren).

[ Voor 30% gewijzigd door naftebakje op 18-08-2007 14:29 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog opties ?
Pagina: 1