Je kan het wel hebben
Ze zijn vast wel te koop ergens. Zo geweldig is deze trouwens niet hoor. Op 3600MHz met waterkoeling wordt ie 67graden onder volle belasting. Ding moet ook op 1.52 volt lopen voor die snelheid. Ik vind dat allemaal geen probleem maar er zijn cpu-tjes die veel netter klokken. De nieuwe G0 stepping is een stuk beter. Die zijn ook niet zo heel erg duur volgens mij
Verwijderd
Ja dat weet ik 
Maar de kans om via tweakers te kopen klinkt me betrouwbaarder als bijv via marktplaats
Mjah mij maakt het niet uit
krijg binnen nu en enkele dagen m'n nieuwe pc ook weer binnen
kan ik weer verder
BTW: ben jij computer en scooter freak?
want heb verschillende roy's in me msn, en 1 daarvan heeft xeon in z'n naam en een cilinder als picca 
Mjah eerst maar is ff die 3GHz die binnekort binnenkomt de volts erdoorheen jagen... En dan vanaf januarie zo ongeveer koop ik weer een nieuwe pc
Die dan als server gaat dienen voor me site en wss komt er ook nog een game server op
en daar hoop ik dan mijn inkomsten mee te maken... Mocht dat allemaal lopen als ik nu denk dat het gaat lopen is nieuwe hardware kopen geen probleem meer voor mij
Haha let maar niet op mij... te veel dromen
Maar de kans om via tweakers te kopen klinkt me betrouwbaarder als bijv via marktplaats
Mjah mij maakt het niet uit

BTW: ben jij computer en scooter freak?
Mjah eerst maar is ff die 3GHz die binnekort binnenkomt de volts erdoorheen jagen... En dan vanaf januarie zo ongeveer koop ik weer een nieuwe pc
Haha let maar niet op mij... te veel dromen

Niet vloeken in de kerk. Ik haat scooters. Zelf heb ik alleen maar zundappies
Veel mooier spul, die cilinder is idd voor op m'n zundapp 
M'n Xeon is net gebracht, ff leuk klokken. Gelijk maar geboot op 400FSB
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=265366
Ding wordt maar 40 graden op die snelheid, heerlijk die G0 stepping
M'n Xeon is net gebracht, ff leuk klokken. Gelijk maar geboot op 400FSB
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=265366
Ding wordt maar 40 graden op die snelheid, heerlijk die G0 stepping
[ Voor 12% gewijzigd door R-O-Y op 08-11-2007 17:16 ]
Verwijderd
Haha.. ok dan weet ik iig wie wie is 
gaat al lkkr net nieuw en gelijk hoppa 
Zou je miss ff 3Dmark willen runnen of gewoon superpi? zodat ik beetje kan zien hoe snel die Xeon's nou eigenlijk zijn

Zou je miss ff 3Dmark willen runnen of gewoon superpi? zodat ik beetje kan zien hoe snel die Xeon's nou eigenlijk zijn

ik ben sinds deze week ook bezig met overklokken ! jaja !
ik heb het volgende systeem
-e6750
-asus pk5vm
-ocz 8500 5-5-5-15
-Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan
ik heb het volgende tot nu toe bereikt..

ik kom echter ook niet echt verder..
Alleen als ik de voltage op auto zet.. maar dan gaat ie over de 1.4 volt heen wat ik niet wil.
ik heb het volgende systeem
-e6750
-asus pk5vm
-ocz 8500 5-5-5-15
-Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan
ik heb het volgende tot nu toe bereikt..

ik kom echter ook niet echt verder..
Alleen als ik de voltage op auto zet.. maar dan gaat ie over de 1.4 volt heen wat ik niet wil.
[ Voor 28% gewijzigd door Aapie op 08-11-2007 20:12 ]
Volgend deeltje anyone? 
OC-noob in tha house, mijn E2140 trekt 6x250FSB stabiel. Wees niet te geschokt
Meer updates volgen
OC-noob in tha house, mijn E2140 trekt 6x250FSB stabiel. Wees niet te geschokt
1,5 GHz
wow
Zo'n 2140 moet toch makkelijk een heel stuk harder kunnen?
Zo, eindelijk een fatsoenlijke koeler voor mijn E2160.
Scythe Mine erop gezet, Arctic 120mm PWM fan als outtake, Zalman 120mm fan @900RPM als intake. Lekker stil spul dus. Nu blijf ik met TAT onder de 40c op 100% stressed! Met stock koeler ging dat naar 77c.. al heb ik wel het vermoeden dat die er niet helemaal lekker op zat. Maargoed, dat is nu prima opgelost, het OCen kan beginnen
/edit: En er dan nu achter komen dat een ASRock ConRoe1333-D667 geen goed idee is met een fsb van 800Mhz.. gezien overklokken alleen met PCI-E Sync lijkt te werken, en 250Mhz fsb dus ongeveer maximaal is gezien de PCI-E dan al op 115Mhz zit..
Maar weer een ander mobo kopen dus..
Scythe Mine erop gezet, Arctic 120mm PWM fan als outtake, Zalman 120mm fan @900RPM als intake. Lekker stil spul dus. Nu blijf ik met TAT onder de 40c op 100% stressed! Met stock koeler ging dat naar 77c.. al heb ik wel het vermoeden dat die er niet helemaal lekker op zat. Maargoed, dat is nu prima opgelost, het OCen kan beginnen
/edit: En er dan nu achter komen dat een ASRock ConRoe1333-D667 geen goed idee is met een fsb van 800Mhz.. gezien overklokken alleen met PCI-E Sync lijkt te werken, en 250Mhz fsb dus ongeveer maximaal is gezien de PCI-E dan al op 115Mhz zit..

