Goeide dag
Ik heb een aantal problemen met mijn acer aspire 1690 laptop. En ik ben aan het twijfelen of het niet verstandiger is om een nieuw systeem aan te schaffen in plaats van het te laten repareren. Het budget dat ik voor ogen heb is 750euro (max 800). Ik heb geen voorkeur voor een laptop of een desktop. Bovendien heb ik nog een werkende monitor.
Problemen die ik heb:
- beeldbeschadig (2 inch aan de rechterkant is weggevallen, ongeluk tijdens een treinreis)
- 1 beschadigde ventilator
- zwart scherm tijdens het opstarten dat niet veranderd sinds vanavond (ik kan er ook niks meer mee doen)
Er is staat geen garantie meer op en een vriend had hetzelfde probleem met het zwarte scherm (nadat de garantie was afgelopen). De reperatie kosten waren 450 euro.
De programma's die ik gebruikte waren:
- matlab
- spss
- delphi
Kwa internet gebruikte ik hem voor:
- downloaden
- msn, mailen
- regelmatig gamen (de laatste tijd vooral world of warcraft)
Om eerlijk te zijn heb ik vrijwel tot geen verstand van hardware. Ik heb de forums hier afgezocht en mocht ik besluiten om een nieuw systeem aan te schaffen lijkt me dit een goede keuze:
Chieftec Midi Tower DG-01W-D-U ATX 360W €74 (4Launch)
AMD Athlon64 X2 3800+ Tray €149 (Alternate)
Arctic-Cooling Freezer 64 PRO €19 (Alternate)
MSI K8N Neo4-F nForce4 €69 (4Launch)
2x TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 €102 (4Launch)
Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA300 8MB €75 (4Launch)
NEC ND-3550A 16x €35 (4Launch)
NEC floppydrive €8 (4Launch)
Club3D ATi Radeon X1900RX 256MB €210 (4Launch)
Dit komt uit op 741 euro.
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet al mijn huidige specs dit is wat ik weet:
Intel pentium M proccessor 1.73 ghz
1 gb ddr geheugen
80 gb harde schijf
dacht 128 mb videokaart
Advies en suggesties stel ik zeer op prijs.
ps. ik ben niet zeker of dit het juiste forum is hiervoor, er staan vergelijkbare posts maar in de cls regels staan ook vermeldingen over wat is beter posts niet zijn toegestaan. Ondanks dat lijkt me dit het beste subforum. Mocht dit het foute forum wezen wordt een link naar het juiste subforum zeer op prijs gesteld en exusses dat het niet daar gelijk is op gepost.
Vriendelijke groet een ongelooflijke hardware leek
Ik heb een aantal problemen met mijn acer aspire 1690 laptop. En ik ben aan het twijfelen of het niet verstandiger is om een nieuw systeem aan te schaffen in plaats van het te laten repareren. Het budget dat ik voor ogen heb is 750euro (max 800). Ik heb geen voorkeur voor een laptop of een desktop. Bovendien heb ik nog een werkende monitor.
Problemen die ik heb:
- beeldbeschadig (2 inch aan de rechterkant is weggevallen, ongeluk tijdens een treinreis)
- 1 beschadigde ventilator
- zwart scherm tijdens het opstarten dat niet veranderd sinds vanavond (ik kan er ook niks meer mee doen)
Er is staat geen garantie meer op en een vriend had hetzelfde probleem met het zwarte scherm (nadat de garantie was afgelopen). De reperatie kosten waren 450 euro.
De programma's die ik gebruikte waren:
- matlab
- spss
- delphi
Kwa internet gebruikte ik hem voor:
- downloaden
- msn, mailen
- regelmatig gamen (de laatste tijd vooral world of warcraft)
Om eerlijk te zijn heb ik vrijwel tot geen verstand van hardware. Ik heb de forums hier afgezocht en mocht ik besluiten om een nieuw systeem aan te schaffen lijkt me dit een goede keuze:
Chieftec Midi Tower DG-01W-D-U ATX 360W €74 (4Launch)
AMD Athlon64 X2 3800+ Tray €149 (Alternate)
Arctic-Cooling Freezer 64 PRO €19 (Alternate)
MSI K8N Neo4-F nForce4 €69 (4Launch)
2x TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5 €102 (4Launch)
Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA300 8MB €75 (4Launch)
NEC ND-3550A 16x €35 (4Launch)
NEC floppydrive €8 (4Launch)
Club3D ATi Radeon X1900RX 256MB €210 (4Launch)
Dit komt uit op 741 euro.
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet al mijn huidige specs dit is wat ik weet:
Intel pentium M proccessor 1.73 ghz
1 gb ddr geheugen
80 gb harde schijf
dacht 128 mb videokaart
Advies en suggesties stel ik zeer op prijs.
ps. ik ben niet zeker of dit het juiste forum is hiervoor, er staan vergelijkbare posts maar in de cls regels staan ook vermeldingen over wat is beter posts niet zijn toegestaan. Ondanks dat lijkt me dit het beste subforum. Mocht dit het foute forum wezen wordt een link naar het juiste subforum zeer op prijs gesteld en exusses dat het niet daar gelijk is op gepost.
Vriendelijke groet een ongelooflijke hardware leek