[Frontrow] Afspelen divx van Lacie

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn Lacie schijf (een etherdisk Mini van 300gig) de streaming media server aan staat. Tevens zijn er een aantal shares aanwezig met films/muziek.

Als ik Frontrow open gaat het afspelen van de muziek prima nadat het in iTunes geladen is.

Het afspelen van films direct vanaf mijn Lacie gaat echter minder goed, zeg maar niet. Zodra ik in Frontrow naar mijn Lacie wandel en hem open dan krijg ik een melding "EDMini not sharing any videos".
Toch staan er zeker zo'n 40 films op. Moet ik deze eerst in iTunes oid importeren en kan dat uberhaupt wel met DivX?

Het afspelen van de films gaat verder prima in Quicktime. Werkt Frontrow gewoon niet icm netwerk schijven en DivX content?

edit:

Ik heb inmiddels een goede truc gevonden: http://www.macosxhints.co...p?story=20060628174857859

[ Voor 8% gewijzigd door ViNyL op 17-08-2007 15:54 ]

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
iTunes werkt niet met DivX denk ik?

http://parkingwerchter.be

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

FrontRow gebruikt gewoon Quicktime om af te spelen, dus alle codecs die je in QT installeert werken ook in FR. Naast het plaatsen van de divxjes in de movies folder, kun je ook een alias naar je netwerkdisk in movies plaatsen, dat werkt nog veel mooier.

Edit: Dank je Odysseyes, voor het werkelijk exact herhalen van mijn post.

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 18-08-2007 09:13 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 00:39

Dr C

met C en CK

ik neem aan dat je ook geprobeerd hebt om de films lokaal (op je HD van je computer) te openen. werkt dat wel dan?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

dat is logisch, frontrow detecteed enkel het materiaal die in de map video's staat, en nog enkele andere dingen, externe schijven of NAS schijven kunnen niet gebruikt worden.

maar je kan dit heel eenvoudig oplossen door een alias aan te maken van de locatie waar de films op je externe schijf staan en die alis in de map video's zetten.

front row will work perfect. je moet wel de divx codecs voor quicktime hebben!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:20

Apache

amateur software devver

Maw gewoon perian installeren.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Zelfs met dat ik Perian heb geinstalleerd, komen divx bestanden niet in front row. In iTunes kan ik ze niet toevoegen aan de bestandslijst voor movies of tv-shows, en als ik ze gewoon in de movies folder zet, komen ze ook nog niet in frontrow.

een bestand dat ik heb gedownload van google video, kon ik wel gewoon naar iTunes slepen, en die kan ik wel in frontrow bekijken.
Pagina: 1