[PC/WEB] Call of Duty.tv

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Wel, ik hoop dat ik in het juiste fora zit en anders ga ik waarschijnlijk wel een schop krijgen van een of andere mod. Maar goed.

Even uitleggen wat dus het hele princiepe is van de zaak. Ik zit al enige tijd in de organisatie Tek9, persoonlijk doe ik er niet enorm veel buiten het feit dat ik raad en richtlijnen geef in verband met hun website, dus een beetje zien hoe vorderingen lopen met updates, debug, gebruiksvriendelijkheid onderzoek enz...

Tek9 is een multigaming organisatie die eigenlijk gegroeid is vanuit z'n Call Of Duty historiek. Met recent mooie overwinningen in WSVG en OOF2. Hierdoor volg ik dus een beetje de CoD scene, spelen heb ik het zelf nooit gedaan, maar ik ken het concept van de game zeker wel en ik heb ook zeker wel wat notie van de teams, wat er rijlt en zijlt.

Vanaf dat ik wist dat Call of Duty 4 naar de PC zou komen en ik al wat ingame movies had gezien kreeg ik echt zoiets van.. hier moet meer mee kunnen gebeuren. Ik weet dat de CoD community groot is en dat ze ook echt wel een goed sterke community is. Vooral door het feit dat CoD hard heeft moeten vechten als game om een volwaardige plaats te kunnen krijgen tussen de andere grote games, zeker wat betreft dan op events.

Op een dag, kreeg ik het lumineuze idee eens te controleren of het domein 'callofduty.tv' nog vrij was en zowaar, jawel... na wat wikken en wegen heb ik besloten om het te registreren met in het achterhoofd dat ik er ooit nog iets mee zou willen doen.
Persoonlijk hou ik me veel bezig met het opstarten van eigen projecten, het ontwikkelen ervan enz... maar natuurlijk, des te groter de projecten hoe moeilijker dat natuurlijk gaat op je eentje.

Wat is nu juist de bedoeling. Wel, de naam zegt het eigenlijk al op zich. Callofduty.tv zou een site moeten worden een beetje met de filosofie van youTube, maar dan echt CoD gericht. Wat zou je zoal kunnen terugvinden op de site.

- frag movies
- interviews met spelers / ontwikkelaars / teams
- event specials
- war-replays
- live streaming (onder voorbehoud)

De focus ligt dus echt nadrukkelijk op het visuele aspect. Ik weet dat je op de meeste grote community sites al veel content kan vinden, maar dat spreid zich uit op veel facetten, terwijl cod.tv zich echt wil focussen op enkel visuele media.

Goed, wat zoek ik. In de eerste plaats gemotiveerde mensen die zouden willen meewerken om dit project mogelijk te maken. 't Zou dan gaan om mensen die uit verschillende hoeken steun kunnen bieden.

- Webdevelopers
- Webdesigners / visual artist
- Public Relation
- Hosting
- Scene crew / mensen met knowhow en kennis binnen de CoD scene

In het verleden heb ik nog al projecten willen opstarten en heb ik vaak ondervonden dat er vaak veel mensen wel willen meewerken, maar als het dan echt op dat 'werken' aankomt ze ineens afhaken, ja je zult begrijpen dat ik daar natuurlijk niets mee ben. 'k Ben dus echt op zoek naar doorzetters die niet bij het minste afhaken en die er echt voor willen gaan.

Dat het project niet op 1 - 2 - 3 van de grond zal komen is iets wat je, je duidelijk in het achterhoofd moet houden. Alles zal eerst goed op papier moeten worden uitgewerkt, met een goed plan en een degelijke structuur. Eens dit goed is uitgewerkt kan het project echt van start gaan.

Ik zou zeggen, laten we hier ook even brainstormen, post je bevindingen ... etc

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Met ingame movies wil je straks wel van dienst zijn :) Heb dan wel mijn eigensite Ingamemovies.nl maar een film project met beide sites zou erg gaaf zijn :)

Ingamemovies.nl is dan niet voor de bekende "frag"movies omdat ik daar zelf niet zoveel aan vind, maar wel meer voor de "betere" filmpjes. Meer een film maken met een computerspel met gamers.

