Toon posts:

Wireless router - Router met wireless AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik ben momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe router. Momenteel had ik een Linksys WRT54G... op dit moment heb ik echter een nieuwe nodig voor een tweede locatie, liefst met een groot bereik en veel instelmogelijkheden (security, VPN, ...)... Ik twijfel tussen een wireless router of een router met een wireless AP na het lezen van verschillende reacties op het forum. Omdat er niet echt een topic was wat hier expliciet over ging heb ik even een nieuw gemaakt... Wat is jullie idee? Budget is niet echt een vast bedrag maar liefst niet boven de 300 euro. Advanced Firewall config is een plus.

Tnx all,
Stino

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo'n topic is niet de bedoeling op GoT. Je moet zelf op onderzoek uitgaan, en daarna kun je bespreken wat je zelf hebt gevonden, en wat de voor- of nadelen zijn. Open vragen over "welke moet ik kopen", die zijn een tweaker onwaardig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

dus ik heb je raad opgevolgd en ben uitgekomen op volgende producten:
Een Draytek Vigor 2910 V en een Sanao SCB-3220. Heeft er iemand ervaring met deze producten? Is deze prijs/kwaliteit echt zijn geld waard tov een goedkope oplossing als een Linksys?

Tnx al

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:45:
Ok,

dus ik heb je raad opgevolgd en ben uitgekomen op volgende producten:
Een Draytek Vigor 2910 V en een Sanao SCB-3220. Heeft er iemand ervaring met deze producten? Is deze prijs/kwaliteit echt zijn geld waard tov een goedkope oplossing als een Linksys?

Tnx al
En waarom heb je die gekozen? Alleen maar het roepen van merk/type is niet genoeg, het gaat ook om de onderbouwing. Linksys is trouwens niet echt goedkoop, en wordt nog als een behoorlijk merk gezien. Goedkoop zijn dingen als Sweex.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je het in een bedrijfssituatie gaat gebruiken zou ik sowieso een losse router en een los AP gebruiken. Wanneer er 1 van de 2 kapot gaat ligt niet meteen je netwerk plat, itt wanneer je een wless router gebruikt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Draytek Vigor 2910 V owv
  • Load balancing (niet echt nodig)
  • Failover (mm als de 2 aansluitingen van de zelfde modem komen lijkt me dit totaal overbodig)
  • Een object based firewall (vind ik een enorme plus, lijkt me een veel beter FW dan bij de Linksys)
  • Bandwidth management (vind ik ook handig aangezien ik de AP wil publiek toegangkelijk maken)
  • VPN (zit ook bij de linksys, geen specs gevonden over wat beter/slechter is in reviews)
  • Printserver (vind ik een enorme plus)
  • Een plus om mee te experimenteren maar geen must: VOIP Server
Senao
  • Het voornaamste: High Output Power up to 26 dBm
Dit zou een totaalprijs geven van ong 175 euro voor de Senao en 240 euro voor de Draytek dus een 400 euro in totaal, zit ik 100 euro boven mn richtprijs echter.

Eerst dacht ik aan een Linksys router met mooie specs maar volgens deze thread is dit niet wat beloofd wordt in de specs en is er geen vista client.

De Draytek Vigor 2910VG is dan weer met ingebouwd wireless een goedkopere oplossing (rond de 270 euro) die alle voordelen heeft van de Draytek die ik eerst aanhaalde maar echter niet dezelfde kracht heeft in wireless bereik en zuiverheid van signaal, maar dus wel rond mijn budget dat ik vooropgesteld had.

Vandaar dat ik met deze namen aan het gooien was :-)

Enige ervaringen die iemand kwijt kan over deze producten? Tnx alvast

Verwijderd

El stino, ik ben erg benieuwd naar je uiteindelijke keuze.
Pagina: 1