Het volgende probleem: een oud systeem met een P3-667 en Via Saturn moederbord gaat bij het opstarten steeds rebooten. Het maakt niet uit welk OS ik installeer, of probeer te installeren. Bijvoorbeeld Win2000 kun je helemaal installeren, maar als het OS dan zelf wil booten van de harddisk dan reboot hij weer. Ga je met Ubuntu aan de slag, dan reboot hij al als je vanaf de CD wil opstarten. Er komt geen foutmelding, en het enige vaste patroon lijkt te zijn dat hij reboot zodra hij dingen van de harddisk probeert te trekken (maar hier kan ik mis zijn). Er komen geen foutmeldingen.
De voerige hardware lijkt me niet interessant, want ik heb alles al vervangen: videokaart, geheugen, voeding, kabels, processor, harddisk, etc. Het enige wat dezelfde bleef was het moederbord en de reboots. Ook heb ik het BIOS geupdate. En alle instellingen in het BIOS zo gezet dat er geen reboots mogen gebeuren. Toch reboot hij nog.
Mijn vraag: heeft iemand ook zo'n ervaring met dit type moederbord en heb je wellicht de oplossing? Ik heb nog wel een use voor dit systeem.
De voerige hardware lijkt me niet interessant, want ik heb alles al vervangen: videokaart, geheugen, voeding, kabels, processor, harddisk, etc. Het enige wat dezelfde bleef was het moederbord en de reboots. Ook heb ik het BIOS geupdate. En alle instellingen in het BIOS zo gezet dat er geen reboots mogen gebeuren. Toch reboot hij nog.
Mijn vraag: heeft iemand ook zo'n ervaring met dit type moederbord en heb je wellicht de oplossing? Ik heb nog wel een use voor dit systeem.
You iz one special kid!