Xbox 360 en Externe Drives (Probleem?)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Hey luitjes, ik heb een My Book Essential van 500 GB gekocht. Voornamelijk om mijn media te back uppen. Na wat files wegschrijven van mijn PC naar de schrijf dacht ik even wat HD materiaal te spelen op mijn Xbox 360 vanaf de Mybook........Leuk maar hij word niet gezien door de console!? Ik kan op 1 ding komen wat het kan zijn en dat is de File System. Origineel was de schijf in Fat32 dus heb ik daar NTFS van gemaakt. Kan het zijn dat de Xbox 360 alleen fat32 herkent of werkt een Mybook gewoonweg niet in combinatie met een Xbox 360?

-Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Bunta
Ik had al even gezocht maar kon niets vinden, waarschijnlijk een verkeerde string gebruikt dan. Bedankt voor de info. Ik zal even Macdrive downloaden om te kijken of dat wel gaat werken.

Wel een beetje raar, een console die HD materiaal af kan spelen maar geen NTFS ondersteund. Terwijl een beetje film in HD al snel tegen de 8 GB aanloopt. Weet iemand toevallig nog waarom de 360 geen NTFS ondersteund?

Anyway, ik laat mijn bevindingen weten.

-Bas

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ow maar je zult zien dat er een heleboel bestanden niet afgespeeld worden. Die HD film van je moet zowiezo van het WMVHD formaat zijn. Divx, Xvid en andere exoten functioneren niet. Zelf doe ik wel eens USB stick laden met wat MP3's maar externe hardeschijven werkt in mijn ogen niet optimaal.

Zelf doe ik alles streamend vanaf een Vista mediacenter, krijg je ook TV erbij namelijk (mits je daar de hardware voor hebt uiteraard).

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 18-08-2007 09:46 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Bunta
Ok het werkt nu, bedankt voor de tip Defiance de Drive speelt mijn HD materiaal perfect af.

@Dukey
Ik weet het ja, de mogenlijkheden zijn beroerd met de 360. Streamen met de 360 is toch maar een tijdelijke oplossing voor mij, ik ben van plan om een betere streamer aan te schaffen, eentje die wel alles kan in plaats van een apparaat wat Microsoft een beetje teveel voortrekt naar mijn zin. Maar ja het is Billy's speelgoed he, kan hem geen ongelijk geven.

Samenvattend voor hen die ook een dergelijk probleem hebben:
  • Download Macdrive hier
  • Open Macdrive en kies "Format or repair Mac disks" onder de optie "Create Mac disks".
  • Klik nu op "Modify Mac volumes"
  • Selecteer je USB HDD in je lijst met schijven (Dus de Schijf, niet het Fat32 of NTFS station)
  • Klik nu op "Initialize disk".
  • In Macdrive klik je op "Free Space" die net ontstaan is en kies je "New Volume" dan "Create" en kies "Mac OS Extended (HFS+)", vergeet geen naam te geven aan je volume.
Met HFS+ kan je grotere bestanden wegschrijven, de restrictie van 4GB met Fat32 heb je niet meer. Ik heb nog niet helemaal mijn huiswerk gedaan maar ik meen dat de maximale bestandsgrote nu iets van 12 GB is, genoeg om een flinke flim in High Def te plaatsen op je schijf.

Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het wel.

-Bas