Toon posts:

Help - nieuwe kast en zwarte scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en tweakfanaten,

Ik heb pas een computer samengesteld en bij aansluiten aan het scherm zie ik alleen maar een zwarte scherm (en het power lampje van het scherm blijft groen branden).

Alle ventilators draaien, het lampje van de moederbord (intern) brandt ook, de scroll/num/caps lock lampjes van de key-board branden even bij het opstarten en daarna niet meer als er op het knopje wordt gedrukt terwijl de computer aanstaat) er is geen piep te horen bij het opstarten, er is nog geen windows geinstalleerd, en dan de volgende details:

Alle onderdelen zijn nieuw:
AMD AM2 x2 6000+ boxed,
2gb twinmos 800mhz geheugen,
NEC DVD-RW,
Samsung HD 500GB SATA-II 7200rpm 16MB,
PEAK Geforce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, D-SUB),
ASUS M2N-X, n-force 520 MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID).

Wat kan er mis zijn gegaan, breng me aub op ideeen zodat ik het nakijk, ik heb tot nu toe veel gepuzzeld en zonder resultaat...

Alvast bedankt. Sinan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zie je totaal niets op je scherm?

Probeer je scherm eens op de DVI en op de VGA.

Zit alles goed aangesloten? Kaart goed in z'n slot geduwd, afstandbusjes geplaatst tss mamaplank en backplate?

Koppel eens alles af, dus ook harde schijven en CD/DVDroms, en start op met 1 latje RAM.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Dan m oet het lukken om je probleem te achterhalen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
4-pins stekker naast de CPU aangesloten? Wat voor voeding heb je? Geheugen er goed ingedaan?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o

Ik ga het topic niet verplaatsen omdat ik van mening ben dat er nog genoeg te proberen valt. Om te beginnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Probeer daarbij te werken met zo min mogelijk hardware, immers kan een optical (die je niet eens nodig hebt om een PC te starten) alleen maar voor problemen zorgen. Verder is het uiteraard kabels controleren en te kijken of je bepaalde onderdelen in een ander slot kunt testen (geheugen wellicht). Mocht je de mogelijkheid hebben om de hardware te testen in een ander systeem dan is dit natuurlijk wenselijk, immers kun je dan hardware uit gaan sluiten.

Mocht je na het troubleshooten alsnog geen werkende PC hebben dan kun je een nieuw topic starten. Deze kun je dan het beste starten in het subforum welke aansluit bij het onderdeel waarvan jij denkt dat deze de boosdoener is. Vergeet dan niet om even de FAQ/Policy aldaar door te nemen ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.