Toon posts:

Van IDE naar RAID 5 met ICH8R??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Behoorlijk ten einde raad zoek ik hier hulp na het lezen van tal van andere draadjes en de handleiding van ASUS P5B DeLuxe alsmede de Intel Matrix Storage Manager (IMSM) etc.
De bedoeling was om gewoon een Windhoos MCE te installeren op IDE. Dan 3 extra Sata schijven in te hangen en te RAID 5-en. Zou toch makkelijk moeten zijn denk je.
We wilden immers NIET het OS op een RAID 5 zetten dus hoefden we niet te F6 installeren.

Maar wat we ook doen, we krijgen de IMSM niet aan de praat. Die vertelt doodleuk dat ons systeem niet voldoet aan de minimale eisen.
Bij Intel is daar een aparte tekst over, maar die gaat over dit probleem bij een F6 install.
Elders bij Intel is de tekst "Do I need to use the F6 installation method?" te raadplegen en daaruit leid ik echt af dat dat niet nodig was geweest.

Weet iemand wat we moeten doen om de zaak draaiend te krijgen??

mvg,

pablo k

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Is het niet zo dat je in windows wel de F6 manier moet gebruiken om iig de drivers fatsoenlijk in je OS te krijgen ?

En dan toch kiezen voor installatie op de 80 Gb ?

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik de teksten bij Intel begrijp niet! Maar de vraag zou dus zijn of er iemand is die het in praktijk gelukt is om zonder F6 install van IDE naar Raid te gaan met windhoos.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 12:27

gjs

Scoobydoobydoo

Of je nou raid gebruikt of niet, de p5b heeft geen standaard ide poorten, je moet altijd een driver laden, de Intel storage matrix of de Jmicron.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan in de BIOS kiezen tussen IDE, RAID en AHCI.

Heb ik dat dan verkeerd begrepen?

pablo k

Verwijderd

Topicstarter
Ennuh,

"Do I need to use the F6 installation method?" gaat er ook niet vanuit dat je altijd maar de F6 install moet gebruiken. Anders had het geen vraag hoeven te zijn (bij Intel en hier in het forum).

pablo k

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 12:27

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:49:
Maar ik kan in de BIOS kiezen tussen IDE, RAID en AHCI.

Heb ik dat dan verkeerd begrepen?

pablo k
Dat zegt alleen iets over je disk configuratie. Volgens mij moet je hem gewoon op raid zetten en dan gewoon een 1 disk raid set aanmaken. Of je losse disk op de jmicron controller zetten, maar of je daar heel vrolijk van wordt...
Nogmaals om de storagematrix of jmicron te kunnen gebruiken heb je altijd een driver nodig, ongeacht welke mode.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

gjs schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:55:
[...]

Dat zegt alleen iets over je disk configuratie. Volgens mij moet je hem gewoon op raid zetten en dan gewoon een 1 disk raid set aanmaken. Of je losse disk op de jmicron controller zetten, maar of je daar heel vrolijk van wordt...
Nogmaals om de storagematrix of jmicron te kunnen gebruiken heb je altijd een driver nodig, ongeacht welke mode.
op mn DS3P had ik het zelfde probleem staat je SATA Controller al wel op Raid modus ?

Verwijderd

Topicstarter
gjs schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:55:
[...]
Dan kom je op de conclusie dat je altijd een F6 installatie moet doen! En is het geen vraag meer.

pablo k

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:58:
[...]
op mn DS3P had ik het zelfde probleem staat je SATA Controller al wel op Raid modus ?
Na het inhangen van de 3 andere schijven hebben we de controller wel op Raid gezet en krijgen we ook de Ctrl + I configuratie. Daar verteld dat er één non-raid schijf is en de andere drie als Raid 5 moeten gaan werken.

Wat me overigens wel verbaasde is dat de raidset op bootable wordt gezet?? en ik zie geen kans dat te veranderen

pablo k

Verwijderd

Topicstarter
gjs schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:46:
Of je nou raid gebruikt of niet, de p5b heeft geen standaard ide poorten, je moet altijd een driver laden, de Intel storage matrix of de Jmicron.
Maarreh, Als ik nu in de bios heb gekozen voor ide en windows gewoon installeer op de enige schijf die er op dat moment in zit. En geen F6 install voor een driver heb gedaan.
Welke driver heb ik dan gebruikt?

pablo k

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47
Géén en dat hoeft ook niet in het geval van de IDE stand.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een aantal dingen die offtopic zijn:

1.
3 x achter elkaar posten terwijl je zelf de laatste poster bent wordt gezien als schoppen van je topic en dat mag niet binnen 24 uur.

2.
Zet niet langer je naam onder je postings. Voor ons ben en blijf je blokkendoos. :)

3.
Welk OS gebruik je? Windhoos is geen besturingsprogramma maar Windows wel. Je postings editten zou wel zo netjes zijn. Flamen op je OS doe je maar elders.

Verder zou ik het ook niet weten want ik heb me er nog niet in verdiept maar wil over een paar maanden dezelfde truuk uithalen.

ARME AOW’er

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
help die jongen dan gewoon.....

ik heb nu hetzelfde probleem, het is gewoon windows die je controller niet begrijpt. De driver die je van asus kan downloaden verwacht geinstalleerd te worden op een systeem met die controller. Kip of het ei dus.

je moet dus een programma hebben wat die driver disk voor je kan maken. Zodra ik hem gevonden heb dan zal ik me post even editten.

edit:
gevind: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/Chipset_ICH8_RAID.zip

[ Voor 17% gewijzigd door pyrofielo op 31-08-2007 13:38 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1