Dus voor ingame movies materiaal kan ik je misschien binnenkort ook mee helpen :) !

Site en filmpjes zijn mager momenteel wegens "drukte" en low specs pc maar dat veranderd binnenkort :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Voordat dit interessant zou zijn moet je toch wel minimaal stage6 kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Alexji schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:27:
Voordat dit interessant zou zijn moet je toch wel minimaal stage6 kwaliteit hebben.
Beetje meer uitleg

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Denk dat hij bedoelt dat de kwaliteit van de video's wel goed moet zijn, in ieder geval geen youtube kwaliteit.
Voorbeeld is http://stage6.divx.com/, online video, maar goede kwaliteit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Wat versta je precies onder "Scene crew". Want van het lijstje zou dat misschien dus wel bij mij passen, ook het grafische etc vind ik leuk om te doen, echter ik begin daar net in en hier lopen meer mensen met veel betere kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Griffin schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:24:
Wat versta je precies onder "Scene crew". Want van het lijstje zou dat misschien dus wel bij mij passen, ook het grafische etc vind ik leuk om te doen, echter ik begin daar net in en hier lopen meer mensen met veel betere kennis.
Scene crew zijn eigenlijk de mensen die zelf CoD spelen die op de hoogte zijn van wat er rijlt en zijlt binnen de scene, de community dus. Zij zorgen er eigenlijk voor dat de site bekend wordt bij de CoD publiek, promoten bij sites, fora..

Voor een stuk kunnen zij ook zorgen voor interviews met teams / spelers. Lan coverage enz..

[ Voor 7% gewijzigd door imp4ct op 17-08-2007 20:18 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik speel zelf dus wel wat CoD, maar zit niet in DE cod community. En ik kan de site wel bekend maken aan vrienden van onze eigen clan (voornamelijk Engelse uit de UK).

Maar voordat ik mezel commit eraan zou ik graag willen weten wat je 'eist' (wist even geen ander woord) van mij als scene crew

[ Voor 28% gewijzigd door Griffin op 17-08-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Gho ... eisen is idd een groot woord.
Maar in't begin denk ik dat er voor de scene crew weinig "werk" zou zijn. Vermits de website en het hele systeem eerst zal ontwikkeld moeten worden. Op zich kan dit vrij snel gaan, 't hangt gewoon af hoeveel mensen bereid zijn aan het systeem te werken.

Vermits het "vrijwillig" is... denk ik niet dat er zoveel volk zal toehappen maar goed. 't Blijf denk ik een goed idee en als je een kleine maar sterke groep hebt die er echt voor wilt gaan kan het best iets goeds worden denk ik.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20

Fuelke

Forza Ferrari

Toch even een woordje uitleg plaatsen. Jouw topic valt uiteraard onder het kopje werving/spam. Iets wat normaal gezien niet toegestaan is op GoT. Je had dan ook beter op voorhand een mailtje moeten sturen naar ons, Spielerij moderators, waarna wij konden beslissen of we het zouden toestaan.

Nu is het uiteraard te laat om nog toestemming te vragen, maar uitzonderlijk kan je topic voorlopig wel openblijven. Omdat ik namelijk er namelijk een positief gevoel over heb. Je bent hier al een tijdje actief, en hebt ook werk gemaakt van je openingspost. Je geeft ook aan dat je hier een brainstorm wil houden, en polsen naar tips en dat kan voorlopig ook hier. Als wij, Spielerij mods, vinden dat het teveel spam en werving wordt en geen uitwisseling van ideeën en tips, dan gaat het topic uiteraard alsnog dicht.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 10:54
heey zoals ik in het officiele cod4 topic al zei:
als je nog een moderater voor een eventuele fora of iets vergelijkbaar zoekt dan benik beschikbaar
en ik ben ook momenteel actief in de cod2 scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Fuelke schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:24:
[mbr]Toch even een woordje uitleg plaatsen. Jouw topic valt uiteraard onder het kopje werving/spam. Iets wat normaal gezien niet toegestaan is op GoT. Je had dan ook beter op voorhand een mailtje moeten sturen naar ons, Spielerij moderators, waarna wij konden beslissen of we het zouden toestaan.

