Antec Sonata III power supply fan connector

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb vandaag m'n nieuwe PC binnengekregen en ben 'm aan het assembleren. Nu zie ik in de handleiding van mijn Antec Sonata III behuizing een heel paragraafje staan over een 3-pins kabeltje met blauwe en zwarte snoertjes, waarmee je de power supply fan speed kunt monitoren. Maar ik zie dat kabeltje nergens! Mist er iets aan mijn kast? Ik hoef op zich die fan speed niet te kunnen zien, maar ik vind het toch raar dat de handleiding dit wel noemt als mogelijkheid.

What's the speed of Dark?

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Aan de TriCool fan, in mijn Antec Sonata III, hangt een kabeltje met aan het eind een soort blokje, op dat blokje zit een schakelaar waarmee ik hem op L (low), M (medium) of H (high) kan zetten. Misschien word dat bedoelt?

zo staat hij op de site van antec:

"- 1 rear 120mm Tricool?fan (standard) with 3-speed control to balance quiet with cooling"

[ Voor 22% gewijzigd door Spooof op 22-08-2007 12:16 ]

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Als het de zelfde aansluiting is als op mijn SP350 (Antec), dan moet je uit je voeding 2 draadjes zien komen, een blauwe en een zwarte. Deze zitten aangesloten op een 3-pins stekker, waarvan de middelste geen draadje heeft. Dat zal dan de fan-connector zijn die er bedoelt word. ALs je die niet kan vinden, dan mist er idd iets

[ Voor 61% gewijzigd door Ex Nunc op 22-08-2007 15:54 ]

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

Ik heb sinds een week of 2 ook een Sonata III behuizing. Ook ik zat met dezelfde vraag: geen power supply fan connector. Volgens de handleiding zou die er echt moeten zijn. Omdat het geluid van de PSU wel mee viel liet ik het er maar bij zitten.

Verwijderd

Same here, zeker geen noodzakelijk kabeltje maar toch...

Heb zojuist een Information request bij Antec neergelegd.
Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.

<To be Continued>

Verwijderd

Ik heb antwoord van Antec ontvangen.
Het is een fout in de manual.
By design heeft de PSU geen fan connector.

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:06:
Ik heb antwoord van Antec ontvangen.
Het is een fout in de manual.
By design heeft de PSU geen fan connector.
Oops. Dat antwoord had ik ook al van Antec gekregen, maar vergeten hier te posten :)

What's the speed of Dark?

Pagina: 1