Internetten met mijn laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik beschik over een Topline laptop en wil daarmee het internet op.
Nou kan ik met mijn mobiele telefoon en een datakabel het internet op maar er schijnt ook een manier te zijn om met een of andere kaart die je in de laptop steekt te kunnen internetten.

De laptop zelf beschikt al over een 56K modem.
Heeft een van jullie soms een idee wat het voor kaart is, welke het beste is etc of als je een ander slim idee heb dan hoor ik het graag.
Maakt me niet zoveel uit hoeveel zn kaart kost btw.

Tnx

39

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
misschien bedoel je die pcmcia kaarten met ingebouwd modem en gsm?

deze heb ik gezien bij correct datacenter in rotterdam een paar maanden geleden voor rond de 1000 piek. je zal er waarschijnlijk wel een abonnement voor nodig hebben.

of misschien bedoel je dit niet maar dan kan ik me niet voorstellen wat wel want je hebt al een modem dus je kan al internetten met gewoon een telefoonlijn.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ja, maar ik sta midden ergens op het strand, en ik moet het internet op (waarom is nvt) en ik wil dan op een of andere manier draadloos kunnen internetten, via sataliet ofzo? ik wil niet gebruik maken via een GSM.

verder maakt het me nix uit wat ik verder moet aanschaffen.
alvast bedankt.

39

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
dit kan idd met sateliettelefoon, kweenie bij welke maatschappij nou irridium kapot is maar er zullen wel anderen zijn, reken wel op een lompe telefoon van min 1000 piek, een abo van min 100 per maand en tarieven van ongeveer 6 piek per minuut.

ook hiervoor kan je terecht bij correct datacenter in rotterdam.

ik zou toch echt gsm nemen veel goedkoper