[Vista] Geen verbinding behalve via cmd

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Normaal gesproken vogel ik dit soort probleemjes zelf uit op den duur maar dit is nu al enkele dagen aan de gang zonder dat ik er een oplossing voor kan vinden. Het probleem is als volgt: Ik werk normaal via de computer, heb wat applicaties openstaan zoals XChat en Firefox, en plotseling kan ik met firefox geen pagina's meer openen.
XChat (IRC client) werkt nog prima, ik kan alleen geen nieuwe connecties openen. Na wat verder proberen komt MSN op een gegeven moment ook niet meer online en kan ik in IE ook geen pagina's openen.

Wat ik heb geprobeerd:
- cmd.exe, ping www.google.nl -> werkt, DNS is dus niet stuk en er is nog wel degelijk een verbinding met internet actief.
- lanverbinding uit- en aanschakelen -> geen resultaat
- ipconfig /release en /renew -> geen resultaat
- firewallregels verwijderen -> geen resultaat
- in en uitloggen in windows -> geen resultaat
- traceroutes bekijken, pingtijden -> alles prima, pingtijden zijn niet hoog (<50ms) en ook geen packetloss op de verbinding.
- 'ipconfig /flushdns' en 'arp flush' -> geen resultaat

Het enige wat werkt is de computer opnieuw opstarten, hierna is alles dus weer prima.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje clueless, het is sowieso een probleem in Windows Vista, en ik dacht zelf aan de firewall aangezien cmd.exe wel toegang heeft (overigens ook als het niet als Administrator gerund wordt) maar de meeste andere applicaties niet. Wie o wie kan mij verder helpen?

De netwerkkaart betreft een Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (geïntegreerd op de Asus P5W DH Deluxe). Alle andere netwerkverbindingen zijn uitgeschakeld. Uiteraard zijn ipadres en dns op automatisch verkrijgen ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Mathijs1 op 18-08-2007 02:15 ]

• Mathijs1
  • Niet online
Het lijkt erop dat er geen nieuwe tcp-connecties opgezet kunnen worden, want ook via cmd->ftp kan ik niet verbinden. Ik ga proberen om de TCP/IP-module opnieuw te installeren, voorzover dat kan in Vista..

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13
Router ertussen zitten? Zo ja, werkt alles weer als je de router een keer een reset geeft? Sommige routers worden nukkig als hun connectie-tabel volloopt.

Whatever

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Heb je misschien een p2p programma aanstaan?
Deze staan er bekend om dat ze verbindingen dicht kunnen laten slippen.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Je kan je verkeer eens controlleren met een packetsniffer. Bv wireshark.

• Mathijs1
  • Niet online
Sloompie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:36:
Router ertussen zitten? Zo ja, werkt alles weer als je de router een keer een reset geeft? Sommige routers worden nukkig als hun connectie-tabel volloopt.
Ik heb er inderdaad een router tussenzitten, ik zal de volgende keer dat het gebeurt de router eens een harde reset geven.
job schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:39:
Heb je misschien een p2p programma aanstaan?
Deze staan er bekend om dat ze verbindingen dicht kunnen laten slippen.
Nope, geen p2p-achtige programma's.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:47
Je moet eerst uitzoeken of de router het probleem is of de pc.
Probeer eens Windows in een beveiligde modus met netwerk of die dan hetzelfde doet.
(F8 tijdens booten).
Je kan ook een live-cd (Knoppix of zo) proberen.
Nog steeds hetzelfde effect? Moet je denken aan een hardware probleem (netwerkkaart) of toch
een probleem met de router.
Geen probleem meer? Dan is het een softwareprobleem op je Windows.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb hetzelfde,en het is niet de connecties limiet ;)
zal ook eens proberen de router te resetten de volgende keer :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb hier een week of 2 geleden ook een topic over geopend. Bij mij deed de muis ook wat vreemd, dus het topic heb ik in WOS geparkeerd toen, maar uiteindelijk heb ik er maar een herinstallatie aan gewaagd. Was in mijn ogen een snellere oplossing dan de oorzaak van het probleem opzoeken, en dan nog trachten het te gaan verhelpen...

