Mijn post was niet als scriptrequest bedoeld, ik zoek naar een methode of een richting waarin ik moet zoeken om het werkend te krijgen
aangezien de basis opzet vrij simpel is leek me het niet noodzakelijk om code te posten, maar ik zal even een aantal zaken plaatsen
dit is de frameset
code:
1
2
3
4
5
| <frameset rows="30,250,*">
<frame src="nav.php" name="nav_frame" id="nav_frame"/>
<frame src="timetable.php" name="timetable_frame" id="timetable_frame"/>
<frame src="properties.php" name="properties_frame" id="properties_frame" />
</frameset> |
in alle frames wordt het bestands scripts.js aangeroepen waarin ik op de volgende manier variabelen heb gedeclareerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| var openrows = new Array();
var currently_open_id = "";
var currently_open_size = "";
var currently_open_row = "";
var currently_open_color = "";
var show_time = 2;
var open_tasklist_ids = new Array();
var task_type = "";
var task_viewmode = "";
var task_id = 0; |
het aanroepen van functies en toewijzen van variabelen doe ik op de volgende manier
code:
1
2
| top.nav_frame.document.getElementById('task_id').value = id;
top.timetable_frame.document.getElementById('contentdivje').innerHTML=xmlhttp.responseText; |
Dit werkt allemaal prima, het enige probleem is dus dat als ik een variabele vanuit het ene frame wijzig, hij niet beschikbaar is in het andere frame
Wat ik heb geprobeerd is het volgende, in het bovenste frame (die in principe niet gerefreshed wordt) heb ik een aantal hidden form tags staan, die ik gebruik om de waardes in op te slaan. Elke keer als ik een variabele verander, verander ik de waarde van die form tag, en elke keer als ik de variabele nodig heb lees ik die form tag uit. Deze methode is nogal lomp en omslachtig, en daarom zoek ik een nettere.
[
Voor 13% gewijzigd door
plakbandrol op 17-08-2007 19:50
]