Tiger Tyan Tiger MPX POST niet na plaatsing Raid Controller

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Vandaag heb ik mijn nieuwe RAID controller binnen gekregen, de ARECA 1160 (PCI-X, 16 poorts SATA 2). De bedoeling was dat deze in mijn server systeem geplaatst werd, welke gebaseerd is op het Tyan Tiger MPX server bord met daarop één enkele IDE schijf waarvan geboot wordt (Windows 2003).

Nu zit ik echter met het vreemde probleem dat het gehele systeem weigert te POST'en wanneer ik de kaart plaats in één van de 64 bit PCI sloten. Het ligt duidelijk aan de Raid Controller, aangezien er 2 PCI-64 apparaten in het systeem zitten. Een gigabit ethernet controller (3com) en de raid controller. Wanneer de ik de ethernet kaart er uit haal, en de RAID controller op 1 van de 2 poorten zet, weigert hij bij beide poorten te posten.

Wel geeft de Raid controller 2 korte bliepjes en flikkert er een status LED groen op. Er zitten nog geen schijven aangesloten op de controller.

Ieamand enig idee hoe het mogelijk is dat dit probleem optreed? Ik heb 2 van deze moederborden liggen en het probleem treed bij beide op.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wilde gok, maar zijn er nog andere raid controllers actief in het systeem? Ander verwacht ik dat er iets met de kaart zelf aan de hand is. Misschien de mogelijkheid om ergens anders te testen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zelf heb ik een MPX moederbord van Gigabyte, deze heeft een onboard Promise RAID controller welke ik heb moeten uitgeschakelen toen ik er een andere Promise RAID controller er in wilde plaatsen. Deze Promise controller is inmiddels wel weer vervangen door een RAIDcore BC4852 RAID5 PCI-X controller of deze samen werkt met de onboard RAID controller weet ik niet aangezien ik deze nog nooit weer heb ingeschakeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• CU2morO
http://www.tyan.com/archive/products/html/tigermpx.html

Het bord heeft geen raid controllers onboard, of andere geinstalleerd in het systeem.

Is het mogelijk dat een bios flash van de raid controller oplossing bied? Of kan het niet-POST'en daar niet aan liggen?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-05 16:35

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zat even te zoeken op mijn vaste forum voor dit soort zaken. Maar ik zag dat je daar al gepost had :P

Ik heb daar nog even gezocht en ik dat ook mensen met Asus mb met de AMD-760 MPX dezelfde problemen hebben.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• CU2morO
maarja, het exacte bord en bios versie zal toch niet voor niets op de compatibilitylist van areca komen? :(

• CU2morO
Bump, iemand enig idee waar te beginnen? Heb Areca ook al gemaild, echter die komen met non-tips als 'probeer het in het andere slot eens'... :(
Pagina: 1