Maar weer een ander mobo kopen dus..
[ Voor 27% gewijzigd door Xtuv op 08-11-2007 22:18 ]
Verwijderd
Nou ik ben bezig geweest om mijn CPU en heatsink te lappen.
De CPU was niet moeilijk om te lappen. Alleen de heatsink (scythe ninja), dat viel vies tegen omdat je niet makkelijk een beweging kunt maken zonder druk uit te oefenen ivm de topzwaarte van dat ding.
Het resultaat is dat ik nu op 3600 draai @ 1.45 met load temps rond de 60 graden en 40 idle. Ik vraag me af of ik dit niet beter kan?? Heb het vermoeden dat die heatsink niet optimaal presteert door mijn matige lap.
Zijn er meer mensen die op 1.45 volt al aan de max temperatuur zitten en die ook gelapt hebben??
Ik wil wel is zien wat ik kan halen op 1.55 volt, dat lukt nu niet omdat ie eruit knalt door de hoge temperaturen.
De CPU was niet moeilijk om te lappen. Alleen de heatsink (scythe ninja), dat viel vies tegen omdat je niet makkelijk een beweging kunt maken zonder druk uit te oefenen ivm de topzwaarte van dat ding.
Het resultaat is dat ik nu op 3600 draai @ 1.45 met load temps rond de 60 graden en 40 idle. Ik vraag me af of ik dit niet beter kan?? Heb het vermoeden dat die heatsink niet optimaal presteert door mijn matige lap.
Zijn er meer mensen die op 1.45 volt al aan de max temperatuur zitten en die ook gelapt hebben??
Ik wil wel is zien wat ik kan halen op 1.55 volt, dat lukt nu niet omdat ie eruit knalt door de hoge temperaturen.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Thanx!BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:40:
Gisteren na veel leeswerk alhier ook de sprong maar eens gewaagd en mijn E6600 naar de 3 ghz proberen te tillen. Ik heb de CPU Frequency aangepast van 266 naar 333 (multiplyer op 9 laten staan) en geboot. Alles leek goed, alleen het inlogscherm van Vista verscheen helaas niet. Toen ik de 333 naar 300 had teruggezet (2,7 Ghz dus effectief) werkte het wel. Geheugen wordt dan van PC5300 naar PC4300 teruggezet maar draait dan wel 1:1, wat van belang schijnt te zijn op Asus borden.
Al met al enigszins teleurgesteld. Het liefst zou ik 333 draaien, precies gelijk met mijn PC5300 geheugen en een keurige 3 Ghz als kloksnelheid, iets wat eenvoudig zou moeten kunnen als ik het in deze topics goed begrepen heb. Temperatuur was netjes in de bios monitor (42 graden, stock cooler) Iemand enig idee of ik als nog iets fout doe misschien? Overigens is mijn doel niet een ultieme overclock, ik wil gewoon die 3 Ghz draaien en dan ben ik een blije.
Systeem:
Asus P5B Deluxe wifi moederbord
Core 2 Duo E6600 processor met stock cooler
Kingston 2x1GB PC5300 Valueram (begin 2007 was PC6400 nog heeeeeeel duur)
Corsair HX520W voeding
EVGA 8800 GTS 640MB videokaart (geen overclock)
Windows Vista Ultimate NL 32 bit
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
memory timings? vcore? heb je EIST en C1E uitstaan??BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:07:
[...]
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Thanx!
Sig
EIST en C1E zorgt er niet voor dat je niet kan overklokken. Het is misschien wel wat makkelijker maar hier ligt het vaak niet aan. Mijn overgeklokte spul draait allemaal met EIST aan. In idle scheelt het toch bijna 1GHz op de kloksnelheidtreative schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:18:
[...]
memory timings? vcore? heb je EIST en C1E uitstaan??
Misschien moet je de PCI-Express nog op 100 vastzetten? Al staat ie bij mij ook nog op auto en dat werkt prima bij een FSB van 466MHz. Het enige dat ik nu ingesteld heb is het voltage en de FSB. De rest staat allemaal op auto en dat werkt perfect
Verwijderd
Zo, heb ook eindelijk mijn onderdelen binnen.
Gigabyte P35-DS3R met E6750 @ 3400MHz met default bios settings en stock cooling..
Nou nog mijn 8800GT overclocken en het is helemaal feest
Temps zijn overigens rond de 70 graden stressed dus moet nog een fatsoenlijke koeler uitkiezen.. (aanbelingen anyone
)
Gigabyte P35-DS3R met E6750 @ 3400MHz met default bios settings en stock cooling..
Nou nog mijn 8800GT overclocken en het is helemaal feest
Temps zijn overigens rond de 70 graden stressed dus moet nog een fatsoenlijke koeler uitkiezen.. (aanbelingen anyone
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 15:43 ]
De rest staat inderdaad nog op auto, dat EIST staat uit. Dan moet het wel het voltage zijn, is ook niet zo gek dat je voor 3 Ghz iets meer dan de standaard 1,3nogwat volt nodig hebt denk ikR-O-Y schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:43:
[...]
EIST en C1E zorgt er niet voor dat je niet kan overklokken. Het is misschien wel wat makkelijker maar hier ligt het vaak niet aan. Mijn overgeklokte spul draait allemaal met EIST aan. In idle scheelt het toch bijna 1GHz op de kloksnelheid![]()
Misschien moet je de PCI-Express nog op 100 vastzetten? Al staat ie bij mij ook nog op auto en dat werkt prima bij een FSB van 466MHz. Het enige dat ik nu ingesteld heb is het voltage en de FSB. De rest staat allemaal op auto en dat werkt perfect
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
ik heb juist iets vaags met 6750 er zit 5 graden verschil per core, ik heb hem op 3.2 kunnen krijgen. maar omdat 1 brakke core erop heb. ben ik terug gegaan naar 3 ghz, uiteindelijk begon mijn mobo te zeiken maar blijkbaar heb ik gewoon 1 brakke core. zal morgen nog eens kijken heb hem voor de zekerheid maar weer op stock speeds gezet, ik moest me bois resetten
.
vraag aan jullie, zal ik nog een poging proberen. of gewoon maar stock laten, want blijkbaar heb 1 brakke core die niet meewerkt.
vraag aan jullie, zal ik nog een poging proberen. of gewoon maar stock laten, want blijkbaar heb 1 brakke core die niet meewerkt.
EIST en C1E bezorgte mij een hoop gezeikR-O-Y schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:43:
[...]
EIST en C1E zorgt er niet voor dat je niet kan overklokken. Het is misschien wel wat makkelijker maar hier ligt het vaak niet aan. Mijn overgeklokte spul draait allemaal met EIST aan. In idle scheelt het toch bijna 1GHz op de kloksnelheid![]()
Sig
Ik vroeg me af of ik het goed doe, ik heb een Asus P5N-E SLI, en een E6300 CPU.
Nu loopt het 'unlinked' (dus de mhz van het geheugen blijft staan op 525mhz in de bios) en de CPU staat ipv 1066 op 1500.
Dit is het enige wat ik verandert heb, doe ik dat goed of moet ik het anders aanpakken? En is unlinked beter dan linked?
Nu loopt het 'unlinked' (dus de mhz van het geheugen blijft staan op 525mhz in de bios) en de CPU staat ipv 1066 op 1500.
Dit is het enige wat ik verandert heb, doe ik dat goed of moet ik het anders aanpakken? En is unlinked beter dan linked?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Gisteren de volgende set gehaald:
-E6750 CPU boxed
-2 GB GeIL PC6400 4-4-4-12 2x1GB
Dit in samenwerking met een 8800GT, 3 HD's, 600 Watt Superflower voeding.
Ik kom met overclocken niet verder dan 2,9 GHz stabiel, ik vind dit echt ERG laag vergeleken met veel anderen hier. De CPU is een stepping B revision G0.
Voltages van de voeding zijn prima. Zou het moederbord brak kunnen zijn? Hij start soms niet eens op na een bios reset naar default settings en hangt soms in windows. Orthos geeft verder geen fouten op 2.9 GHz of lager. CPU wordt wel 59 graden stressed in CoreTemp. Gebruik op die moment nog de stock cooler maar bij anderen kan er dan al tot 3.2 ghz stabiel overclockt worden.
In de BIOS heb ik alles uitgezet wat aanbevolen wordt uit te zetten (Eist, DOT, C1E). Geheugen niet op linked gezet dus blijft "gewoon" op of rond 800 mhz lopen.
Voltages al iets proberen te verhogen. vCore staat op 1.35 volt standaard. Dit op 1.40 en 1.425 geprobeerd en loopt dan ook niet stabiel op 3.0 GHz. NB en SB iets upvolten heeft ook geen resultaat.
Verder springt de multiplier soms uit zichzelf terug naar 6x ipv 8x. Zie dat net weer gebeuren in cpu-z, cpu draait dan op 2.0ghz ipv 2.66ghz. EIST staat dus uit, cpu is manual ingesteld op 8x en fsb 1333 dus zou niet mogen gebeuren. Daarnaast staat er in de BIOS het volgende bericht zodra ik de cpu overclock : "A 333MHz system bus processor is installed. This processor is not supported on this system board, and will run at reduced processor clock speed. System performance will be impacted".
Anyone tips?
-E6750 CPU boxed
-2 GB GeIL PC6400 4-4-4-12 2x1GB
Dit in samenwerking met een 8800GT, 3 HD's, 600 Watt Superflower voeding.
Ik kom met overclocken niet verder dan 2,9 GHz stabiel, ik vind dit echt ERG laag vergeleken met veel anderen hier. De CPU is een stepping B revision G0.
Voltages van de voeding zijn prima. Zou het moederbord brak kunnen zijn? Hij start soms niet eens op na een bios reset naar default settings en hangt soms in windows. Orthos geeft verder geen fouten op 2.9 GHz of lager. CPU wordt wel 59 graden stressed in CoreTemp. Gebruik op die moment nog de stock cooler maar bij anderen kan er dan al tot 3.2 ghz stabiel overclockt worden.
In de BIOS heb ik alles uitgezet wat aanbevolen wordt uit te zetten (Eist, DOT, C1E). Geheugen niet op linked gezet dus blijft "gewoon" op of rond 800 mhz lopen.
Voltages al iets proberen te verhogen. vCore staat op 1.35 volt standaard. Dit op 1.40 en 1.425 geprobeerd en loopt dan ook niet stabiel op 3.0 GHz. NB en SB iets upvolten heeft ook geen resultaat.
Verder springt de multiplier soms uit zichzelf terug naar 6x ipv 8x. Zie dat net weer gebeuren in cpu-z, cpu draait dan op 2.0ghz ipv 2.66ghz. EIST staat dus uit, cpu is manual ingesteld op 8x en fsb 1333 dus zou niet mogen gebeuren. Daarnaast staat er in de BIOS het volgende bericht zodra ik de cpu overclock : "A 333MHz system bus processor is installed. This processor is not supported on this system board, and will run at reduced processor clock speed. System performance will be impacted".
Anyone tips?
[ Voor 44% gewijzigd door Neofloppy op 27-11-2007 18:48 ]
In wat uit zich dat dan? Ik heb nu in m'n bios werkelijk alles op auto staan. RAM, Timings en voltages. Alleen de fsb heb ik op 466MHz gezet. In windows klokt ie dus netjes terug naar 2800MHz onder idle en hij springt naar 3800MHz onder belasting. Met een voltage van 1.29, die het bord ook zelf bepaald, gaat het prima. Overklokken moeilijk? Zet gewoon alles op autotreative schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:23:
[...]
EIST en C1E bezorgte mij een hoop gezeik
Bij m'n vorige CPU's had ik ook niet echt last van EIST en C1E. Werkt allemaal prima
Op auto vCore boot me pc niet eensR-O-Y schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:01:
[...]
In wat uit zich dat dan? Ik heb nu in m'n bios werkelijk alles op auto staan. RAM, Timings en voltages. Alleen de fsb heb ik op 466MHz gezet. In windows klokt ie dus netjes terug naar 2800MHz onder idle en hij springt naar 3800MHz onder belasting. Met een voltage van 1.29, die het bord ook zelf bepaald, gaat het prima. Overklokken moeilijk? Zet gewoon alles op auto![]()
![]()
Bij m'n vorige CPU's had ik ook niet echt last van EIST en C1E. Werkt allemaal prima
Sig
Eeuhm, waarom heeft niemand hier de Anus P5E? Hele goede X38 mobo....
Gulfstream G650
Omdat die net uit is en waarschijnlijk kneiter duur is 
@treative, ik moet wel zeggen dat met elk nieuw bord dat ik haal het overklokken makkelijker word. Hoe nieuwer het bord hoe minder je hoeft te doen om over te klokken. Als je heel erg ver wilt gaan moet je natuurlijk wel zelf alles instellen, maar de gemiddelde n00b
kan tegenwoordig ook gewoon alleen z'n FSB veranderen van bvb 266 naar 333 en dan heeft ie toch een leuke winst. Voor niks
@treative, ik moet wel zeggen dat met elk nieuw bord dat ik haal het overklokken makkelijker word. Hoe nieuwer het bord hoe minder je hoeft te doen om over te klokken. Als je heel erg ver wilt gaan moet je natuurlijk wel zelf alles instellen, maar de gemiddelde n00b
Verwijderd
En dat vind ik nu net jammer
overclocken was vroeger nog uber (nu nog steeds, maar toch minder) enkele jaren geleden moest je om echte resultaten te krijgen de echte tweaker uithangen
en dan praat ik dus over vmods op het mobo....
Uiteraard kan dat nu nog steeds, alleen heeft het geen nut bij de nieuwere mobo's, simpel omdat er al veel zijn die tot 1.6 of tot zelfs 1.9v gaan.. en je CPU dan al zwart geblakkert is
(meestal heb je aan 1.65 wel genoeg.. behalve de diehards dan ) 
Mjah genoeg over dat
we gaan weer verder.!
Mijn nieuwe pc is overigens nog steeds niet binnen
Wachtende op de hardeschijf die nog binnen moet komen bij de dealer voordat de hele boel verzonden word....
Ik kan niet wachten op m'n nieuwe rig.!!
Uiteraard kan dat nu nog steeds, alleen heeft het geen nut bij de nieuwere mobo's, simpel omdat er al veel zijn die tot 1.6 of tot zelfs 1.9v gaan.. en je CPU dan al zwart geblakkert is
Mjah genoeg over dat
Mijn nieuwe pc is overigens nog steeds niet binnen
Ik kan niet wachten op m'n nieuwe rig.!!
Vroegah was alles leuker
vmodden nooit gedaan maar wel streepjes doortrekken op amd athlon's toen het nog kon 
Iemand nog een idee waarom mijn E6750 niet hoger dan 2.9 GHz wil op m'n msi bordje?. Ben benieuwd of hij met een grotere koeler ipv stock cooler hoger wil. Anders is misschien 1 van de 2 cores brak of het mobo niet lekker. Het mobo was helemaal plakkerig aan de onderkant toen die uit de doos kwam en er zaten lijmresten op die er gewoon afvielen
Waarschijnlijk al eerder ingeruild dus ofzo.
Iemand nog een idee waarom mijn E6750 niet hoger dan 2.9 GHz wil op m'n msi bordje?. Ben benieuwd of hij met een grotere koeler ipv stock cooler hoger wil. Anders is misschien 1 van de 2 cores brak of het mobo niet lekker. Het mobo was helemaal plakkerig aan de onderkant toen die uit de doos kwam en er zaten lijmresten op die er gewoon afvielen
[ Voor 3% gewijzigd door Neofloppy op 27-11-2007 18:48 ]
Ik heb net mijn p35-dsr3 binnen met 2GB ram en een c2d 6750. Nu zit ik de kijken naar mijn idle temps, en die liggen rond de 21 graden. Dicht zegt zowel core temp,speedfan als easytune 5. In de bios staat er echter 31 graden. Onder stress zeggen core temp en speedfan dat de cpu's rond de 41 graden worden, easytune zegt 46 graden(@3400mhz)
Ik vind deze temps nogal erg laag, geven de programma's de juiste waardes door? Zijn er bekende problemen met de temp-metingen van de E6750?
--edit--
NM,core temp beta geeft realistischere waardes. 56C@3.5GHZ
Ik vind deze temps nogal erg laag, geven de programma's de juiste waardes door? Zijn er bekende problemen met de temp-metingen van de E6750?
--edit--
[ Voor 6% gewijzigd door pingkiller op 11-11-2007 00:04 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Volgens mij komt dit vrij vaak voor. Hier ook verschillende waardes op een MSI bord. In de BIOS is de cpu idle 21 graden, in CoreTemp echter 32. Geen idee of er een programma bestaat die het echt nauwkeurig meet en waarvan je dus zeker weet of de temps kloppen. Zal misschien ook per sensor op het moederbord (per merk) verschillen.pingkiller schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:02:
Ik heb net mijn p35-dsr3 binnen met 2GB ram en een c2d 6750. Nu zit ik de kijken naar mijn idle temps, en die liggen rond de 21 graden. Dicht zegt zowel core temp,speedfan als easytune 5. In de bios staat er echter 31 graden. Onder stress zeggen core temp en speedfan dat de cpu's rond de 41 graden worden, easytune zegt 46 graden(@3400mhz)
--edit--
edit: ah je hebt al wat gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Neofloppy op 11-11-2007 00:07 ]
Heb je de nieuwste versie van core temp geprobeerd ?
En welke stepping is die proc van je ?
Tegen wie heb je hetFatal Mind schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:11:
Heb je de nieuwste versie van core temp geprobeerd ?
Verwijderd
Heb mijn E6750 stabiel op 3500MHz draaien.. ben nog niet tevreden want met een lagere FSB en hogere multiplier haal ik de 3500 niet.. ligt dus iig niet aan mn memory of CPU wellicht nog meer voltage (heb nu 1.45V ingesteld) maar dan wil ik eerst een andere cooler. CPU is nu al +/- 50 graden idle.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=266469

