Toon posts:

Thuisnetwerk linken met kabel EN adsl internet...

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier momenteel een kabel-internet aansluiting via UPC Breedband maar zou hiernaast ook ADSL2+ van bijvoorbeeld Alice.NL willen nemen. Nu rest mijn vraag echter...

Ik heb een zelfbouw PC met hierop Linux Fedora Core 6. Nu meen ik mij te herinneren dat het mogelijk zou moeten zijn om een linuxbak niet via één (1) internetverbinding maar via beide het internet op te laten komen. Rest alleen mijn vraag, hoe kan ik dit het beste realiseren en hoe moet dit worden gedaan ?!

Ik denk niet dat het eenvoudig een netwerkkaartje bijprikken is en dan daarop het adsl modem aan sluiten. Je zit dan (meen ik) nog altijd met een routerings probleem. Maar hoe kan dit dan wel?

Alvast bedankt voor de eventuele hulp/uitleg.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
Wat wil je? loadbalancing?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

moet je hier ff kijken
Kabel en ADSL in 1 netwerk... mogelijk ?
gaat over loadballancing

Verwijderd

In prinsiepe kan je je twee modems op twee netwerk kaarten aansluiten.
Als je dan vervolgens het verkeer over de twee verbindingen wil laten loadbalancen heb je hier denk ik wel wat aan:

http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html

Verwijderd

Topicstarter
Oké thanks... gaan we meteen even naar kijken.

Load-Balancing - is dat niet dat bandbreedte verdelen over 2 netwerken (50/50). Wat ik mij hierop tevens afvraag, zou het niet ook mogelijk zijn om de thuisserver meteen een goede route te laten kiezen naar een bepaalde target waardoor bijvoorbeeld zo min mogelijk hops nodig zijn om de target te bereiken ?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
dat kan ja, maar ja, keuze uit 2 routes is is niet al te veel he :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:38:
dat kan ja, maar ja, keuze uit 2 routes is is niet al te veel he :)
Klopt inderdaad. Het gaat mij echter niet om één van de eerste 2 routes maar die hierna komen.

Stel UPC heeft 20 hops naar een target en de andere partij maar 10... dan zou je in de meeste gevallen die andere partij boven UPC willen. Meen dat dit BGP is, maar was er jaren terug niet iets in de zin van routing 1 en routing 2 wat iedere x-minuten via een network-broadcast verzonden werd ?
Pagina: 1