Toon posts:

[XP] keyboard instellingen achteraf configureren in domain*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[XP] Toetsenbord instellingen configureren op 1000 machines

Ik krijg van veel gebruikers de klacht dat de toetsenbord instellingen vaak verspringen.
Nu wil ik op alle 1000 pc's de toetsenbord configuratie aanpassen naar Nederlands - verenigde staten hoe kan ik dit het beste doen ?

We hebben een sbs 2000 server met domain en xp werkstations.

Het volgende biedt niet de juiste oplossing:

Via policy's
IN de registry zelf vanalles te proberen verwijderen in Hkey_current_user/Keyboard layout.
Met het programma setlocale.exe deze verwijdert de andere bestaande instellingen niet.
Technet en google

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Via policy's
Waarom niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft steeds de optie weergeven, ik wil graag dat alle talen weg zijn en dat er niks meer te kiezen is.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:49:
...IN de registry zelf vanalles te proberen verwijderen in Hkey_current_user/Keyboard layout....
Zet een "registery monitoring" programma aan op een PC met het keyboard probleem b.v. RegMon.
Maak dan via configuratie scherm de wijzigingen die je op alle Pc's wilt hebben...
En sla dan de registery bewerkingen die door configuratie scherm zijn gedaan op....
Een registery bewerking op alle computers in een domain, zie b.v. link

ps. Topic is al een stuk beter dan vorige poging :)

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 17-08-2007 16:18 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar, terwijl het eigenlijk niet zo heel moeilijk moet zijn.
Bij de policy's heb ik het onderstaande geconfigueerd. De taal staat nu wel op nederlands, maar de toetsenbord instellingen zelf staan nog niet op verenigde staten internationaal. Is dit uberhaubt wel mogelijk via policy's ?

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/toetsenbord.jpg

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1000 PCs en een SBS2000 server waar een maximum van 50 users op zit?
Right...

ontopic:
Als je nou 1 PC correct inricht (VirtualPC bijvoorbeeld) moet je zo de juiste settings ook kunnen achterhalen.
De kwestie is dan alleen nog of je zowel de user-specifieke settings als de machine settings moet aanpassen en op welke manier je van beide het gewenste resultaat kan afdwingen.

De GPO die je hierboven laat zien heeft in ieder geval helemaal niks met keyboard settings te maken, maar meer met de taalinstellingen als je bijvoorbeeld een Multilanguage user interface (MUI) installatie hebt waar je een bepaalde taal wil afdwingen.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 26-08-2007 18:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
alt-92 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:47:
1000 PCs en een SBS2000 server waar een maximum van 50 users op zit?
Right...

ontopic:
Als je nou 1 PC correct inricht (VirtualPC bijvoorbeeld) moet je zo de juiste settings ook kunnen achterhalen.
De kwestie is dan alleen nog of je zowel de user-specifieke settings als de machine settings moet aanpassen en op welke manier je van beide het gewenste resultaat kan afdwingen.

De GPO die je hierboven laat zien heeft in ieder geval helemaal niks met keyboard settings te maken, maar meer met de taalinstellingen als je bijvoorbeeld een Multilanguage user interface (MUI) installatie hebt waar je een bepaalde taal wil afdwingen.
1000 pc's en dan alles in de default domain policy doen :w

en dan alle keyboards op NL willen zetten, weet je echt zeker dat je NL toetsenborden hebt. bijna alle keyboards die in gebruik zijn in nederland zijn vs-internationaal namelijk.

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar How to change the default User User locale in XP

Da's weliswaar voor Arabisch bedoeld, maar de manier (en met name de preload registry entry) kan wel van pas komen.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457101.aspx bevat ook nuttige info.

(Ik heb ondertussen je titel aangepast naar een wat logischer versie.)

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 27-08-2007 15:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1