Hoe haal je die 7x? Als ik dat instel blijft ie net zo hard 8x gebruikenVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:38:
Heb mijn E6750 stabiel op 3500MHz draaien.. ben nog niet tevreden want met een lagere FSB en hogere multiplier haal ik de 3500 niet.. ligt dus iig niet aan mn memory of CPU wellicht nog meer voltage (heb nu 1.45V ingesteld) maar dan wil ik eerst een andere cooler. CPU is nu al +/- 50 graden idle.
[afbeelding]
Verwijderd
Gewoon instellen op 7xNeoflip schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:42:
[...]
Hoe haal je die 7x? Als ik dat instel blijft ie net zo hard 8x gebruiken
wat zij jou hardware specs??
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 00:48 ]
Zie hierboven, maar bij deze nogmaals. Moederbord is een MSI, CPU een Core2 E6750. Verder een 8800 GT en 2 GB mem. Veel overclock opties op het bord alleen werkt het dus voor geen meter. FSB wil niet hoger dan 1450 (zo wordt het bij MSI aangegeven ipv 333 bij bijv Asus). C1E en EIST dus al uitgeschakeld. vCore handmatig op 1.35 volt gezet, geheugen op 800Mhz unlinked met de CPU. Multiplier kan ik dus verlagen naar 7 maar dat voert ie niet door. Blijft gewoon op 8x lopen.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:47:
[...]
Gewoon instellen op 7x
wat zij jou hardware specs??
Ik kom daarnaast dus ook niet verder dan 2900 MHz stabiel dus ik begin nu sterk te denken dat het bord gewoon bagger is. Een B stepping G0 zou veel verder moeten kunnen, zelfs met stock koeling
Bij Asus is het zo dat je bij "jumperfree configuration" je multi kan instellen. Ook kan het in het menu waar je de rest van je CPU kan instellen. Hoe het bij andere merken zit weet ik niet. Ik koop tegenwoordig alleen maar Asus
Moet je maar even kijken, wellicht dat je het ook op een andere plek nog goed moet instellen

