Speedtouch 780WL kopieren over netwerk zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 08:30
Goedeavond.

Ik vond het wel eens tijd worden voor een Mediacenter en het lijkt me handig om die media Wireless naar het Mediacenter te versturen.

Dus ik bij mijn nieuwe abbo'tje een Speedtouch 780WL genomen om eens te experimenteren. Werkt op zich allemaal prima. De beide PC's hebben toegang tot elkaars gedeelde mappen alleen de snelheid waarmee ze dat doen is om te janken. Ik kom niet boven de 1MB/s uit.

PC1:
Asus P5W DH
C2D E6600
2*7200.10 320 Raid-0
Asus WiFi-AP (Realtek RTL8187)

Mediacenter:
Asus A7V266-E (jaja)
XP1800+
160GB Maxtor IDE
Linksys WMP54G

Mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik snap er geen moer van. In de config van de Speedtouch staat dat het netwerk gewoon op 54Mb draait en de ontvangst van de adapters is ook "uitstekend".

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• westergas
Ok ok....sorry voor de gebrekkige communicatie. Ik ben heus wel een beetje een tweaker dus ik heb ook het eea geprobeerd O-)

Laatste firmware van de speedtouch.Laatste drivers van de linksys en de realtek. Maakt niets uit.

C2D--->ethernet
Media-pc--->WiFi (linksys)
Upload en download schiet met 0.5 MB/s omhoog. Niet alleen via het netwerk maar ook internet gaat 0.5 MB sneller. Maar 54Mb/s (of iets wat daar in de buurt komt) is het nog niet. Blijft hangen op 1.45 MB/s

C2D--->WiFi (realtek)
Media-pc--->ethernet
Maakt niets uit. Upload (beide kanten op) komt met geen mogelijkheid boven de 1 MB/s uit.

Is die modem soms gecapped ofzo?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je maakt een aantal denkfouten:

Zoiezo kan Wifi maar in een richting tegelijk sturen dus de theoretisch haalbare snelheid is 54/2 = 27 Mbit. In de praktijk haal je bij een bijna perfecte verbinding zo'n 20 Mbit hiervan. En 20 Mbit is gelijk aan 20/8 = 2,5 MB/sec.

Jou snelheid (1,45 MB/sec = ongeveer 12 Mbit) is dus niet super goed maar ook niet zo bedroevend als je zelf denkt.

Mijn advies om de draadloze snelheid wat te verhogen is gebruik te maken van TCP optimizer (http://www.speedguide.net/downloads.php) dan kom je misschien uit rond de 2 a 2,2 MB/sec wat zeker niet slecht is.

Hopenlijk is het een en ander nu wat duidelijker.

• westergas
Bedankt voor je reply. Dat Mb/MB verhaal had ik wel door, als je goed leest klopt mijn verhaal op dat punt wel O-)

Maar dat je bij WiFi niet van 54Mb/s uit kan gaan maar slechts de helft daarvan wist ik echt niet!

Feit is wel dat die router niet optmaal functioneerd. Als ik de Realtek op mijn P5W-DH als Acces Point inschakel en dus de router buitenspel zet haal ik wel 2.5MB/s. Scheelt nogal met die 1MB die ik via de router haal.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Heb hier zelfde modem en zelfde probleem. Bij mij gaat over dat modem alleen draadloos eroverhen want na het modem zit een switch. Door die switch haal ik wel hoge snelheden. De snelheid draadloos is redelijk. De afstand is wel erg ver valt mij op dus ik ben daar tevreden over.