Powerbook G4 slechte wireless verbinding*

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Powerbook G4 van mijn pa. Ik heb net bij hen thuis Wireless internet aangesloten. Deze heeft Wireless zeer slecht bereik. Je moet bijna 2 meter van de Router zitten om nog enigzins fatsoenlijk te internetten.

Ik heb zelf een HP NC8430 en een Toshiba M400 die het allebei uitstekend doen, ook nog op zolder.

Zijn dit bekende problemen met de G4? Zijn er oplossingen, of moet ik een insteekkaart kopen?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Nee, dat is niet normaal. Ik heb er zelf ook eentje (ik typ dit er op, via wireless) en de WLAN adapter is van prima kwaliteit. Heb je een ander draadloos netwerk in de buurt om te testen of het aan de combinatie router/laptop ligt?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het niet direct kunnen testen. Echter, mijn eigen laptops pakken 6 netwerken in de buurt op, waarvan 2 met vol bereik. De Apple ziet er 0.

Ik heb net een update geinstalleerd, eens kijken of dat helpt.ß

Verwijderd

Een Powerbook heeft over het algemeen een iets slechter bereik maar toch zeer acceptabel, dit komt waarschijnlijk door de metalen behuizing. Maar misschien zit de antennekabel gewoon los. Om te controleren: accu eruit, klein klepje openflappen, kabeltje nakijken (voor Powerbook 12" rest hetzelfde?).