Bij MSI heb je ook zoveel jumperless opties. Dat is volgens mij bij elk merk tegenwoordig zo. Ik heb van alles geprobeerd, ook de configs die anderen doorgeven in MSI OC forums maar die multiplier blijft keihard op 8. Ik denk zelf dat mn mobo brak is, ik heb m dan ook als RMA aangemeld, mede door de staat waarin het verkeerde bij aanschaf.R-O-Y schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:41:
Bij Asus is het zo dat je bij "jumperfree configuration" je multi kan instellen. Ook kan het in het menu waar je de rest van je CPU kan instellen. Hoe het bij andere merken zit weet ik niet. Ik koop tegenwoordig alleen maar AsusMoet je maar even kijken, wellicht dat je het ook op een andere plek nog goed moet instellen
Ik ga een Asus P5k-e of Gigabyte P35T-D3SP bestellen, beiden lijken me erg goed en fijn dus heb de keuze nog niet gemaakt. Beiden vrijwel dezelfde opties en sold capacitors. Neig naar de Gigabyte omdat die iets goedkoper is en een betere soundchip onboard heeft.
De overclock van maximaal 2.9 GHz met een E6750 lijkt me gewoon niet "normaal". Sommigen halen met stock cooling al 3.6 GHz. Hopelijk met een ander bordje dus betere OC resultaten.
Verwijderd
Neoflip, ik heb zelf de Gigabyte P35-DS3P de keuze voor mij waren de gemakkelijke OC opties en de seriële poort achterop voor een oudere printer, daar moest hij echt aan voldoen.
Nu ik hem in gebruik heb kan ik niks anders dan goed zeggen, bios FSB kan je instellen van 100 - 700 de normale dingen kan je allemaal Locken (pci-e etc etc) en het voltage kan je ook gemakkelijk zelf instellen evenals de timings van je ram (alleen moet je wel op CTRL + F1 in je bios drukken).
Zelf heb ik mijn e6750 nu op 3.2ghz lopen (1:1 met geheugen > 800mhz pc6400) dus heb zelf het maximale nog niet gevonden.
Daar gaan we nu aan beginnen. Idle loopt hij met 3.2ghz ong 33graden wat toch wel erg netjes is.
Zelf ben ik nu aan het twijfelen over een videokaart, heb even voor het gemak bij aankoop een x1950pro gekocht omdat toen de 8800GT nog niet uit was. echter wilde ik deze in SLI zetten maar dan heb je weer een ander moederbord nodig omdat de DS3P alleen "crossfire" support. dus misschien toch 2x 2900XT erin.
iemand suggesties ?
Nu ik hem in gebruik heb kan ik niks anders dan goed zeggen, bios FSB kan je instellen van 100 - 700 de normale dingen kan je allemaal Locken (pci-e etc etc) en het voltage kan je ook gemakkelijk zelf instellen evenals de timings van je ram (alleen moet je wel op CTRL + F1 in je bios drukken).
Zelf heb ik mijn e6750 nu op 3.2ghz lopen (1:1 met geheugen > 800mhz pc6400) dus heb zelf het maximale nog niet gevonden.
Daar gaan we nu aan beginnen. Idle loopt hij met 3.2ghz ong 33graden wat toch wel erg netjes is.
Zelf ben ik nu aan het twijfelen over een videokaart, heb even voor het gemak bij aankoop een x1950pro gekocht omdat toen de 8800GT nog niet uit was. echter wilde ik deze in SLI zetten maar dan heb je weer een ander moederbord nodig omdat de DS3P alleen "crossfire" support. dus misschien toch 2x 2900XT erin.
iemand suggesties ?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 13:48 ]
Klinkt goed. FSB tot 700 is wel erg verVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:47:
Neoflip, ik heb zelf de Gigabyte P35-DS3P de keuze voor mij waren de gemakkelijke OC opties en de seriële poort achterop voor een oudere printer, daar moest hij echt aan voldoen.
iemand suggesties ?
Ben benieuwd hoever je komt met de overclock. 3.2 moet hoger kunnen
Ik zou zelf geen nvidia kaart kopen met zo'n chipset. Dan kan je inderdaad geen SLI benutten, met 2 ati kaarten wel crossfire. 2x 2900xt lijkt me wel lekker lopen
Verwijderd
NeoFlip, het klopt je kan het geheugen op elke divider instellen die je wilt zoals je al zei > 2x, 2.5, 3 etc etc ook netjes gedaan. ik heb hem zelf vastgezet op 2.0 zodat ze samen lopen met de FSB.
De koeler die ik nu op mijn cpu heb zitten is de Thermalight Blue Orb < weet niet of dat een beperking zal worden.
Ook weet ik tevens niet of mijn PSU een beperking zal worden, dit is een HuntKey 400W 14cm fan
(voor een crossfire setup word dat natuurlijk dan een andere).
De koeler die ik nu op mijn cpu heb zitten is de Thermalight Blue Orb < weet niet of dat een beperking zal worden.
Ook weet ik tevens niet of mijn PSU een beperking zal worden, dit is een HuntKey 400W 14cm fan
(voor een crossfire setup word dat natuurlijk dan een andere).
Sn33ze, ik zou nog even wachten op de nieuwe kaarten van ATI, die zijn (of in ieder geval 1 ervan) 10% sneller dan de 2900XT, energiezuiniger en koeler en het belangrijkste: goedkoper
Verwijderd
Arth92, oh alright gaat het hier om de HD3850 variant ? daar heb ik eens een klein stuk over gelezen maar niet op wat voor prijs die ingezet zou worden. als je een link over een artikel daarover hebt graag.
bedankt voor de tip in ieder geval.
Het geheugen moet minimaal de snelheid van de FSB doen. Evt kan je het nog sneller laten lopen. Verder is 2x 2900XT niet meer de moeite. Dacht dat aankomende week de nieuwe 38xx serie uitgebracht wordt. Die zijn zuiniger/stiller/sneller. Erg leuk om als crossfire setje in je pc te hangenNeoflip schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:57:
[...]
Klinkt goed. FSB tot 700 is wel erg verKan je nog het geheugen vastzetten op 800 mhz bijvoorbeeld? Of loopt dat met de P35 chipset verplicht mee als je de FSB verhoogt? Heb wel iets van een 2x of 2.5 memory multiplier gezien geloof ik.
Ben benieuwd hoever je komt met de overclock. 3.2 moet hoger kunnenHeb je een stock cooler of een andere?
Ik zou zelf geen nvidia kaart kopen met zo'n chipset. Dan kan je inderdaad geen SLI benutten, met 2 ati kaarten wel crossfire. 2x 2900xt lijkt me wel lekker lopen
De prijs van een 2900XT is 330 euro en die nieuwe kaarten worden 220 ongeveer. Zie ATI topic voor meer info
[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 11-11-2007 14:30 ]
Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen en vanwege reviews online en hier zijn de kandidaten:
E2160
E4300
E4500
Ik wil een Gigabyte GA-P35-DS3R erbij kopen en PC2-800 geheugen.
Mijn voorkeur voor CPU gaat op zich uit naar de E4500 vanwege de M0 stepping en de multiplier van 11. Maar ik zie vooral mensen die toch voor de E4300 gaan. Het scheelt maar 10 euro dus voor de prijs hoef je het niet te doen. Ik wil de CPU op 333 FSB draaien en dan komt de 4500 met de hogere multiplier het hoogst uit dus dat lijkt mij de beste kandidaat. Gaat het er bij de meesten gewoon om dat ze het grootste % overclock krijgen? In dat geval is idd de 4300 de beste. Ik wil gewoon hoogste kloksnelheid en dus zou de 4500 theoretisch dan de beste zijn. Iemand enig idee hierover?
Verder heb ik een vraag wat betreft combinatie met geheugen. Ik heb al flink gezocht maar het is mij toch nog onduidelijk. Als ik de FSB van mijn CPU op 333MHz zet is het minimum van het geheugen 666MHz? Dat is dus een flinke underclock. Ik neem aan dat je het dan ook gewoon op 800MHz kan laten draaien?
Alvast bedankt voor enige hulp.
E2160
E4300
E4500
Ik wil een Gigabyte GA-P35-DS3R erbij kopen en PC2-800 geheugen.
Mijn voorkeur voor CPU gaat op zich uit naar de E4500 vanwege de M0 stepping en de multiplier van 11. Maar ik zie vooral mensen die toch voor de E4300 gaan. Het scheelt maar 10 euro dus voor de prijs hoef je het niet te doen. Ik wil de CPU op 333 FSB draaien en dan komt de 4500 met de hogere multiplier het hoogst uit dus dat lijkt mij de beste kandidaat. Gaat het er bij de meesten gewoon om dat ze het grootste % overclock krijgen? In dat geval is idd de 4300 de beste. Ik wil gewoon hoogste kloksnelheid en dus zou de 4500 theoretisch dan de beste zijn. Iemand enig idee hierover?
Verder heb ik een vraag wat betreft combinatie met geheugen. Ik heb al flink gezocht maar het is mij toch nog onduidelijk. Als ik de FSB van mijn CPU op 333MHz zet is het minimum van het geheugen 666MHz? Dat is dus een flinke underclock. Ik neem aan dat je het dan ook gewoon op 800MHz kan laten draaien?
Alvast bedankt voor enige hulp.
[ Voor 23% gewijzigd door A Lurker op 11-11-2007 17:04 ]
Klopt wat je zegt lurker.
Er zijn verschillende dividers, zelfs met je processor op 200Mhz FSB kun je door middel van een divider je geheugen op 800Mhz laten lopen. Maar je geheugen is minimaal de FSB snelheid.
Ik neem aan dat je van plan bent te gaan overclocken met die setup?
Ik heb zelf net een E2160 (ook met M0 stepping) + P35C-DS3R in gebruik genomen. Ik draai nu op 9x333Mhz = 3GHz en dat gaat prima! Voor iets van €65 dus een 3Ghz dualcore.. En dat is op 1,35v hoger kan waarschijnlijk ook wel, maar mijn (667Mhz) geheugen is nu de bottleneck, dat zit nu op z'n maximumsnelheid gezien de FSB van 333Mhz.
Anyway, multiplier is niet zo belangrijk bij dit bord, als je geheugen maar snel genoeg is kan je de FSB toch flink hoog zetten. Met een E2160 en PC6400 (800Mhz) zou je theoretisch 9x400=3,6GHz kunnen halen zonder je geheugen te OCen. Maar waarschijnlijk zit je al eerder op de limiet van de CPU, of je moet geluk hebben met je exemplaar, veel volt er doorheen jagen en extreem gaan koelen.
En een E2160 scheelt toch weer iets van €35 met een E4500, kun je een mooie koeler van kopen
Er zijn verschillende dividers, zelfs met je processor op 200Mhz FSB kun je door middel van een divider je geheugen op 800Mhz laten lopen. Maar je geheugen is minimaal de FSB snelheid.
Ik neem aan dat je van plan bent te gaan overclocken met die setup?
Ik heb zelf net een E2160 (ook met M0 stepping) + P35C-DS3R in gebruik genomen. Ik draai nu op 9x333Mhz = 3GHz en dat gaat prima! Voor iets van €65 dus een 3Ghz dualcore.. En dat is op 1,35v hoger kan waarschijnlijk ook wel, maar mijn (667Mhz) geheugen is nu de bottleneck, dat zit nu op z'n maximumsnelheid gezien de FSB van 333Mhz.
Anyway, multiplier is niet zo belangrijk bij dit bord, als je geheugen maar snel genoeg is kan je de FSB toch flink hoog zetten. Met een E2160 en PC6400 (800Mhz) zou je theoretisch 9x400=3,6GHz kunnen halen zonder je geheugen te OCen. Maar waarschijnlijk zit je al eerder op de limiet van de CPU, of je moet geluk hebben met je exemplaar, veel volt er doorheen jagen en extreem gaan koelen.
En een E2160 scheelt toch weer iets van €35 met een E4500, kun je een mooie koeler van kopen
[ Voor 15% gewijzigd door Xtuv op 11-11-2007 17:25 ]
Ik ga voor de Tuniq Tower 120 als CPU koeler, in benchmarks komt deze als 1 na beste uit de test, alleen de Thermalright Tower 120 Extreme zie ik betere prestaties neerzetten. Verder koop ik een grote mid-high tower met een case fan van 250mm aan de zijkant die de warme lucht uit de kast pompt, dus met koeling zit het wel goed. Wat ik dus wel graag wil weten is of de CPU die ik koop met stepping M0 komt. Ik heb uit reviews vernomen dat de E4500 alleen met steppig M0 komt en de E2160 eerst een oudere stepping had die hogere default vcore heeft. Als dit zo is, wil ik de E4500 wel proberen, zeker aangezien de 2160 max 3.6GHz draait @ 400MHz FSB en ik daar overheen hoop te gaan.
Verwijderd
Wrm 10euro duurder uit zijn voor de P35-DS3R tegenover de P35-DS3 ???????? enigste verschil is dat de P35-DS3R, 8 s-ata aansluitingen heeft ipv 6 bij de P35-DS3
Mjah ik zal het wel weer verkeerd hebben
iig ik moet GVD wachten op een hdd voor m'n hele pc verstuurd word
heb ze al een mailtje gestuurd hoe het zit, want bij het plaatsen van de bestelling week geleden dus had de hdd een levertijd van 1tot5 dagen en na bestelling ineens 10tot20 dagen en de melding dat die binnekort vervangen zal worden voor een nieuw type
Dus mocht dat idd zo zijn ff andere hdd nemen
want ik wil/moet/zal ofzoiets die pc deze week in huis hebben.!!!!!
Dan gaan we is voor de 6GHz
nee grapje
Deze week ook ff een nieuw radje erbij kopen zodat ik toch wat verder kan clocken
Dus tot de komende week
ff geduld hebben... haha
Mjah ik zal het wel weer verkeerd hebben
iig ik moet GVD wachten op een hdd voor m'n hele pc verstuurd word
Dus mocht dat idd zo zijn ff andere hdd nemen

