Toon posts:

[Caesar 4] Crash naar desktop *

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraagje, ik heb een spel (caesar 4) en ik speel het al een paar dagen tot nu toe niet echt problemen gehad maar nu valt die me iedere keer uit (alleen het spel) soms na een paar minuten spelen soms naar een uur spelen, ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad wat kan het probleem zijn?

Systeem eisen van het spel zijn:
Besturingssysteem Windows XP, Windows 2000
Processor snelheid 1600 MHz
Geheugen 512 MB
Schijfruimte vrij 2000 MB
3D versneller
Videogeheugen 64 MB
video kaart moet nvidia of radeon zijn (64 mb)

Mijn systeem is;
Windows xp
Amd athlon 3000+ (2.2 ghz)
768 mb geheugen( 333)
120 harde schijf
nvidia geforce 7600 ge (265 mb)

De koeling van mijn pc schommelt tussen de 35 en de 37 graden in en van mijn cpu tussen de 55 en de 57 graden.

Die van mijn video kaart weet ik niet kan ik niet vinden

Wat kan het probleem zijn?
alvast bedankt
Dennis

P.s. Voor de zekerheid alleen het spel valt uit niet de pc, na het uitvallen keert die terug naar mijn deskop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?;(

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij helpen?;(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Een topic kicken binnen 24 uur is niet echt wenselijk.

Die 55 tot 57 graden is vrij hoog. Probeer eens de luchtstroming in de kast eens te verbeteren.

Heb je dit soort problemen niet met andere zware spellen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:59
Als je het spel opnieuw installeerd?
Heb je problemen met andere spellen?
Probeer een update van je drivers en eventueel firware flashen?
Heb je de laatste tijd noemanswaardige aanpassingen aan je systeem gedaan (soft of hardware?)

• skelleniels
  • Laatst online: 17:26
55-57 graden is nog perfect mogelijk en zal niet voor vastlopers zorgen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Johan.B schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:26:
Als je het spel opnieuw installeerd?
Heb je problemen met andere spellen?
Probeer een update van je drivers en eventueel firware flashen?
Heb je de laatste tijd noemanswaardige aanpassingen aan je systeem gedaan (soft of hardware?)
! Niet meer bij nagedacht is een mogenlijkheid,
2 Heb geen andere spellen erop staan, heb bijna niks op mijn pc staan,
3 Heb de laatste nieuwe updates (moest wel want daarvoor wou die ook niet lopen nadat ik de nieuwste drivers had geupdate wel weer.
4 ja ik heb geprobeert mijn systeem te overclocken en mijn video kaart, maar bij mijn systeem (standaart 166 mhz) kon ik niet hoger gaan dan 172 mhz dus heb ik het weer terug gezet naar de standaard instellingen en ook met mijn video kaart heb ik alles weer terug gezet naar de standaard instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:25:
Een topic kicken binnen 24 uur is niet echt wenselijk.

Die 55 tot 57 graden is vrij hoog. Probeer eens de luchtstroming in de kast eens te verbeteren.

Heb je dit soort problemen niet met andere zware spellen?
Hoe bedoel je binnen 24 uur kicken? (sorry ben nieuw hier excuses voor alle ongemakken die ik eventueel hier maak :o )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

Hoe bedoel je binnen 24 uur kicken? (sorry ben nieuw hier excuses voor alle ongemakken die ik eventueel hier maak :o )
Gezien je eerdere topic (HELPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!) is het erg aan te raden om de volledige FAQ eens door te lezen: Het algemeen beleid

In het kort:
- 24u wachten voor je een topic onder de aandacht brengt (ipv 8 minuten). Het is erg onbeleefd wat je nu doet
- geen geschreeuw of gebrul (zoals je vorige topictitel)
- eigen inzet om dingen uit te zoeken

Dit is geen helpdesk waar je kan eisen snel geholpen te worden, en ook geen MSN of chatbox. Als je je netjes aan de eisen houd, dan kun je hier veel plezier hebben, maar als je overlast veroorzaakt dan is dat een stuk minder :) .