Nu is het uiteraard te laat om nog toestemming te vragen, maar uitzonderlijk kan je topic voorlopig wel openblijven. Omdat ik namelijk er namelijk een positief gevoel over heb. Je bent hier al een tijdje actief, en hebt ook werk gemaakt van je openingspost. Je geeft ook aan dat je hier een brainstorm wil houden, en polsen naar tips en dat kan voorlopig ook hier. Als wij, Spielerij mods, vinden dat het teveel spam en werving wordt en geen uitwisseling van ideeën en tips, dan gaat het topic uiteraard alsnog dicht.[/mbr]
Volledig mee eens en bedankt om hem open te laten.

Maar dus, voor de posters, leg de nadruk op het ideeën spuien, brainstormen.

[ Voor 3% gewijzigd door imp4ct op 19-08-2007 14:17 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

jij hebt al veel neer gelegd aan ideeën zoals goede fragfilms (zoals snoken doet met BF serie) interviews, reviews over de en met de top clans uit de benelux of verder.
En veel, veel, veel informatie over de games, tricks en wat je maar kan verzinnen wat belangrijk is voor cod serie. Bijvoorbeeld informatie over waar het op gebaseerd is, info over de guns / locaties van de levels. Dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Griffin schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:26:
jij hebt al veel neer gelegd aan ideeën zoals goede fragfilms (zoals snoken doet met BF serie) interviews, reviews over de en met de top clans uit de benelux of verder.
En veel, veel, veel informatie over de games, tricks en wat je maar kan verzinnen wat belangrijk is voor cod serie. Bijvoorbeeld informatie over waar het op gebaseerd is, info over de guns / locaties van de levels. Dat soort dingen
Dat zou ik op zich ook wel leuk vinden. Daar heb ik ook nog wel een paar ideeën over. Denk niet dat die in dit topic horen.

Als je een webdev zoekt, ik zou je kunnen helpen. Speel zelf ook CoD, CoD2, Cod4 (hopelijk :*)). Grafisch design zou ik eventueel kunnen regelen, evenals hosting.

Zoals ik al zei, heb je al een taal waarin je de site wilt maken? Ik zelf denk aan ASP.NET / C#. Daarmee heb je de meeste mogelijkheden voor zo'n site, en er zijn een hoop componenten te vinden. Is ook aardig snel, wat uiteraard ook belangrijk is.

[Edit]:
Heb je ook al gedacht aan een CMS voor achter de site?

[ Voor 3% gewijzigd door Acid__Burn op 20-08-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik denk dat een CMS achter de site bijna noodzakelijk is.
Zo kan je makkelijk rechten toekennen aan bepaalde moderators oid waarmee de site up to date blijft. Het devven is dan iets meer werk maar daarna veel makkelijker te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Griffin schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:53:
Ik denk dat een CMS achter de site bijna noodzakelijk is.
Zo kan je makkelijk rechten toekennen aan bepaalde moderators oid waarmee de site up to date blijft. Het devven is dan iets meer werk maar daarna veel makkelijker te onderhouden.
Ja, dat zeker. Maar ik bedoelde eigenlijk meer, wat voor CMS wil hij gaan gebruiken. Er zijn een aantal open-source CMS's te vinden (waarvan ik er een aantal zelf ook heb gebruikt), maar wat is een goede keuze? Je moet beginnen vanaf de back-end, en niet vanaf de site. Back-end zou ik wel kunnen doen, voornamelijk omdat ik eigenlijk ook m'n werk is op dit moment. Daar zal een CMS bovenop komen, en daar bovenop de site. Hierbij is hosting ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Zelf develop ik in PHP, vermits dit gratis is en de hosting ook goedkoper is. Maar eigenlijk is dit niet echt van toepassing in deze topic, dan legt het zich echt toe op de development en voor die zaken is het eigenlijk best een hele hoop uitschrijven een goede lijdraad opstellen en hier vervolgens naar werken.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
imp4ct schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:17:
Zelf develop ik in PHP, vermits dit gratis is en de hosting ook goedkoper is. Maar eigenlijk is dit niet echt van toepassing in deze topic, dan legt het zich echt toe op de development en voor die zaken is het eigenlijk best een hele hoop uitschrijven een goede lijdraad opstellen en hier vervolgens naar werken.
Ok. Misschien wel ja. Maar heb nog geen echte brainstorm sessie gezien hier, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Acid__Burn schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:25:
[...]