Dan gaan we is voor de 6GHz

Deze week ook ff een nieuw radje erbij kopen zodat ik toch wat verder kan clocken
Dus tot de komende week
Verwijderd
P35-DS3 heeft RAID 0, 1 en 5
P35-DS3R heeft RAID 0, 1, 5 en 0+1

Ken de RAID instellingen zo ff niet uit m'n hoofd gebruik het zelf niet. njah alleen 5 dan meer is voor mij niet nodig
P35-DS3R heeft RAID 0, 1, 5 en 0+1
Ken de RAID instellingen zo ff niet uit m'n hoofd gebruik het zelf niet. njah alleen 5 dan meer is voor mij niet nodig
Ok dat is duidelijk. Heb je toevallig ook tips over of de E4500 beter overclocked dan de E2160 en E4300 dankzij M0 stepping en hogere multiplier? Ik heb weleens gehoord van FSB walls bij de E2160 die dan niet verder dan 3GHz kon. Ik wil graag op zijn minst 3.6GHz halen, of in ieder geval een poging doen tot.
Zo te zien is mn mobo echt aan het flippen. M'n E6750 blijft in CPU-Z constant switchen tussen 2000 en 2666 mhz, en EIST staat UIT
Hij blijft de MP switchen van 8x naar 6x. Zelfs tijdens eens stresstest in prime95 blijft ie lekker op 2000 ratelen met soms een "sprintje" naar 2666. Wat een baggers
Zo kan je nooit normaal OC'en...

Verwijderd
@A Lurker: Als je 3.6GHz wilt halen kun je ze alle 3 nemen
maar vanwege hoge multiplier zou ik dan de E4500 nemen
dan is het toch net wat makkelijker die 3.6 te halen
keuze blijft toch aan jezelf he... iig zou ik de E4500 nemen.! is even duur als de E4300 en anders maar een paar euro duurder
en loopt standaard hoger en heeft een hogere multiplier
Maar aan de andere kant is die E2160 ook leuk.! loopt iets zachter als de E4500 en heeft 1mb minder cache, maar je kan er dezelfde resultaten mee behalen, en dat terwijl die veel goedkoper is
Mjah als geld er niet toe doet zou ik toch voor de E4500 gaan.!
mocht je dus wel een erg krap budget hebben? zou ik voor de E2160 gaan 
@Neoflip: Das idd best k*t
maar ooit over gedacht dat het aan je CPU zou liggen? dan wil ik um wel van je over nemen...? haha nee grapje ligt denks wel aan je mobo, maar wrm/hoe dan kan
nog nooit zo vaags meegemaakt 
*edit*
Bij Salland is de E4500 zelfs goedkoper als de E4300
maarliefst 8euro.! lol
Maar aan de andere kant is die E2160 ook leuk.! loopt iets zachter als de E4500 en heeft 1mb minder cache, maar je kan er dezelfde resultaten mee behalen, en dat terwijl die veel goedkoper is
Mjah als geld er niet toe doet zou ik toch voor de E4500 gaan.!
@Neoflip: Das idd best k*t

*edit*
Bij Salland is de E4500 zelfs goedkoper als de E4300

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 21:19 ]
Had al eerder gepost hier, maarja dan nog maar een keerVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:12:
@Neoflip: Das idd best k*tmaar ooit over gedacht dat het aan je CPU zou liggen? dan wil ik um wel van je over nemen...? haha nee grapje ligt denks wel aan je mobo, maar wrm/hoe dan kan
nog nooit zo vaags meegemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Neofloppy op 11-11-2007 21:18 ]
Verwijderd
LoL 
Dat had ik idd al een keer gelezen... forgive me
Ik zou toch proberen RMA te regelen. stuur de shop is een mail met je verhaal
kijken wat ze zeggen? of heb je um echt al te lang
Dat had ik idd al een keer gelezen... forgive me
Ik zou toch proberen RMA te regelen. stuur de shop is een mail met je verhaal

