Toon posts:

BSOD Page_fault_in_nonpaged_area

Pagina: 1
Acties:
  • 3.099 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zal mijn probleem zo duidelijke mogelijk uit te leggen.
Ik heb mijn laptop (packard bell K7500+) nu enkele jaren. Vaak zonder problemen, maar nu niet meer. Als ik de laptop opstart zie ik het normale scherm waar je kan selecteren welke account je wilt gebruiken. Als ik dan op een account klik dan start de pc normaal op en na iets 20 seconde hoor je de ventilatoren steeds meer gaan draaien. Ik wacht even tot de ventilatoren wat minder gaan draaien, maar dat gebeurt niet. Dan start de computer spontaan opnieuw op en zie ik een blauw scherm.
Via F8 tijdens heb opstarten heb ik het automatisch opnieuw opstarten uitgeschakeld en kan ik nu de foutmelding bekijken. Ik zie staan:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Als dit de eerste keer is...........................
Controleer of alle .................
Als de problemen ..............
Als u voor het..........
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x00000050 (0xE2306000, 0x0000000, 0x804D9BA4, 0x00000001)
Bezig met het starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met ...................

Ik heb niet in de afgelopen tijd nieuwe hardware geinstalleerd en ook geen nieuwe software ofzo, het is echt een spontane fout.

Op de site van Microsoft zie ik wel wat oplossingen staan, maar daar kom ik niet zoveel wijs uit. Wie kan mij helpen?

Edit: Ik ga eens met memtest proberen een fout te vinden.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hier staat vast het antwoord ergens tussen, maar als je wat aan het lezen gaat zal je merken dat het echt aan van alles wat kan liggen ;)
Drivers, bios, profiel, bepaalde software, hardewareproblemen,...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide
zullen ook wel handig zijn

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd een Memtest te doen, maar dat lukt nog niet helemaal.
Ik ga naar Memtest86.com en download daar de zip file. Die moet ik dan uitpakken en het bestand op cd zetten. en dan zorgen dat de pc via de cdrom opstart. Dan zegt mijn pc wel van seaching for bootcd... en gaat de cdromdrive wel draaien, maar dan zegt hij: no boot cd found.... en dan doet hij het dus niet. Hoe kan ik de memtest toch laten draaien?

In de veilige modus en veilige modus met netwerkmogelijkheden geeft de pc geen problemen.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 20:55

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:07:
Net geprobeerd een Memtest te doen, maar dat lukt nog niet helemaal.
Ik ga naar Memtest86.com en download daar de zip file. Die moet ik dan uitpakken en het bestand op cd zetten. en dan zorgen dat de pc via de cdrom opstart. Dan zegt mijn pc wel van seaching for bootcd... en gaat de cdromdrive wel draaien, maar dan zegt hij: no boot cd found.... en dan doet hij het dus niet. Hoe kan ik de memtest toch laten draaien?

In de veilige modus en veilige modus met netwerkmogelijkheden geeft de pc geen problemen.
Je moet die iso die je hebt uitgepakt met Nero of iets branden. Trail is gratis ;). (Image Branden, niet er gewoon opzetten ;), maar neem aan dat je dat al wist). Sommige free cd brand dingen die branden soms bootable iso's niet goed. Kan ook aan instellingen liggen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Met de Nero Trail versie is het me gelukt een opstartcd te maken. Ik heb de geheugentest enkele uren laten draaien en er werden geen fouten gevonden.
Toen ik de pc na de test op de normale manier opstartte, kreeg ik iets van 6 keer te zien:

Windows is hersteld van een ernstige fout, er is een logboekvermelding gemaakt. Wilt u deze fout aan Microsoft rapporteren?

Na het wegklikken van deze meldingen kreeg ik de normale windows weer terug en deed zowat alles het weer als voor het BSOD. Heel vreemd dus. Alleen McAfee geeft nog wat problemen, maar daar zal ik de klantenservice eens voor benaderen.

Hoe kan ik de logboekvermeldingen zien? (Dan kan ik eens kijken wat voor fouten er zijn geweest).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Bekijk de logboeken eens, dit kan met de eventviewer (eventvwr.msc). Kijk de hardware ook even na, met name de koeling gezien deze aardig lawaaiig leek te zijn. Misschien dat deze vol met stof zit :).
Mocht je uiteindelijk het probleem niet kunnen tackelen dan kun je uiteraard een nieuw topic openen in het subforum dat aansluit op het probleem. Zorg er dan wel even voor dat je de policy of beleid aldaar doorneemt zodat het topic conform de eisen is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.