[Tools] Er zijn er te veel!

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik ben een beetje de weg kwijt in tool land :/ . Ik wil eigenlijk gewoon een zo schoon mogelijke pc (dus dat betekent weinig tools) met weinig harde installs (dus zoals uTorrent of CPU-Z). Maar wat wil ik?

- 1. De temperaturen monitoren (CPU/GPU/MB/CASE)
- 2. Processor testen (stresstest + fouttest)
- 3. Videokaart overclocken en testen (stresstest + fouttest)

Maar ik ben verdwaald in het aantal tools ... en helemaal wat een tweaker tegenwoordig gebruikt. Om het lijstje op te sommen per punt -->

1. Everest / Sisoft Sandra / Motherboard Monitor / Speedfan
2. Orthos / TAT / SuperPi / Prime95 / CPUBurn / CoreTemp
3. Ati Tool / nTune / Rivatuner / Ati Tray Tools / Coolbits

Nogmaals, hebben jullie een aanrader die zo clean mogelijk de dingen kan die erboven beschreven staan? Ik denk dat veel tweakers daar iets aan hebben, echt waar. In ieder geval bedankt voor de input, ik discussieer gewoon mee :) !

De meeste mensen deugen!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Punt 2 en 3 hoef je in mijn mening maar 1x goed te doen en daarna niet meer. Ik heb mijn GPU overgeklokt met Rivatuner en die draait nu gewoon standaard op de achtergrond met de juiste OC settings.

Zodra de CPU goed stabiel overgeklokt draait zijn alleen de temps nog intressant in mijn mening.

Verwijderd

voor de temp gebruik ik zelf de meegeleverde asus software

Ga eens na of er bij je moederbord iets zat van tools.

En verder denk ik dat je je druk maakt om niets.
1. Waarom wil je de tools in de eerste plaats? Just relax
2. Als je ze toch wil ben je niet vies van wat 'tweakerigheid-nerdishness' dus wat maakt het uit dat je wat moet testen en uitproberen
3. Download ze en test er zelf een paar?

Verwijderd

Stresstests hoef je slechts incidenteel uit te voeren; bij voorkeur in een op 25 graden Celsius gestookte kamer én 2 maanden voorraad stof in alle koelers. VID CPU en VID MEM settings kan je gewoon in je videokaart BIOS flashen als je het zo clean mogelijk wilt houden.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:34
Als je een ASUS moederbord hebt kun je PC Probe (van ASUS zelf dus) gebruiken om temperaturen, fanspeeds en voltages in de gaten te houden.

Een extra pluspunt van Everest Home Edition is dat het de temperatuur van je HDD kan tonen mits deze het ondersteunt.

Om te stresstesten gebruik ik Memtest86+ voor het geheugen, SuperPi voor de processor en ATI Tool voor de videokaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
1. Speedfan, omdat het simpelweg het meeste kan uitlezen en niet zo groot is als Everest/Sandra.
2. Orthos, omdat het voor testen is, en meerdere cores doet.
3. Rivatuner + ATiTool (Rivatuner heeft véél meer opties,en ATiTool kan gewoon lekker snel en gemakkelijk testen)

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 17-08-2007 23:07 ]

Verwijderd

1 Speedfan, Everest, TAT, Coretemp, rmclock, cpuz
2 TAT, Orthos
3 Nibitor+nvflash, Atitool

gebruik ik 8)

Verwijderd

Installeer anders gewoon alle tools onder "C:\Program Files\Overclocking\", zonder startmenu, zonder shortcuts. Dan blijf je systeem schoon. :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:36:
Installeer anders gewoon alle tools onder "C:\Program Files\Overclocking\", zonder startmenu, zonder shortcuts. Dan blijf je systeem schoon. :)
Bij een uninstall zijn het meestal register entries die blijven staan, en geen shortcuts..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

scorpie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:48:
[...]

Bij een uninstall zijn het meestal register entries die blijven staan, en geen shortcuts..
Oeps, was ik even vergeten. Ik werk al weer een tijdje met een OS waar het hebben van veel applicaties het operating system niet vertraagd. :)

Verwijderd

Speedfan, AtiTool en Orthos!

