Toon posts:

Airport/Internet connect: de ene macbook wel, de ander niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik tegen een redelijk lastig probleem opgelopen. Mijn ouders zijn verhuisd, en in hun nieuwe appartement zijn er aantal draadloze netwerken, waarvan ook enkele publieke. Mijn macbook kan hier zonder problemen op. Die van mijn ouders echter niet.

De situatie:

Wel:
MB core2duo 2ghz (met 802.11.N software uitbreiding)
iBook G4 van mijn zus

Niet:
MB core2 duo 2.16ghz van mijn ouders (ook die van mijn vriendin niet). Zij zouden de 802.11N update al moeten hebben..

Mijn macbook is van januari, die van hun van mei en juli. De firmwareversie van de airport software is hetzelfde. Voor de rest is het enige verschil dat mijn mac in het engels is, maar dat lijkt me niet de oplossing, maar ik heb het toch even veranderd en natuurlijkerwijs maakt het niet uit. Kan iemand me helpen?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
En waarop probeer je precies in te loggen? Wat voor instellingen/beveiliging?

Lijkt me dat het iig om een b/g-netwerk gaat, aangezien het met een iBook G4 wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk waarop ik probeer in te loggen is onbeveiligd. Op de instellingen heb ik verder geen zicht, aangezien ik daar geen beheer over heb. Maar ik neem aan dat een nieuwe MB ook wel met b/h compatibel is? Anders zou een MB van januari (met b/g en N uitbreiding) meer netwerkmogelijkheden hebben dan een nieuwere?

Verwijderd

Er is laatst een Airport update uitgebracht, zonder deze update had ik ook heel veel last van slechte verbindingen op mijn mbp. Dus ik denk dat even updates draaien het probleem wel oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Na het runnen van de update van 31 juli is er niks veranderd. Bovendien, een maand geleden ging het mijn eigen macbook ook goed. Wat mij betreft dus nog steeds een raadsel, maar bedankt voor de hulp. :)