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

net van alles geprobeerd omdat ik het weer eens had.router resetten helpt niet,hierna ben ik 1 voor 1 alle draaiende services gaan restarten en nadat ik ICS had gerestart werkt het weer.wie weet bij jou ook :) is ff een bug reportje over insturen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Probeer Ipv6 eens uit te schakelen bij eigenschappen van de LAN verbinding.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad en als volgt opgelost,
Check and repair Winsock corruption.

Click Start. In the Start Search dialog box, type: cmd, and right-click cmd.

Click Run as administrator.

Type: netsh winsock reset, and then press the ENTER key.

Type: Exit and press ENTER.

Restart the computer.

Of google eens met (Windows Vista - I need help with my network connection)

• Mathijs1
  • Niet online
ICS is (was) disabled, heb nu IPv6 uitgeschakeld en winsock gereset. Router kan het niet zijn want als ik de pc reboot werkt het prima, zonder aan de router te komen. ARP-tabellen resetten niet als er een nieuwe dhcp-discover binnenkomt ofzo.

Ben benieuwd of het na de volgende reset verholpen is. Zo niet ga ik support@microsoft.com maar eens plagen.

• Mathijs1
  • Niet online
Bovenstaande helpt dus ook niet. Ik heb het met Wireshark allemaal nog eens bekeken, op het moment dat ik de storing ondervind gebeurt er het volgende:

- Als ik een website open worden er een aantal malen SYN pakketjes gestuurd naar de webserver, zonder ACK als antwoord. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een SSH verbinding, verder dan wat SYN's kom ik niet, want de client geeft na 3 pakketjes een timeout.
- Pingen naar servers gaat prima, er wordt een DNS request verstuurd naar mijn router, die antwoordt, vervolgens wordt er gepingt naar de server, en komt er een reply. Dit werkt ook als ik met nslookup een alternatieve dns raadpleeg.

Verder wordt er tussendoor nog tussen de pc en router ge ICMP- en ARP-ed maar dat is verder nu niet zo interessant.

In de eventvwr (Eventlog) is niets geks te zien qua netwerkkaart-problemen en dergelijke, ook heb ik voor zover ik weet de nieuwste drivers en ook alle updates van Windows.

Ik zou het verder niet meer weten :(

edit: zou het topic aangepast kunnen worden naar '[Vista] spontaan geen verbinding meer'? Het heeft uiteindelijk niet zoveel met cmd te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mathijs1 op 03-09-2007 20:57 ]

• Mathijs1
  • Niet online
Na contact met Microsoft support blijkt het aan de drivers van de netwerkkaart (Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller) te liggen, deze zijn nu geupdate naar de nieuwste versie voor Vista, welke gesigned zijn door Microsoft.

Hopelijk zijn de problemen hiermee opgelost..

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
En anders denk ik toch aan DNS... die google kan in je lokale DNS cache zitten. Het beste wat je kan doen is op zo'n moment in cmd eens 'nslookup' starten, die test een connectie naar DNS en dan weet je gelijk zeker dat dit niet de oorzaak is :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Mathijs1
  • Niet online
Robbeke schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:21:
En anders denk ik toch aan DNS... die google kan in je lokale DNS cache zitten. Het beste wat je kan doen is op zo'n moment in cmd eens 'nslookup' starten, die test een connectie naar DNS en dan weet je gelijk zeker dat dit niet de oorzaak is :)
Zoals ergens te lezen in dit topic heb ik dat ook geprobeerd, er is echt geen cache meer aanwezig.

De Vista-drivers hebben overigens niet geholpen, dus ik wacht weer op antwoord van Microsoft...
Pagina: 1