Verwijderd
Klopt, echt vaag kan je het wel noemen. heb hetzelfde probleem dat ze blijven switchen.Neoflip schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:09:
Zo te zien is mn mobo echt aan het flippen. M'n E6750 blijft in CPU-Z constant switchen tussen 2000 en 2666 mhz, en EIST staat UITHij blijft de MP switchen van 8x naar 6x. Zelfs tijdens eens stresstest in prime95 blijft ie lekker op 2000 ratelen met soms een "sprintje" naar 2666. Wat een baggers
Zo kan je nooit normaal OC'en...
Alleen heb ik mn fsb al op 425 gehad op 1.35v = 3.4ghz weet alleen niet of die nog verder kan eens ff kijken.
GaperdVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:22:
LoL
Dat had ik idd al een keer gelezen... forgive me![]()
Ik zou toch proberen RMA te regelen. stuur de shop is een mail met je verhaalkijken wat ze zeggen? of heb je um echt al te lang
Dus de gigabyte D3SP heeft ook last van dat terugklokken terwijl EIST uit staat? Da's niet zo mooiVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:59:
[...]
Klopt, echt vaag kan je het wel noemen. heb hetzelfde probleem dat ze blijven switchen.
Alleen heb ik mn fsb al op 425 gehad op 1.35v = 3.4ghz weet alleen niet of die nog verder kan eens ff kijken.

Mensen die last hebben van terugklokken terwijl EIST uit staan. Hebben jullie wel C1E ook op disable gezet? Anders kan het wel kloppen dat die zich nog steeds terugklokt
Bl44t
Thanks cc_tuner, ik ga dan voor de E4500. Mijn budget laat het wel toe
.
Zijn er verder meer mensen die dat probleem hebben met de DS3? Ik begin toch te twijfelen over dat mobo... Laat ajb weten als je problemen zijn opgelost.
Zijn er verder meer mensen die dat probleem hebben met de DS3? Ik begin toch te twijfelen over dat mobo... Laat ajb weten als je problemen zijn opgelost.
Goede tip, C1E stond inderdaad weer aan. Heb dit weer uitgeschakeld en blijft nu netjes op normale speed draaien. MerciOcGuru schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:46:
Mensen die last hebben van terugklokken terwijl EIST uit staan. Hebben jullie wel C1E ook op disable gezet? Anders kan het wel kloppen dat die zich nog steeds terugklokt
PS kan het zijn dat mn cpu onstabiel wordt doordat er geen koelpasta op zit? Ik las ergens dat dat bij een stockkoeler niet per se hoeft. Er zat ook geen pasta bij ofzo...
[ Voor 17% gewijzigd door Neofloppy op 11-11-2007 23:04 ]
Bij stockkoeler zit de pasta op de koeler. En koelpasta heeft niks met stabiliteit te maken. Koelpruts zorgt voor betere geleiding tussen ihs/koeler wat weer voor lagere temps zorgt.Neoflip schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:03:
[...]
Goede tip, C1E stond inderdaad weer aan. Heb dit weer uitgeschakeld en blijft nu netjes op normale speed draaien. Merci
PS kan het zijn dat mn cpu onstabiel wordt doordat er geen koelpasta op zit? Ik las ergens dat dat bij een stockkoeler niet per se hoeft. Er zat ook geen pasta bij ofzo...
Kan iemand me uitleggen wat C1E is? Aangezien ik binnenkort een vergelijkbare setup ga bestellen denk ik dat ik ook tegen dit soort problemen aan ga lopen.
Nou dan kan het dus wel met stabiliteit te maken hebbenbassie schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:20:
[...]
Bij stockkoeler zit de pasta op de koeler. En koelpasta heeft niks met stabiliteit te maken. Koelpruts zorgt voor betere geleiding tussen ihs/koeler wat weer voor lagere temps zorgt.
"C1 Enhanced (C1E) is an advanced power management feature to slow select system functions when not in use to reduce overall power consumption."A Lurker schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:27:
Kan iemand me uitleggen wat C1E is? Aangezien ik binnenkort een vergelijkbare setup ga bestellen denk ik dat ik ook tegen dit soort problemen aan ga lopen.
Verwijderd
Oftewel.... C1E is gewoon een functie bijna hetzelfde als EIST wat dus geen probleem vormt tijdens het oc'en als ie maar uitgeschakeld word 
A Lurker: geen probleem dus.. gewoon kopen
A Lurker: geen probleem dus.. gewoon kopen
Mijn E6750 draait nu stabiel@3.2ghz met 0.1 volt extra. Volgens coretemp word ie rond de 52 graden onder full-load. Dit is met een infinity met 2x een 12cm fan erop. Hij kan denk ik makkelijk hoger maar mijn elcheapo kingston geheugen vind dat niet zo leuk. Maar ik vind het goed zo, leuke overclock zonder veel gezeik
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Heb je wel de laatste bios in dat bord gegooid ?
En hoe warm word je north southbridge ?
Klinkt als een gerefurbished bordje wat op zich geen ramp hoeft te zijn.
Dit gaat over de 3870. Volgens mij stond er wel iets op HWI. Ik moet nu bijna weer naar school (Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:18:
Arth92, oh alright gaat het hier om de HD3850 variant ? daar heb ik eens een klein stuk over gelezen maar niet op wat voor prijs die ingezet zou worden. als je een link over een artikel daarover hebt graag.
Laatste bios staat er op. De bridges zijn vrij koel, mede dankzij de airflow in kast. De winkel heeft het 1 en ander nagekeken en volgens hun komt het bord direct van de leverancier en is dus niet eerder gebruikt. Hopelijk mag ik het bord alsnog terug sturen want hij werkt in ieder geval niet goed, in ieder geval niet met mijn config.TRAXION schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:07:
[...]
Heb je wel de laatste bios in dat bord gegooid ?
En hoe warm word je north southbridge ?
Klinkt als een gerefurbished bordje wat op zich geen ramp hoeft te zijn.
Ik heb inmiddels een Gigabyte P35 DS4 aangeschaft dus ga daar mee verder testen zodra ik er tijd voor heb. Benieuwd hoever ik daarmee kom met OC-en. Hopelijk toch minstens 3.2 GHz. En hopelijk zorgt die niet voor freezes en rotzooi.
Verwijderd
Toch wel erg raar, kon eerst nooit verder komen dan 3,4Ghz. Ook al zette ik de vcore op 1,53v.
Nu heb ik sinds kort een nieuwe veel zwaardere voeding, dus ik dacht laat ik t nog eens proberen.
En het lijkt er ook nog op dat het stabiel is. Heb het voltage dan wel beetje hoog staan nog (1,5v) maar dat zoek ik nog wel een keer op.

Heeft in ieder geval de 10 uur gehaald, ik denk dat het nu beter gaat omdat ik nu dus wel een 8 pins 12v stekker aan de voeding heb, en eerst een 4 pins. MIsschien dat ik zelfs nog wat hoger kan komen met eventueel nog wat minder volts, zou zeer mooi zijn.
Nu heb ik sinds kort een nieuwe veel zwaardere voeding, dus ik dacht laat ik t nog eens proberen.
En het lijkt er ook nog op dat het stabiel is. Heb het voltage dan wel beetje hoog staan nog (1,5v) maar dat zoek ik nog wel een keer op.

