Toon posts:

Canon Powershot A520 adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bezit een Canon Powershot A520 en ben op zoek naar een adapter hiervoor.
Normale accu heet Canon ACK-800 AC adapter.

Iedereen weet inmiddels dat de ' normale' batterijen geen lang leven hebben bij intensief gebruik.
Is het raadzaam oplaadbare batterijen van Canon te zoeken en/of een adapter/accu? (neem aan dat een accu alleen best werkt met oplaadbare batterijen)

Is er een alternatieve adapter/accu verkrijgbaar voor deze camera canon power shot A520?
Waar zou ik die accu en/of oplaadbare batterijen online kunnen bestellen? (ervaringen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan toch gewoon AA accu's in die camera? Haal een paar NiMH cellen met grote capaciteit (>2000mAh) en een snellader, dat moet al aardig lang meegaan.
Niet oplaadbare batterijen gebruik je nooit in een camera, de spanning zakt te snel waardoor ze na een paar foto's al "leeg" zijn.

Volgens mij haal je trouwens een aantal keer adapter en accu door elkaar, een accu is een oplaadbare batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:11:
Er gaan toch gewoon AA accu's in die camera? Haal een paar NiMH cellen met grote capaciteit (>2000mAh) en een snellader, dat moet al aardig lang meegaan.
Niet oplaadbare batterijen gebruik je nooit in een camera, de spanning zakt te snel waardoor ze na een paar foto's al "leeg" zijn.

Volgens mij haal je trouwens een aantal keer adapter en accu door elkaar, een accu is een oplaadbare batterij ;)
Thx voor je hulp. Kan je aangeven waar ik deze NiHM cellen kan kopen? website voor online of naam van winkel?
Klopt met verwarring accu/ adapter. :*) Ik ben op zoek naar een adapter ten eerste. Dan ook nog een aanbevolen oplaadbare accu/batterij die ik zeker met die adapter wil gaan opladen >:) Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Wat een adapter betreft.
Voor je canon a520 moet je een gestabiliseerde adapter aanschaffen met 3 volt en minimaal 1500mA. Het plugje is 2.5 mm groot en de binnenzijde van de plug is de + pool.

Wat de adapter betreft.. daarmee kan je niet je batterijen opladen. Dat zul je dan met een aparte oplader moeten doen.

Die NiMH batterijen en oplader kan je zo'n beetje in elke electrozaak aanschaffen.
Niets bijzonders aan, dit zijn namelijk de standaard oplaadbare batterijen.
Loop gewoon een mediamarkt/kijkshop/expert/vulmaarin binnen en daar kan je ze kopen.
Lader erbij en klaar ben je.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 18-08-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:24:
Wat een adapter betreft.
Voor je canon a520 moet je een gestabiliseerde adapter aanschaffen met 3 volt en minimaal 1500mA. Het plugje is 2.5 mm groot en de binnenzijde van de plug is de + pool.

Wat de adapter betreft.. daarmee kan je niet je batterijen opladen. Dat zul je dan met een aparte oplader moeten doen.

Die NiMH batterijen en oplader kan je zo'n beetje in elke electrozaak aanschaffen.
Niets bijzonders aan, dit zijn namelijk de standaard oplaadbare batterijen.
Loop gewoon een mediamarkt/kijkshop/expert/vulmaarin binnen en daar kan je ze kopen.
Lader erbij en klaar ben je.
Weer wat geleerd en reuze bedankt!