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 17-08-2007 15:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 15:34
Het zou nog weleens kunnen dat je pagefile uit staat, ik had toevallig hetzelfde gisteren.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:37:
[...]

Gezien je eerdere topic (HELPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!) is het erg aan te raden om de volledige FAQ eens door te lezen: Het algemeen beleid

In het kort:
- 24u wachten voor je een topic onder de aandacht brengt (ipv 8 minuten). Het is erg onbeleefd wat je nu doet
- geen geschreeuw of gebrul (zoals je vorige topictitel)
- eigen inzet om dingen uit te zoeken

Dit is geen helpdesk waar je kan eisen snel geholpen te worden, en ook geen MSN of chatbox. Als je je netjes aan de eisen houd, dan kun je hier veel plezier hebben, maar als je overlast veroorzaakt dan is dat een stuk minder :) .
nou ok vriend, ik heb dan wel een paar opmerkingen, 1 dat eerste topic dat was geen 24 uur geleden maar eerder een paar dagen geleden,
2 ik heb alles geprobeerd wat ik weet en kon vinden, ik ben nu ten eide raad dus zoek ik een alternatief (deze site)
ik schreeuw hier niet en brul ook niet in deze topic de enigste die hier momenteel iets aan het provoceren is dat ben jij, staat daar ook niet iets over in het handleiding?

Gegroet

Edit: om precies te zijn 7 dagen geleden

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:59
Maak een backup van je savegames en doe een reïnstall van de game.

Doe eens een bios reset en flash je vga kaart met de nieuwste firmware (zo ben je zeker dat je geen overclock settings over het hoofd hebt gezien).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:45:
[...]
nou ok vriend, ik heb dan wel een paar opmerkingen, 1 dat eerste topic dat was geen 24 uur geleden maar eerder een paar dagen geleden,
vandaag 14.53: topic geopend
vandaag 15.01: eerste kick
vandaag 15.21: tweede kick
Kicken is in je eigen topic replyen zonder dat iemand anders tussendoor iets heeft gepost. Het is om aandacht vragen, en dat mag dus pas na 24 uur. Niet 24 minuten.
2 ik heb alles geprobeerd wat ik weet en kon vinden, ik ben nu ten eide raad dus zoek ik een
alternatief (deze site)
Mooi. Maar je vertelt niet wat je geprobeerd hebt, en dat is wel de bedoeling. Dit is geen helpdesk, maar een discussieforum voor computeraars op hoger niveau, dwz voor mensen die veel eigen inzet tonen.
ik schreeuw hier niet en brul ook niet in deze topic de enigste die hier momenteel iets aan het provoceren is dat ben jij, staat daar ook niet iets over in het handleiding?
HELPPPPPPPP!!!!!!! is schreeuwen. Dat is geen provocatie maar een constatering, zie de netiquette regels. Blijkbaar weet je nog niet wat er wel en niet de bedoeling is op forums en specifiek op GoT, vandaar de suggestie om de FAQ te lezen. Als je dat wel had gedaan, dan had je ook geweten wat kicken is.

Mijn tip om de FAQ te lezen is goed bedoeld; je overtreed een aantal regels en afspraken op GoT (ook in je aggressieve respons hierboven), en daarmee maak je het alleen jezelf moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 17-08-2007 15:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

effe ontopic,

in het Support Forum van het spel staat dat de DEP functie roet in het eten kan gooien.

http://forums.vugames.com/message.jspa?messageID=368830

had je dit al gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:52:
[...]

vandaag 14.53: topic geopend
vandaag 15.01: eerste kick
vandaag 15.21: tweede kick
Kicken is in je eigen topic replyen zonder dat iemand anders tussendoor iets heeft gepost. Het is om aandacht vragen, en dat mag dus pas na 24 uur. Niet 24 minuten.

[...]

Mooi. Maar je vertelt niet wat je geprobeerd hebt, en dat is wel de bedoeling. Dit is geen helpdesk, maar een discussieforum voor computeraars op hoger niveau, dwz voor mensen die veel eigen inzet tonen.

