Toon posts:

[XP] cd kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik zit met een probleem. Mijn cd van windows xp begint te haperen en ik zou daar dus graag een kopie van nemen voor wanneer de huidige cd het begeeft. Nu heb ik een tijdje geleden ook al een kopie genomen van een 98se cd, die werkt perfect buiten 1 ding, hij wil niet booten. Met deze cd wil ik het goed doen dus vraag ik mij nu af hoe ik dit moet doen zodat hij werkt en boot. En een eventuele raad om die cd van 98se toch te laten booten zou ook handig zijn ;)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 09:53
Gewoon een 1:1 copy (disk copy) maken met een random brand programma moet prima werken.
Als je de cd eerst naar je hardeschijf copieerd mis je de bootsector, en dan wil je cd inderdaad niet opstarten.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Windows 98,SE, kun je alleen booten met een opstart diskette :).

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 09:53
Alle windows CD's zijn bootable, zelfs de windows 95 cd was voor zover ik weet al bootable.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het door :D maar zou ik dan ergens voor die windows 98se een file kunne downloade en op de cd bijzette zodat hij wel boot?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
eXcyle schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:57:
Alle windows CD's zijn bootable, zelfs de windows 95 cd was voor zover ik weet al bootable.
Als jij het zeg zal dat best wel, met een beetje modificatie mischien maar standaard gaat je dat dus never nooit lukken. Je hebt altijd een opstart diskette nodig om de drivers te laden en door middel daarvan typ je setup en start hij de installatie met een oricinelen cd :)

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:03:
Ok, ik heb het door :D maar zou ik dan ergens voor die windows 98se een file kunne downloade en op de cd bijzette zodat hij wel boot?
Wat je zou kunnen doen is een image maken van een win 98 se bootfloppy en deze image als basis gebruiken om met Nero een bootable cd te maken. Op die bootable cd zet je dan de win 98 map van je originele cd met de cabfiles etc. Een dergelijke cd heb ik altijd gebruikt voor win 98 installaties.

PS: als je een bootable cd gewoon 1 op 1 kopieert is de kopie gewoon bootable (mits het origineel dat was natuurlijk) dus bij XP is dit sowieso geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door fckgw op 18-08-2007 11:53 ]

Pagina: 1