Toon posts:

Asus 8600gt geeft no signal bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een groot probleem :|
Al wel verschrikkelijk veel gezocht maar nog geen oplossing tegengekomen.

Sinds de installatie van nieuwe Nvidia drivers krijg ik geen beeld meer na het groene laadbalkje in Vista. Wel hoor ik alle opstartgeluiden van Windows maar ik krijg geen beeld.

Andere forums zeggen dat de dvi poorten dan uitgeschakeld worden, maar het probleem is dat de 8600gt alleen maar 2 dvi poorten en 1 svideopoort heeft, en svideo werkt ook niet.

Op dit moment is de enige oplossing voor mij om de nvidia drivers te unistallen en op mijn onboard video te draaien, maarja daar betaal je natuurlijk ook niet voor als je een videokaart erin zet.
Downgraden van de drivers lukt ook niet, het blijft hetzelfde resultaat, no signal op mijn monitor na het laden. :'(

Het ligt ook niet aan de kabel (heb een monitor aangesloten van dvi naar dvi, van svideo naar svideo, dvi-vga blokje naar vga) en aan de monitor ook niet, heb een acer 2216ws, 17"CRT en 26 " lcd tv aangesloten.

Het vreemde van het hele verhaal is dat voor de driver updates alle monitoren perfect werkten.

Mijn systeemopstelling:

Asus p5bDeluxe
E6600 Conroe
Asus 8600gt
Vista Ultimate 32 bits

Geen enkele driver doet het dus....

Link naar het probleem:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=33671

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.... _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je in ieder geval een drivercleaner gebruiken en de drivers verwijderen? Daarna een ouder exemplaar van de driver gebruiken en testen?

Wauw, een sig!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Ja precies, het is mogelijk dat onderdelen van je vorige driver niet helemaal verwijderd zijn en dus nog steeds voor problemen zorgen. Zelf heb ik ook wel eens een soort gelijk probleem gehad. Ben toen aan het prutsen geweest door mijn graka in een ander pci e slot te drukken, dit hielp niet, maar misschien bij jouw wel? Daarna een paar keer opgestart zonder videokaart en toen weer terug geplaatst en het probleem was opgelost en is ook nooit meer terug gekomen.

Wat je ook kan proberen ( is wel een long shot) is cmoss resetten door je bios battery er uit te halen
Is hier ook wel eens voor gekomen dat een fout in de bios er voor zorgde dat de pci e bussen niet goed meer werden aan gestuurd.
bios reset en probleem was over

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Dat probleem heb ik al heel lang. De laatste versie waarbij ik werkende DVI heb is 100.65. Kun je nagaan.. :( Verhaal is altijd hetzelfde: Vista boot normaal maar op het moment dat het MS logo moet verschijnen knalt het beeld op zwart met de melding "DVI no signal". Als ik mijn monitor dan omschakel naar analoge input heb ik normaal beeld. Ik heb hier heel veel over gelezen en de conclusie is overal hetzelfde: brakke nVidia drivers!!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hier een soortgelijk probleem..

Ik heb net een nieuwe 8600GT gekocht en in mijn Asus M2N-MX geprikt. Mijn mobo heeft al een on-board kaart (die ik niet kan uitschakelen?). Opstarten gaat prima, ook in Windows. Spellen spelen gaat ook perfect, maar herstarten is een probleem. Als ik de pc opnieuw opstart wordt het beeld bij herstarten zwart.

Mij lijkt het een conflict tussen de onboard kaart en de 8600gt. Maar ik kan nergens in BIOS een manier vinden om de onboard kaart uit te schakelen.
Met de drivers heeft het niks te maken, gezien ik helemaal geen beeld meer krijg.

Is er iemand met een mogelijke oplossing? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply, geen internet... :S ma das een ander topic.

Drivercleaners geprobeerd, zelfs ook al een clean install, dit werkt allemaal niet!
Kaart is ook niet defect, in andere pc's doet ie et.

Nog steeds geen oplossing??

Verwijderd

Zelfde Probleem hier..

8800GTS 640MB
Asus m2n32 Sli Premium Vista editie

Heb net een ander topic gelezen en daar hadden ze een oplossing door tijdens het booten op
de F8 toets te druken en dan VGA MODE op te starten.

ik zit momenteel nog op school dus kan het niet proberen.
mischien iemand die hier alvast mee geholpen is.

Verwijderd

Vergeet een mededeling 8)7

Iemand die een tv-out heeft werken zet je tv aan en daar is het beeld..

is alleen geen mogelijkheid om hem over te zetten naar je monitor..

ligt dus aan de driver's van Nvidia want na deze installatie krijg ik zelf een zwartbeeld.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met mijn 8600gts, ik heb deze in de zomer gekocht nooit problemen mee gehad tot over een week, wanneer ik mijn pc aanstak wou m'n scherm niet meer aanslaan= no signal!
weet iemand wat je juist precies kan doen want met een onboardkaart gamen is echt kut!
ik ben nu de nieuwe driver aan het afhalen maar ik vrees ervoor want het scherm gaat niet eens aan dus kan ik de driver niet eens installeren, ik heb al zitten denken dat mijn voeding kapot is??

ik ben radeloos

• Peter-123
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:23
Ik had hetzelfde probleem met mijn 8600GT maar alleen bij Vista onder XP geen problemen, na lang zoeken weet ik dat het een driver probleem is en de oplossing is de Nvidia versie 100.65 instaleren daarna waren mij problemen voorbij.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_100.65.html

Peter

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 08:57
Ik heb dit probleem dus ook met mijn 8800GTS.. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Is schijnbaar al een half jaar aan de gang???

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Drivercleaner draaien in Veilige modus
Nieuwe(re) driver installeren van nVidia
Opstarten in Vista en het moet allemaal werken :)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 08:57
Alex3305 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:18:
Drivercleaner draaien in Veilige modus
Nieuwe(re) driver installeren van nVidia
Opstarten in Vista en het moet allemaal werken :)
geprobeerd maar zelfde probleem hoor...
Heb driver cleaner 1.5 gedownload.. Ik denk niet zozeer dat het aan vista ligt want mensen met een nieuwe vista installatie hebben er ook last van.
Heb ook me bios geupdate... Om mn videokaart te flashen vind ik wat ver gaan...
Pagina: 1