[...]

HELPPPPPPPP!!!!!!! is schreeuwen. Dat is geen provocatie maar een constatering, zie de netiquette regels. Blijkbaar weet je nog niet wat er wel en niet de bedoeling is op forums en specifiek op GoT, vandaar de suggestie om de FAQ te lezen. Als je dat wel had gedaan, dan had je ook geweten wat kicken is.

Mijn tip om de FAQ te lezen is goed bedoeld; je overtreed een aantal regels en afspraken op GoT (ook in je aggressieve respons hierboven), en daarmee maak je het alleen jezelf moeilijk.
! ow ok daar heb je gelijk in excuses.
2, overbodige programma's verwijderd, alles uitgeschakeld op de achtergrond, op internet naar alternatieve gezocht, alles naar orginele staat terug gezet. nadat dit allemaal geen uitkomtst heeft gebracht ben ik hierheen gekomen.
3 dat klopt maar dat is verledentijd daarvoor is het onderwerp ook gesloten dus wat jij in priciepe doet in oude koeien uit de sloot halen.
4 ik ben niet agregresief eerder assertief, als ik de indruk wek je persoonlijk aan te vallen bied ik hier ook mijn excuses voor aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:57:
effe ontopic,

in het Support Forum van het spel staat dat de DEP functie roet in het eten kan gooien.

http://forums.vugames.com/message.jspa?messageID=368830

had je dit al gevonden?
nee de dep fuctie stond alleen voor kritieke programma's aan heb hem nu voor alle programma's aan gezet mischien dat dit de oplossing is.

Bedankt mede forummer

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK, back to business. :)

Vertel ook even wat je voeding is? Misschien dat die het net wel/net niet trekt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:07:
[...]
nee de dep fuctie stond alleen voor kritieke programma's aan heb hem nu voor alle programma's aan gezet mischien dat dit de oplossing is.

Bedankt mede forummer
Je moet 'm dus uitzetten.

Als je het niet eens bent met de gang van zaken in een topic, plaats dan een topic report. Je mening accentueren met dik gedrukte letters is niet de juiste weg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:07:
OK, back to business. :)

Vertel ook even wat je voeding is? Misschien dat die het net wel/net niet trekt.
ok ik heb mijn boekjes niet meer van mijn pc dus ik haal de info maar ff af van mijn voeding zelf:
Model no:atx-1125bta, 300watt power suppfly w/pfc rev.02
input: 230 v- /4.5A 50 Hz
Output: +3.3 v +5v +12v +12v -12v -5v =5 vsb
max(a) 20a 26 a 13a 0.8 a 0.5a 2a
___:+3.3 v& 5 v combined load 175 w
---- +3.3v +5v & +12v combined load 280 w

atx 120 pin
+12v +12v

gnd gnd
(dat laatste is een soort batterij);)

Ik hoop dat je alle informatie heb gekregen van mij;)

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

Je topic binnen 24 uur kicken is niet netjes. Gebruik de edit-knop om iets toe te voegen aan een vorige post

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 16:49 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk merk voeding? Het is vrij krap voor een 7600, want je hebt maar 13A op de +12V lijn.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:45:
Welk merk voeding? Het is vrij krap voor een 7600, want je hebt maar 13A op de +12V lijn.
weet het niet 100% zeker avance of rus kan dat?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:43:
[...]
weet het niet 100% zeker avance of rus kan dat?
Kom op, jij moet het uitzoeken. Kijk op de voeding, op je kassabon, etc.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:50:
[...]

Kom op, jij moet het uitzoeken. Kijk op de voeding, op je kassabon, etc.
nogmaals die kassabon heb ik niet meer en avance is de enigste naam die erop staat

• Onbekend
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Als je die kast openmaakt, heb je aan de onderkant (of bovenkant) van de voeding een grote sticker op zitten. Hierop staan de specs van de voeding en ook het merk en typenr.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1