Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto rijdt stotterend weg onder bepaalde omstandigheden

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:20
Hoi,

Ik heb nu sinds een paar weken een '96 Opel Astra 1.8i sport, waar ik tot nu toe probleemloos en heel tevreden in rondgetuft heb.

Alleen nu heb ik heel af en toe dat de auto de eerste 100 meter van een koude start soms een beetje stottert, niet dat de motor echt overslaat maar net alsof je gas terug neemt. Maakt niet uit welke versnelling en het is echt altijd na 100 meter over.

Ik heb het idee dat het is als het mistig is zat ik laatst te denken, nu maar weer wachten tot de volgende keer dat het mist zodat het mijn gedachten kan bevestigen.

Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?

Thx :)

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Dit lijkt mij iets met de automatische choke...

Wat je er aan kan doen weet ik helaas niet, even laten nakijken bij de garage?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

je kunt de servo (stationair toeren klep) even los halen en de lucht kanalen schoon maken.
wel heb je misschien een nieuwe pakking nodig.

de klep wordt gebruikt om het stationair toerental + het opwarmen van de motor goed te laten verlopen.

http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kijk naar het gaskleppenhuis, vuil zorgt er vaak voor dat de sensors in het gaskleppenhuis rare metingen doet, en vervang eventueel je koudstartventiel

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 17-08-2007 20:20 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Gezien de leeftijd van de auto, zal ik eerst proberen wat speciale reinigingsmiddel door de bezine heen te laten mengen om de motor inwendig schoon te maken. Zelf weet ik niet of je dit gewoon in de winkel kunt kopen, maar anders kun je hiervoor even contact opnemen met je garage.

Succes.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Bougies of bougiekabels?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
DrEvil1986 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:04:
Dit lijkt mij iets met de automatische choke...

Wat je er aan kan doen weet ik helaas niet, even laten nakijken bij de garage?
het is een i ofwel injectie: die heeft geen choke...

Het kan zijn dat je cilinders uitgesleten zijn, dan moeten ze eerst warm worden en uitzetten voordat ze passen.

Maar het kan ook gewoon een probleempje met de stationair luchtslang zijn of een afstellingsfout in het injectiesysteem (normaal wanneer je motor warm moet worden, wordt het mengsel wat rijker gehouden).

Luchtsysteem goed schoonmaken is geen slecht idee...

U vraagt, wij antwoorden.

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 10:14
Je zou het nog eens kunnen vragen op opelforum.nl , die gasten hebben me al een paar keer goed geholpen

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
bunneh schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:19:
Je zou het nog eens kunnen vragen op opelforum.nl , die gasten hebben me al een paar keer goed geholpen
www.opel-forum.nl

ben ik namelijk ook lid van.

Kunnen een paar dingen zijn volgens mij, stappenmotor (EGR), bougies, bougiekabels, kan vocht zijn..

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Pagina: 1