Hallo,
Hier kom ik niet uit: Ik wil in een datagrid een combobox. Gebonden hieraan is een array met (person)objecten. In de combobox moet je de naam van de persoon kunnen selecteren.
Dit gaat prima als de waarden van de combobox ook voorkomen in de collectie die gebonden is aan het gridje. Als dat niet het geval is gaat het fout.
Een klein voorbeeld:
Dit gaat dus mis omdat de personen in de dropdownlijst niet voorkomen in het gridje. Als ik
Hier kom ik niet uit: Ik wil in een datagrid een combobox. Gebonden hieraan is een array met (person)objecten. In de combobox moet je de naam van de persoon kunnen selecteren.
Dit gaat prima als de waarden van de combobox ook voorkomen in de collectie die gebonden is aan het gridje. Als dat niet het geval is gaat het fout.
Een klein voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| public Form2() { InitializeComponent(); // Array met gegevens maken welke in de dropdown moeten verschijnen Person[] personDropdownData = new Person[3]; personDropdownData[0] = new Person("Piet", 21, true); personDropdownData[1] = new Person("Sjaak", 25, false); personDropdownData[2] = new Person("Fred", 56, true); // Gegevens voor de datagrid Person[] personData = new Person[100]; for (int i = 0; i < 100; i++) { personData[i] = new Person("naam" + i.ToString(), i, false); } personBindingSource.DataSource = personData; // Comboboxen in de datagrid vullen en binden nameDataGridViewTextBoxColumn.DataSource = personDropdownData; nameDataGridViewTextBoxColumn.DisplayMember = "Name"; nameDataGridViewTextBoxColumn.ValueMember = "Name"; } |
Dit gaat dus mis omdat de personen in de dropdownlijst niet voorkomen in het gridje. Als ik
C#:
vervang door 1
| nameDataGridViewTextBoxColumn.DataSource = personDropdownData; |
C#:
werkt het wel, maar ik wil andere items in mijn dropdownlijst. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
1
| nameDataGridViewTextBoxColumn.DataSource = personData; |
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 15:32 . Reden: De person constructor heeft 3 params: naam, leeftijd, en overleden. Dit duidelijker gemaakt in het voorbeeld ]