Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] DVD-Brander verdwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.027 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista draaien en hiermee heb ik tot nu toe weinig echte problemen gehad, maar nu heb ik iets wat ik eigenlijk nog nooit eerder gehad heb. Als ik Vista opstart en ik bij Deze Computer / Apparaatbeheer kijk, zie ik mijn DVD-Brander er gewoon bij staan. Deze doet het gewoon goed en heb er nog nooit eerder problemen mee gehad, maar hij valt elke keer zomaar uit.

Een patroon of iets dergelijk heb ik er nog niet in kunnen vinden en heb geen idee waar dit vandaan kan komen en wat ik eraan kan doen. Het enige wat op dit moment helpt is rebooten, dat is niet echt een ideale oplossing, vooral handig als je vanalles open hebt staan en even snel een DVD-tje moet branden.

Wat ik zoal gebruikt heb voordat hij uitviel:
- MSN
- Firefox
- Counter-Strike 1.6 (via Steam)
- Zend Studio & CuteFTP
- Ashampoo Burning Studio
- Nero
- GrabIt

Ik heb al gezocht hier op GoT en op google, maar heb nergens iets kunnen vinden. Verder is formatteren (voorlopig) geen optie, want heb teveel belangrijke dingen erop die ik op dit moment niet kan backuppen.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 02:53 . Reden: Toevoeging ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Probeer de brander eens te verwijderen vanuit apparaatbeheer en druk dan op Zoeken naar (gewijzigde) hardware. Als het goed is zet hij hem er dan automatisch weer bij met verse instellingen. Lost vaak wel eigenaardige windows-dvd/cd-speler problemen op =)

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Als de DVD-brander verdwijnt, is hij ook weg in Apparaatbeheer, daar had ik al naar gekeken.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 03:03:
Als de DVD-brander verdwijnt, is hij ook weg in Apparaatbeheer, daar had ik al naar gekeken.
Probeer hem te verwijderen wanneer hij er nog is. Gewoon om windows de drivers opnieuw te laten laden enzo. =).

Verder wanneer die weg is, probeer dan te kijken of via dat 'Zoek naar gewijzigde apparaten' hij misschien terug komt?

[ Voor 16% gewijzigd door Comgenie op 18-08-2007 03:05 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens proberen.

//Edit:
Heb hem verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu eens kijken wat hij doet. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 03:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu weer weg, en opnieuw toevoegen bij apparaatbeheer lukt ook niet. :( Heeft iemand een idee?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Draai je toevallig AnyDVD ofzo?

(Ik heb namelijk exact hezelfde meegemaakt en na uninstall van AnyDVD was het probleem opgelost. Ik weet echter niet 100% zeker dat dat ooit de oorzaak geweest was.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Nee gebruik geen AnyDVD, ik kwam er pas achter toen ik een DVD wou gaan branden, verder heb ik de DVD speler niet gebruikt. Kan dus overal aan liggen lijkt me?

Iemand nog ideeën of ...?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Bij mij ziet hij hem echter helemaal niet. Terwijl hij wel in de Bios staat, memtest draait ed. Heb hem zelfs met deze lezert erop gezet :X Dit met Vista Ultimate. Als ik een oplossing heb zal ik hem ook hier posten.

Verwijderd

Heb ook hetzelfde probleem.

Op het moment dat ik een cd probeer te branden met nero, is de brander opeens verdwenen.

Heb je toevallig ook een liteon brander Gdo0?

Misschien dat dit een oplossing is:
http://forums.anandtech.c...catid=27&threadid=2087341

//edit
nee, voor mij werkte het niet..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 23:22 ]

Verwijderd

Dat is een hardware probleem de dvd brander kan niet met vista overweg

Je kan de firmware update van je dvd brander proberen of een nec dvd brander kopen.. die werken goed met vista..

Ik heb het in me laptop gehad dan zie je code 10 staan in apparaatbeheer maar er zijn ook dvd branders die niks laten zien in apparaatbeheer..
Maar dat licht aan vista..

Je kan het besten de brander even in een anderen pc zetten met xp en daar het even te flashe met nieuwe up to date firmware van dat merk en tiepe en dan weer terug te zetten in je vista systeem.. ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Ook al is het een ietswat late reactie, alsnog post ik even mijn bevindingen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn NEC brander en dvd speler... Als ik een dvd in de lade leg, en wacht tot windows reageert, verdwijnt de speler. Soms verdwijnt 1 soms beide.

Zelf had/heb ik het vermoeden dat het aan m'n voeding ligt, omdat ook mijn HDD's af en toe geen prik lijken te krijgen, waarna ze opnieuw opspinnen.

Verwijderd

Hier heb ik ook last van het zelfde probleem....
De DVD brander/speler verdwijnt sporadisch. Het verdwijnen gebeurt in verschillende OS'en
in vista 64-bit, xp 32-bit en linux (opensuse 10.3 32 en 64 bit).

Het gaat hier om een brander/speler van TSSTcorp CD/DVDW_SH-S183A SB03.
Ik heb al geprobeerd om van de intel SATA controller naar de jmicron controller te wisselen op mijn asus p5b moederbord (4GB, E6600)
Uitwisselen van de controller maakt helaas niet uit.

Het uitvallen van de dvd gebeurt 'at random', soms gaat het een paar dagen goed, andere keer maar een paar uur na een reboot.

Het vreemde is ook dat als de speler werkt, werkt ie goed - zonder problemen. Maar af en toe 'verdwijnt' de speler. Mijn harde schijven daarentegen geven nooit problemen, aangesloten op de intel SATA controller. Mogelijk dat mijn DVD speler/brander vaag is, niet compatible met mijn moederbord of iets dergelijks?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.

Had eerst een extra harde schijf erbijgezet welke ook staads verdween, toen heb ik deze verwijderd en een externe aangesloten maar nu gooit hij gewoon de volgende in de rij eruit en dat is nu de dvd speler.

Ik kom er echt niet uit dus als iemand nog een tip heeft, graag.

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
Same problem here..

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb je ServicePack1 voor Vista wel geinstalleerd?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Misschien dat iedereen die een probleem er mee heeft eens gelijk verteld welke brandprogamma's en versie's geinstalleerd staan en bij welk merk/type DVD speler/branders het gebeurd :) Zo kun je misschien een software/driver conflict tackelen. OS gebruik en welke service packs.

Zelf gebruik ik diverse progamma's om te branden, behalve geen Nero. Geen last van voornoemd euvel maar merk wel dat sinds Vista SP1 elk progamma trager brand, met name in Roxio. Als ik een .avi file bekijk in zowel WMP als VLC player en wil daarna branden met Roxio krijg ik geheid een foute brand.

Ik gebruik zelf een Optiarc AD 7170 Sata brander.

Voor mij zit er ergens een bug in Vista SP1, de rest van de software is allemaal up to date.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nero heeft bij mij altijd voor problemen met de brander gezorgd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En bedankt voor de dienstmededeling?

Het heeft weinig nut om met een 'ik ook' opmerking een topic van een jaar oud omhoog te trekken als je niet heel duidelijk aangeeft dat je exact dezelfde combinatie hardware/software hebt.

In plaats van een loze opmerking kun je zelfs dan nog beter een nieuw topic starten waarbij je de met de search gevonden topics aangeeft en erbij zet waarom ze niet de oplossing bieden.

Op deze manier schiet niemand er ook maar iets mee op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.