Ok. Misschien wel ja. Maar heb nog geen echte brainstorm sessie gezien hier, helaas...
Dit komt omdat er een 'trigger' moet zijn, en die is er niet. Dit kan gewoon simpel zijn omdat wij ('wij' als in de mensen die hier nu posten) niet op die trigger kunnen komen. Ook is brainstormen pas echt goed, handig en succesvol als er meerdere mensen mee doen. Dus daarom moet dit topic eerst wat drukker worden en meer mensen moeten belangstelling tonen door ideeën te spuien, hierop kan er dan weer gereageerd worden door die meerdere mensen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Griffin schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

Dit komt omdat er een 'trigger' moet zijn, en die is er niet. Dit kan gewoon simpel zijn omdat wij ('wij' als in de mensen die hier nu posten) niet op die trigger kunnen komen. Ook is brainstormen pas echt goed, handig en succesvol als er meerdere mensen mee doen. Dus daarom moet dit topic eerst wat drukker worden en meer mensen moeten belangstelling tonen door ideeën te spuien, hierop kan er dan weer gereageerd worden door die meerdere mensen. :P
Jep, i know... Vandaar iedere keer die subtiele schopjes. Ik weet dat het fout is... my bad... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Niet dat ik voornemens ben om direct aktief te worden met jullie concept (te weining tijd op het moment)... Echter hoop ik wel dat jullie concept zal slagen.

enkele tips van mijn kant.

Inventariseer welke middelen (lees: medewerkers en kennis) je momenteel hebt en durf (nu al ja) taken te verdelen. Het is heel leuk als iedereen mee gaat denken over de bv back-end, echter je zou dit mijns inzien beter laten doen door een vast aantal personen waarvan je weet dat ze later ook betrokken zijn bij de back end. Maar duidelijke overzichten van jullie team, en waar iedereen mee bezig is.

Maak nu al een mailiinglist voor leden die je aktief willen helpen. En zorg voor een goede en heldere communicatiestroom binnen je (huidige) projectteam.

Stel een doel samen... Dus concreet en to the point. Dit doel dient dan als rode draad door het gehele concept zodat iedereen op 1 lijn ligt.

Fantaseer er niet te hard op los (beetje fantasie moet kunnen)... Denk meer een realistische en haalbare mijlpalen/eindproducten.

Jullie vormen een webteam/webcommunity.. en niet een groep die elkaar regelmatig face2face spreekt. Verdiep je daarom eens meer in het begrip Web community en kijk eens welke applicaties jullie zouden kunnen helpen met de interne communicatie.

Heel veel succes ermee. Ik hoop echt dat jullie er iets moois van zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Kijk Dacide, daar hebben we nog eens wat aan. Bedankt voor je bijdrage! _/-\o_

[Edit]:
Ik ben eigenlijk voor een Wiki-systeem (door jouw link op gekomen, was het vergeten :9). Zo kan je gelijk de documentatie bijhouden, en een soort van issuelijst maken. Hierdoor heb je alle documentatie/communicatie op 1 plek. Je zou er ook een forum van kunnen maken, en dan de Wiki gebruiken als informatie over het spel. Meen dat de Wiki source/app gewoon gratis te downloaden is, zodat je deze kan gebruiken binnen je eigen site.

[ Voor 53% gewijzigd door Acid__Burn op 20-08-2007 15:11 ]

Pagina: 1