Heeft in ieder geval de 10 uur gehaald, ik denk dat het nu beter gaat omdat ik nu dus wel een 8 pins 12v stekker aan de voeding heb, en eerst een 4 pins. MIsschien dat ik zelfs nog wat hoger kan komen met eventueel nog wat minder volts, zou zeer mooi zijn.
Voeding kan inderdaad erg veel uitmaken in (lange) stabiliteit van een OC.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:06:
Toch wel erg raar, kon eerst nooit verder komen dan 3,4Ghz. Ook al zette ik de vcore op 1,53v.
[afbeelding]
Tip: Bespaar nooit op een voeding, dit is toch het ding dat je pc van de prik voorziet die hij (helemaal met oc'en) nodig heeft. Dan hoeft het nog niet eens 500+ watt te zijn, maar vooral gewoon kwaliteit (tagan enermax antec OCZ etc)
[ Voor 5% gewijzigd door El Snorro op 12-11-2007 12:11 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ja dat weet ik dus wel, alleen is me toen in het voedingen topic verteld dat mn vorige voeding (485W enermax) genoeg moest zijn voor dit systeem met overkloks aan. Nu heb ik er een 750W Silverstone ingezet met zeer krachtige enkele 12v lijn. Misschien een beetje overdreven nog, maar mocht ik ooit SLI gaan draaien heb ik de power er vast voor. Maar daarom had ik dus niet verwacht dat het veel uit zou maken.
Edit:
Heb nog een nachtje getest op 3,6Ghz maar dit keer met 1,45v. Ook dit was 10+ uur orthos stabiel.
Temps van de cores blijven rond de 62 hangen wat ik zeer acceptabel vind, tijdens het gamen (CoD4) komen ze niet boven de 50 uit, wat dus nog een stuk minder is.
Vraag me af of ik nu nog verder zal proberen te gaan, het geheugen zal dan ook mee moeten en ik vraag me af of dit geheugen wel erg geschikt is voor te oc'en. Denk wel dat de CPU het moet kunnen.
Edit:
Heb nog een nachtje getest op 3,6Ghz maar dit keer met 1,45v. Ook dit was 10+ uur orthos stabiel.
Temps van de cores blijven rond de 62 hangen wat ik zeer acceptabel vind, tijdens het gamen (CoD4) komen ze niet boven de 50 uit, wat dus nog een stuk minder is.
Vraag me af of ik nu nog verder zal proberen te gaan, het geheugen zal dan ook mee moeten en ik vraag me af of dit geheugen wel erg geschikt is voor te oc'en. Denk wel dat de CPU het moet kunnen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 12:31 ]
Verwijderd
Wat zijn de optimale timings om een hoge FSB te draaien op deze bordjes?
Ik heb een Gigabyte P35 DQ6 met F6 bios, ik heb 5-5-5-15-auto-auto-auto-30 (overgenomen uit de SPD die er naast staat) en de rest auto. Het lijkt me makkelijker dat deze allemaal een fixed waarde hebben, maar welke moet ik nemen? Ram draait nu op 500MHz, het zijn D9 sticks.
Ik heb een Gigabyte P35 DQ6 met F6 bios, ik heb 5-5-5-15-auto-auto-auto-30 (overgenomen uit de SPD die er naast staat) en de rest auto. Het lijkt me makkelijker dat deze allemaal een fixed waarde hebben, maar welke moet ik nemen? Ram draait nu op 500MHz, het zijn D9 sticks.
Verwijderd
Ik heb de p5vd2-mx van Asus en een standaart Core 2 Duo e6400 2.13ghz @ 2.4 ghz (8x300fsb). Loopt als een zonnetje.
Verwijderd
heb tot nu toe 2 e6400's overgeclocked, allebei met simpele bordjes... en allebei met stock cooler zonder voltageverhoging op 2,66 ghz (fsb limit bij ene bord, en andere moet ik nog eens mee verder...) dat moet je ook wel lukken tochVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 04:36:
Ik heb de p5vd2-mx van Asus en een standaart Core 2 Duo e6400 2.13ghz @ 2.4 ghz (8x300fsb). Loopt als een zonnetje.
en zit weer iets meer in de buurt van de e6700 enzo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 08:46 ]
Verwijderd
Heb dan eindelijk m'n nieuwe stuff binnen
mjah eenmaal thuis van school zag ik maar 1 pakketje staan... alles behalve de kast
dus toch nog maar ff wachten met oc'en 
ps: het gaat om een ds3 + e2160 + 2gb-pc8500
En de kast is nodig want?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:36:
Heb dan eindelijk m'n nieuwe stuff binnenmjah eenmaal thuis van school zag ik maar 1 pakketje staan... alles behalve de kast
dus toch nog maar ff wachten met oc'en
Verwijderd
Haha d8 al dat iemand zoiets ging zeggen 
Ik maak mijn koel rig opmaat aan de kast
waarom? njah dat zie je dan wel 
*daarom heb ik ook gekozen voor een Desktop kast (liggende kast dus...)*
Ik maak mijn koel rig opmaat aan de kast
Je systeem testen voor het inbouwen kan nooit kwaad. En je hoeft toch niet gelijk super koeling oid te hebben. Beetje met je geheugen spelen en beetje fsb overklokken heeft geen speciale koelrig nodig.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:58:
Haha d8 al dat iemand zoiets ging zeggen
Ik maak mijn koel rig opmaat aan de kastwaarom? njah dat zie je dan wel
Verwijderd
Dat weet ikbassie schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:09:
[...]
Je systeem testen voor het inbouwen kan nooit kwaad. En je hoeft toch niet gelijk super koeling oid te hebben. Beetje met je geheugen spelen en beetje fsb overklokken heeft geen speciale koelrig nodig.
Morgen komt de kast binnen dus dan ga ik m'n gang
Oef... betere koeling is een must voor jouVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:55:
Hierbij mijn overclock van mijn: Intel Core 2 Duo / Pentium Dualcore E2160
[afbeelding]
34 % overclock
2160 - 1,80 Ghz @ 2,40 GHz
FSB -> Mem 1:1
Boxed Cooler

