Toon posts:

8500GT vs 8500GT OC

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik op dit forum een post gedaan over '7300GT, 7600GS of 8500GT' zie: Welke videokaart; 7300GT, 7600GS of 8500GT

Uiteindelijk kwam ik uit op de 7600GS, maar nu blijkt deze kaart bij mijn computer shop niet meer leverbaar te zijn. Daarom ben ik dan toch maar voor de 8500GT (NX8500GT-TD256EH) gegaan. Omdat mijn budget niet verder reikt. Maar nu kwam ik net op de site van MSI en zag dat er een aantal kaarten aan de 8500GT reeks zijn toegevoegd. Namelijk de 8500GT OC ofwel 'NX8500GT-TD256E-OC'.

Verschil:
EH = 256 MB GDDR2, 460 MHz core clock, 800 MHz memory clock (passief)
E-OC = 256 MB GDDR3, 600 MHz core clock, 1200 MHz memory clock (actief)

Maar mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met een van deze twee kaarten, en is het verschil duidelijk te merken, bij spellen er overige programma's.

ps. Even voor de duidelijkheid; Ik ben geen DH-gamer, het is meer voor af en toe een spelletje te spelen voor de ontspanning, zoals C&C 3, Battlefield en dalijk GTA 5.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 09:42
hoi,

ik zelf zat met het zelfde dilemma .. beetje te kloten met videokaarten
heb hier laatst ook een topic van opgestart
en ik ben tot de beslissing gekomen om de 7950 GT OC te nemen dit is dan wel geen dx10 kaart maar wel 1 van de beste dx9 ook andere tweakers waren erg positief hierover
dus misschien moet je die ook eens bekijken? en ook dit is een 512 kaart 24 pixelpipelines en 256bit chip snelheid 570mhz geheugen snelheid 1460mhz de benchmarks weet ik zo niet uit mijn hoofd misschien zijn die zelfs nog wel hoger geklokt .. maar ze zijn in ieder geval te vinden ;)

ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt.. ook ik ben geen fanatieke gamer maar tis toch altijd handig dat je een videokaart ervoor hebt althans vind ik lol :p

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de E-OC gaan, (tenzij hij natuurlijk 2 keer zoveel kost) want de snelheden van geheugen en core zijn hoger, en het geheugen heeft een grotere bandbreedte gddr3 ipv 2.
Maar met beide kaarten moet je denk ik niet teveel rekenen op een grafisch wonder, want ik denk dat de kaarten niet verder komen dan de medium settings.
Mijn advies is, zeker de E-OC als je puur gaat voor af en toe een spelletje en je graag wil dat dat spelletje het dan ook doet. Maar mocht je budget net wat gunstiger uitvallen, dan zou ik al snel voor een 8600 of hoger gaan. Dit laatste is alleen een beetje een overbodig advies, want dat had je zelf natuurlijk ook al wel bedacht :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat topic is gesloten met een verwijzing naar **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je vindt dat je topic onterecht gesloten is, neem contact op met mod in kwestie. Het "heropenen" van een topic in een ander subforum is helemaal loos en leidt zeker tot slotje. Bij deze :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.