Chatten in hotel zonder java?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27
Beste tweakers,

Ik heb dringend jullie hulp nodig als dan kan. Ik ben gewend om thuis te chatten via www.chatcafe.nl, een javachat site. Nu werkt dit allemaal prima, maar nu ben ik in een hotel en net als laatst op de camping krijg ik de volgende melding:

Unable to Connect
You may be trying to connection through an HTTP proxy server. The VolanoChat applet cannot connect to the VolanoChat server through an HTTP proxy server because it doesn't communicate using HTTP. Try switching the connection to a SOCKS proxy server or try using a network address translating (NAT) router for your firewall, if either of those options are available for you. VolanoChat works fine through a firewall using SOCKS or NAT. Your network administrator may be able to help you change your settings to work with VolanoChat.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie een site weten die werkt zonder al teveel moeilijkheden en zonder java dus.

Ik heb zelf gezocht, maar zo te zien werken de meesten met java dus dat lukt dan niet. Als het even kan en je weet iets reageer dan graag zo snel mogelijk want dan kan ik het doorgeven.

Bij voorbaat erg veel dank

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
gemakkelijkste oplossing lijkt me webmessenger. Werkt geloof ik gewoon via een AJAX-implementatie... javascript dus.
http://webmessenger.msn.com/

[ Voor 31% gewijzigd door kalechinees op 17-08-2007 22:33 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het probleem zit hem niet in Java, maar in het feit dat je via een proxy server internet (wat vaak in hotels gebeurt ;)) Blijkt ondersteunt VolanoChat geen HTTP proxy.

Je kan proberen of andere chatsites dat wel ondersteunen OF gewoon iets ala MSN gebruiken en daarmee chatten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:57
Je hebt twee keer een topic gestart met exact dezelfde inhoud. Volgens mij is dat tegen de forum regels.

Omdat het dringend is neem ik aan dat je een specifiek persoon wilt spreken via chatcafe.nl, of verveel je je gewoon en heb je zin om met willekeurige mensen te chatten? Ik denk niet dat ik je kan helpen met een niet-java oplossing zodat je in de chatcafe.nl chatboxen kan chatten. Als je niet perse iemand in chatcafe wilt spreken maar gewoon willekeurig wilt chatten kan ik je wel helpen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27
Ik zag inderdaad dat ik in het verkeerde forum gepost had en heb in het vorige topic mijn excuses daarvoor aangeboden. De reden dat ik daar chat is omdat het veilig is en omdat mijn vriendin geen stem heeft (lang verhaal maar dat is het). Maar als er geen opties zijn dan probeer ik die webmessenger wel. Ik heb in ieder geval iets nodig zonder java want dat werkt door de proxyserver niet (zoals hier boven ook aangegeven is) Bedankt voor jullie bijdrage iig. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door objectief2 op 17-08-2007 22:39 ]