Hoe het importeren van mail onder Vista mail stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
Ik gebruik Window Vista 64 Ultimate en dus windows mail.
Ik heb gezocht maar kan het antwoord niet vinden.

Ik sla mijn mail op een aparte partitie op maar maak een backup van mijn mail folder als ik een verse install doe.
Wanneer dit gedaan is moet ik de mail importeren wat meestal wel goed gaat.
Hij blijft echter de oude mail maar importeren ook als de backup map verwijderd is.
Als ik niet telkens de import (herstelde berichten) map weggooi heb ik er zo tientallen staan.
Hoe kan ik dit import proces nu stoppen? eenmaal is tenslotte voldoende.

Iemand die hier een antwoord op heeft? Ik kom er niet meer uit.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 07:56

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Waarom wijzig je niet gewoon de opslag locatie van je windows mail map? Dan hoef je helemaal nooit meer te importeren. Is ook veel fijner bij het maken van een backup. Zorg gewoon dat je e-mail map op dezelfde drive staat als "Mijn Documenten", Contactpersonen en Favorieten. Op dit moment heb ik even geen windows Vista computer staan hier, maar je moet zoeken naar de Onderhoud en dan de "Archief map". Die importeer functie die bij jou niet wil stoppen, zou ik gewoon even door laten lopen, dan zal die vanzelf stoppen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• stippel
Ik heb mijn standaard map op een andere partitie staan zoals jij volgens mij ook bedoeld. Maar ook dan moet vista mail de oude mail weer importeren en dus hetzelfde probleem?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 07:56

cjdijk

Hans favoriete radiostation

stippel schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:14:
Ik heb mijn standaard map op een andere partitie staan zoals jij volgens mij ook bedoeld. Maar ook dan moet vista mail de oude mail weer importeren en dus hetzelfde probleem?
Die mensen voor wie ik Vista heb geinstalleerd kunnen gewoon hun windows image terugzetten, waarna ze direct bij hun oude en nieuwe e-mails kunnen, zonder dat ze hun e-mails hoeven te importeren (zonder backup of restore). Dus volgens mij bedoel jij wat anders. De bestandslocaties wijzigen van alle andere mappen (waar jij het waarschijnlijk over hebt) gaat heel anders (gewoon rechtsklikken op bijvoorbeeld Documenten en locatie wijzigen klikken). De locatie van windows mail gaat via het programma zelf, dus met die 2 knopjes.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• stippel
Je kunt je hele Mijn Documenten map in het register dusdanig verplaatsen dat alle bestanden niet meer onder de standaard locatie (c:mijn documenten) worden geplaatst.
Maar doet niet echt terzake.
Mijn probleem is in ieder geval dat windows mail maar blijft importeren ondanks dat hij nu in zijn eigen standaard map staat.
Hoe kan ik dit uitzetten cq stoppen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Mail, Outlook en andere mailclients horen in Officesuites en -software thuis :)

Dit topic gaat dus ook verhuizen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1