*edit*
Via ocforum een vergelijking gezien van de E2160 van de L-2stepping en de M-0 stepping en wat blijkt.... ik heb lkkr M-0
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 22:42 ]
In mijn systeempje hangt op het moment 2x1gb Crucial Ballistix Tracer.
Wanneer ik hier nog 2x1gb bij doe (totaal van 4gb) klokt het dan nog steeds goed over of moet je dan toch 2x2gb gaan pakken?? Dus zit hier veel verschil in?
Wanneer ik hier nog 2x1gb bij doe (totaal van 4gb) klokt het dan nog steeds goed over of moet je dan toch 2x2gb gaan pakken?? Dus zit hier veel verschil in?
Verwijderd
@ cc+tuner
Welke raad je aan voor een S775 ? Er is zoveel keus, zie door de bomen het bos niet meer.
@ Xtuv
Hij zit er goed op, en ook voldoende koelpasta.
Heb nu nogmaals orthos draaien, nu 4uur stabiel, en cpu zit op 86 graden.
Ga hem nu stoppen om hem te laten afkoelen, maar ik neem aan dat dit geen kwaad kan ? Als hij maar niet boven de 90 uitkomt ?
Welke raad je aan voor een S775 ? Er is zoveel keus, zie door de bomen het bos niet meer.
@ Xtuv
Ga hem nu stoppen om hem te laten afkoelen, maar ik neem aan dat dit geen kwaad kan ? Als hij maar niet boven de 90 uitkomt ?
Thermalright 120 extreme ultra?Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:24:
@ cc+tuner
@ Xtuv
Verwijderd
yep 
Maar als je weer gaat oc'en raadt ik je aan er zeker een fan op te hangen.! anders krijg je weer hetzelfde
Maar als je weer gaat oc'en raadt ik je aan er zeker een fan op te hangen.! anders krijg je weer hetzelfde
Ik kan je ook zeker de Thermalright 120 ultra extreme aanraden. Ik heb een E2160 en met stock cooler op 3.2GHz(1.4v) werd mijn cpu ongeveer 75 graden, met die ultra extreme en m'n cpu op 3.6(1.525v) wordt de cpu 63 graden max op full load met Orthos. Dus naast de flink lagere temp kon ik ook de cpu hoger overclocken.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:24:
@ cc+tuner
@ Xtuv
Verwijderd
Oke bedankt, dan is dat het overwegen waard.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:12:
yep
Denk dat ik die over 2 weken ga bestellen met alvast een 120MM fan erbij.
tot die tijd zal ik me CPU wel beter in de gaten houden
Verwijderd
Ik ervaar problemen met het overclocken van mijn e2140.
Specs:
Abit IN9-SLI nForce 650i
E2140 1,6ghz
Geil PC6400 2x 1gb
Scythe Ninja koeler
Nu ben ik goed bekend met nforce chipsets en het overclocken hiermee op socket a, 939 en am2.
Maar met intel cpu's kom ik geen streep verder.
Ik heb alle extra meuk van de processor uitgeschakeld
De e2140 wil met een voltage verhoging naar 1.3 prima op 1780mhz draaien maar geen streep verder.
Geheugen is uitgesloten, dit wordt niet meegenomen in de overclock (en staat voor de zekerheid op 533mhz te draaien ipv 800).
Als ik software overclock crashed windows op 1980mhz op 1.42 volt.
zodra de FSB boven de 225 uitkomt wordt het met wat voor voltage dan ook instabiel..
Terwijl overal op het net te vinden is dat ze redelijk ver gaan op lage voltages.
Nu de noobvraag: Doe ik iets verkeerd?
EDIT:
@Tyranium
PCI-E bus staat gelockt, geheugen stond op 2.1 inderdaad maar na bios reset niet weer naar gekeken. Geheugen draait nu op 533 dus dat zou geen problemen betreft de CPU op moeten leveren (?).
Specs:
Abit IN9-SLI nForce 650i
E2140 1,6ghz
Geil PC6400 2x 1gb
Scythe Ninja koeler
Nu ben ik goed bekend met nforce chipsets en het overclocken hiermee op socket a, 939 en am2.
Maar met intel cpu's kom ik geen streep verder.
Ik heb alle extra meuk van de processor uitgeschakeld
De e2140 wil met een voltage verhoging naar 1.3 prima op 1780mhz draaien maar geen streep verder.
Geheugen is uitgesloten, dit wordt niet meegenomen in de overclock (en staat voor de zekerheid op 533mhz te draaien ipv 800).
Als ik software overclock crashed windows op 1980mhz op 1.42 volt.
zodra de FSB boven de 225 uitkomt wordt het met wat voor voltage dan ook instabiel..
Terwijl overal op het net te vinden is dat ze redelijk ver gaan op lage voltages.
Nu de noobvraag: Doe ik iets verkeerd?
EDIT:
@Tyranium
PCI-E bus staat gelockt, geheugen stond op 2.1 inderdaad maar na bios reset niet weer naar gekeken. Geheugen draait nu op 533 dus dat zou geen problemen betreft de CPU op moeten leveren (?).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 14:55 ]
Heb je de pci-e bus wel gelockt op 100Hz? En draait je geheugen wel op 2.1v?(want standaard staat dit vaak op 1.8v in het bios, maar bij het GEIL geheugen moet dit 2.1 zijn)
Ik heb een e6400, deze doet nu Orthos 11 uur stabiel op 3 ghz, 1.3v (standaard dus).
Ik heb ook nog de keus om een e4400 er in te zetten, of een e2160, zijn dit betere klokkers, of is de e6400 nog steeds de betere?
Ik heb ook 3200 mhz gedaan, op 1,4v, maar dit is niet stabiel, loopt na een paar seconden vast in Orthos.
Ik heb ook nog de keus om een e4400 er in te zetten, of een e2160, zijn dit betere klokkers, of is de e6400 nog steeds de betere?
Ik heb ook 3200 mhz gedaan, op 1,4v, maar dit is niet stabiel, loopt na een paar seconden vast in Orthos.
Ik heb hier eerder vermeld dat ik met mijn E6750 niet verder kwam dan 2.9GHz stabiel op een MSI P6N bordje. Vandaag een Gigabyte P35-DS3P moederbord gehaald en nogmaals geprobeerd. Uiteindelijk 3.71GHz stabiel in Orthos met een vcore van 1.425v, FSB 464 en geheugen op 928 mhz 5-5-5-15. 3.8GHz was niet stabiel helaas ook niet met een hogere vcore.
Erg netjes dus vind ik zelf, een hele vooruitgang in ieder geval
Verwijderd
wat voor geheugen heb je ? ik heb precies dezelfde setup nl. en bij 3.4ghz op 1.35vcore geeft die een error in orthos.Neoflip schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:44:
Ik heb hier eerder vermeld dat ik met mijn E6750 niet verder kwam dan 2.9GHz stabiel op een MSI P6N. Vandaag een Gigabyte P35-DS3P moederbord gehaald en nogmaals geprobeerd. Uiteindelijk 3.71GHz stabiel in Orthos met een vcore van 1.425v, FSB 464 en geheugen op 928 mhz 5-5-5-15. 3.8GHz was niet stabiel helaas ook niet met een hogere vcore.
Misschien nog ff die vcore opkrikken naar de 1.41 ofzo miss dat dat helpt.
( ik heb GEIL pc6400 800mhz op 2.1v )
Ik heb dezelfde reepjes als jou (GeIL PC6400 4-4-4-12) en nog 2 reepjes OCZ Platinum PC 6400 4-4-4-15 en draaien alle 4 op 2.3v inplaats van 2.1. Gek dattie bij mij nog iets hoger wil met standaard vcore, maargoed dat verschilt toch per e6750Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:34:
[...]
wat voor geheugen heb je ? ik heb precies dezelfde setup nl. en bij 3.4ghz op 1.35vcore geeft die een error in orthos.
Misschien nog ff die vcore opkrikken naar de 1.41 ofzo miss dat dat helpt.
( ik heb GEIL pc6400 800mhz op 2.1v )
mijn overclock:
E6400 (2,13ghz) @3,2ghz (8 X 416) + Geil pc5300 (cas3) @ 832mhz (5-5-5-20)
mobo: GA-P965-s3 (rev1.0, bios F6)
graka: sapphire hd2900xt (loopt stock)
koeling: thermalright U120E, thermalright HR-05
en dat in een gemodde antec900 met airducts.
de geheugen-timings ga ik scherper zetten als ik nieuw mobo heb (DFI X38-T2R).
nu passen mijn ram-koelers er niet op zonder de heatpipes te buigen.
(thermalright HR-07)
E6400 (2,13ghz) @3,2ghz (8 X 416) + Geil pc5300 (cas3) @ 832mhz (5-5-5-20)
mobo: GA-P965-s3 (rev1.0, bios F6)
graka: sapphire hd2900xt (loopt stock)
koeling: thermalright U120E, thermalright HR-05
en dat in een gemodde antec900 met airducts.
de geheugen-timings ga ik scherper zetten als ik nieuw mobo heb (DFI X38-T2R).
nu passen mijn ram-koelers er niet op zonder de heatpipes te buigen.
ik zit met een probje, na een hele tijd m'n E6750 stabiel op 3.4Ghz gedraaid te hebben, daarna verhoogd naar 3.42-3.44-3.46-3.48, instabiliteit, op 1.3825 volt ofzo + stabiliteit met orthos 23min ofzo en daarna verder met seti@home en uitvallers na 1-2 uur, miss ligt het aan het ram, corsair pc6400 dat nit verder wilt op 2.2 volt, miss naar 2.25 volt?
of ergens het voltage van de NB of SB opschroeven, kheb niet echt een idee, want de laatste tijd met al die uitvallers
op het moment draait ie terug op 3.2 ghz, iets wat wel zeer stabiel is maar 'k zou toch graag de 3.6Ghz halen
, alvast bedankt voor de hulp 
specs zie sig
of ergens het voltage van de NB of SB opschroeven, kheb niet echt een idee, want de laatste tijd met al die uitvallers
op het moment draait ie terug op 3.2 ghz, iets wat wel zeer stabiel is maar 'k zou toch graag de 3.6Ghz halen
specs zie sig
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
23minuten is ook lang niet genoeg als test.Lemmy18 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:44:
ik zit met een probje, na een hele tijd m'n E6750 stabiel op 3.4Ghz gedraaid te hebben, daarna verhoogd naar 3.42-3.44-3.46-3.48, instabiliteit, op 1.3825 volt ofzo + stabiliteit met orthos 23min ofzo en daarna verder met seti@home en uitvallers na 1-2 uur, miss ligt het aan het ram, corsair pc6400 dat nit verder wilt op 2.2 volt, miss naar 2.25 volt?
op het moment draait ie terug op 3.2 ghz, iets wat wel zeer stabiel is maar 'k zou toch graag de 3.6Ghz halen, alvast bedankt voor de hulp
specs zie sig
Probeer gewoon wat. Wij kunnen toch ook niet weten wat het probleem is. Zeker niet zonder volledige lijst instellingen.
nuja 23 min orthos en daarna volle stress met seti@home verder hebassie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:50:
[...]
23minuten is ook lang niet genoeg als test.
Probeer gewoon wat. Wij kunnen toch ook niet weten wat het probleem is. Zeker niet zonder volledige lijst instellingen.
nuja, kga mij eerst nog denkek een extra fan kopen want m'n moederbord is sowieso al een pannekoek, en als ik daar nog wat voltages ga verhogen is het helemaal een spiegelei
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Hoe ver kan ik de volgende setup klokken. Lukt de 4Terahertz? 
-Q9450 45nm, dus best koel.
-8500 Crucial Ballistix T 2gb,
-P5E X38
-Antec 900 en Zalman 9500.
-P5E X38
Gulfstream G650
Mijn glazen bol zegt 8GHz. Wat denk je zelf?salimrmaf schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:44:
Hoe ver kan ik de volgende setup klokken. Lukt de 4Terahertz?
-P5E X38
Nee, maar z'n CPU waarschijnlijk wel als 'ie het gaat proberen
[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 15-11-2007 22:13 ]
Dat je glazen bol stuk is
Overklokken weet je nooit van te voren. Misschien heb je wel een maandagmorgen processor
Dan ben je mooi de sjaak
In mijn systeempje hangt op het moment 2x1gb Crucial Ballistix Tracer.
Iemand hier antwoord op?
Iemand hier antwoord op?