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 03:43 ]

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

NitroX infinity schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:04:
Als je een ASUS moederbord hebt kun je PC Probe (van ASUS zelf dus) gebruiken om temperaturen, fanspeeds en voltages in de gaten te houden.
Asus Probe leest bij mij waarden van cpu niet goed uit, alle andere tools als tat en everest juist weer wel. Dus kan ik niet aanraden op iig een p5k.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:08

Martinspire

Awesomeness

Ik snap dat je een tweaker bent, maar je hoeft al die tools niet altijd opgestart te hebben. 1 x (goed) tweaken en je bent klaar. Daarna uninstallen en klaar is kees.
Daarbij komt dat je de meeste dingen amper hoeft te tunen, want zoveel verschil haal je toch niet

Martinspire - PC, PS5, XSX

• TheZeroorez
  • Niet online
scorpie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:48:
[...]

De meeste van die tools installeer je niet, maar werken door simpel de zip uit te pakken, en hebben geen tot weinig register nodig..

Ook bestaan er dingen als CCleaner, of de manuele register-cleanup :P
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 02:05:
[...]

Oeps, was ik even vergeten. Ik werk al weer een tijdje met een OS waar het hebben van veel applicaties het operating system niet vertraagd. :)
Oh God.. Gaan we weer :/

• Cassius
  • Niet online
Ik heb nu Speedfan, Orthos en AtiTool in gebruik en ben eigenlijk heel blij met jullie adviezen :) . Waarom? Het werkt allemaal sniksimpel en het zijn drie erg kleine programma's die zich ook heel netjes naar de tray laten minimizen!

Ik moet nog even spelen met AtiTool ... ik heb 1 profiel gemaakt, dat pakt hij gewoon. Dat is core 500 en mem 800 voor de 8800GTS (stock dus). Maar als ik een power saving profiel wil maken -->

2D = 300 / 400
3D low = 400 / 600
3D power = 500 / 800

Dan slaat hij alleen de core waardes op? En het geheugen springt continue naar 800MHz terug, strange :/ .

De meeste mensen deugen!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het geheugen kan gewoon maar op één waarde staan, dat kan niet throttlen.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik gebruik

Speedfan, TAT - speedfan voor alle temps TAT nauwkeuriger
Orthos, SuperPi - klein makkelijk en voor 2 cores
ATI Tray Tools - heb een ATI kaart he

maar je kan het beste alles in een map installeren zo weining mogenlijk en regematig het register opschonen met een goed programma.

HD4Life @ Full-HD

• Cassius
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:27:
Het geheugen kan gewoon maar op één waarde staan, dat kan niet throttlen.
Maar als ik alle drie de sliders op 300/300 zet (dus je ziet zes keer 300 zeg maar) dan pakt hij hem wel ... hmm even verder speuren toch. Sowieso pakt hij altijd de 3D Load waarde qua core bij mij?

Dus als ik 300/800 - 400/800 - 500/800 instel en ik set de clocks in windows. Dan browse ik een tijdje, beetje emailen en gotten. Kijk ik weer, clocks blijven altijd op 500/800 :/ volgens mijn throttled die kaart helemaal niet. Dus die power savings profielen die ik maak hebben zero nut :| .

De meeste mensen deugen!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cassius schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:59:
[...]

Maar als ik alle drie de sliders op 300/300 zet (dus je ziet zes keer 300 zeg maar) dan pakt hij hem wel ... hmm even verder speuren toch.
Klopt, voor mem pakt 'ie gewoon de 3D load altijd.
Sowieso pakt hij altijd de 3D Load waarde qua core bij mij?

Dus als ik 300/800 - 400/800 - 500/800 instel en ik set de clocks in windows. Dan browse ik een tijdje, beetje emailen en gotten. Kijk ik weer, clocks blijven altijd op 500/800 :/ volgens mijn throttled die kaart helemaal niet. Dus die power savings profielen die ik maak hebben zero nut :| .
Als je ATiTool op start pakt 'ie geloof ik altijd 3D load, omdat ATiTool ook 3D load heeft. Je moet eens met RivaTuner de monitor-grafieken aan zetten, en dan een half uur wat anders doen (bij het starten gaat 'ie ook op 3D load, en dat gaat vaak na een tijdje pas weer terug).
Pagina: 1