controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\D

Pagina: 1
Acties:
  • 3.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Ik heb wat problemen met mijn PC. Omdat het nu een controllerfout betreft heb ik m'n vraag in dit forumonderdeel gezet. Als dat niet goed is...., sorry.

Okee, gaat ie.

Configuratie:
- Kast = MTEK X9Gamer 350watt Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Kingston 1024 mb/2x dual channel DDR
- Videokaart = Ati Radeon 1650 Pro
- 3x Maxtor harddisks
.... schijf 0, Maxtor ATA 6y120PO : Partitie F,G
.... schijf 1, maxtor SATA 7L250SO: Partitie C,D,E
.... schijf 2, Maxtor SATA 6L200MO: Partitie H,I
- LG DVD speler
- Plextor Dual layer DVD Writer ( PX-755A)
- Operating system: Dualboot XP-Pro/Vista Business met alle beschikbareupdates

Probleem en wat ik er al aan gedaan heb:
Ik heb een maand geleden 2gb RAM in mijn PC gezet in plaats van de 1gb die erin zat. Ik had die extra gb nodig om vista lekker te laten draaien. Dat werkte eerst goed. Na een paar dagen hoorde ik steeds het windows geluidje van een usb-device die aangaat en weer uitgaat. Ik heb toen alle usb devices getest op een andere PC. Alles leek in orde. Ik heb via die voeding-optelsite gekeken of ik voldoende voeding had. Dat bleek net op het randje wat het probleem met de aan en uitgaande usb zou kunnen verklaren. Ik heb een grote voeding gekocht, onder het mom van ik koop een goede dan kan ik daar voorlopig mee voort. Kan ook in een volgende pc overgezet worden ter zijner tijd. Voeding die ik erin heb gezet is een modulaire voeding "Corsair HX620Watt". Beetje overkill, ik weet het.

Na het plaatsen van de voeding was het probleem verdwenen en heb ik twee weken zorgeloos kunnen werken waarna opeens verdorie weer het geluid van usb aangesloten/afgesloten klonk.
Ik heb weer alle usb-devices getest en dit keer gaf m'n interne usb-cardreader een probleem. Als ik die loskoppelde dan was het usb aangesloten/afgesloten geluid weer weg. Okee dan..weg cardreader.

Weer een weekje zorgeloos gewerkt op de PC en nu regelmatig zomaar ineens vastlopers. Geen BSOD's gewoon een freeze.
Systemlog zegt: het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\D

Ik wordt zo onderhand doodziek van deze bak. |:(
Er is steeds weer wat maar ik kan m'n vinger er niet op leggen.
- Ik heb memtest gedraaid die geeft geen fouten aan.
- Ik heb met Everest de SMART uitgelezen van alle hdd's en geen fouten gevonden
- Ik heb met Seatools een Basic drive test gedaan op alle hdd's. Resultaat = Pass
- Ik ben nu met Seatools een Long drive test aan het doen op alle hdd's. Resultaat nog niet bekend

Wat data betreft is er geen probleem. Ik heb van alle partities recente ghost-images gemaakt en die op een externe usb-hdd staan. Ik kan dus geen belangrijke data kwijtraken.

Vraag 1
\Device\Harddisk2\D geeft de controllerfout.
Is dat nu schijf 2 of schijf 1 in mijn configuratie. Staat die D voor partitie D?

Vraag 2
Hebben jullie enig idee waar ik de fout in dit systeem moet zoeken. Nu lijkt het weer een hdd die stuk is maar wat over 2 weken? Ik heb zoveel pech met dat ding!! Wat zouden jullie doen. Ik heb geen geld voor een andere.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Probeer allereerst eens even met 1 harddisk te draaien, zodat je kan uitzoeken welke schijf het is. Als je weet welke schijf het is, vervang je kabel eens. Vooral SATA kabels zijn niet fijn wat dat betreft. Ik heb me ook helemaal de pleuris gezocht, en na een nieuwe kabel was het probleem bij mij over.

Kan natuurlijk ook gewoon domweg een harddisk zijn die toch stiekum aan het overlijden is.

Succes, en keep us informed :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Probleem is dat ie niet op regelmatige basis crashed. Kan dus dagen duren voordat het weer zover is en als ik met 1 hdd werk dan kan ik nergens meer bij. Ik kan dan werken op een pc die niet functioneel meer is.

Kunnen we aan het regeltje "het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk2\D" niet zien om welke hdd het gaat? Ook met het oog op het wisselen van een kabel.

De long drive test is inmiddels klaar. Alledrie een Pass. Short generic ook alledrie een pass. Ik denk dat ik ervan uit kan gaan dat de hdd's in orde zijn, toch?
Of heeft het nog zin om de long generic en advanced test te doen als ze allemaal deze basic+long drivetest en short generic test succesvol doorstaan hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Mirre op 17-08-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Ik krijg in het systemlog event-id 11 op de disk.
http://www.eventid.net/di...o=616&source=Disk&phase=1

Er zitten inmiddels twee splinternieuwe SATA kabels in.
Even afwachten of dat het probleem oplost.

[ Voor 49% gewijzigd door Mirre op 17-08-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
PC is tot nu toe niet meer vastgelopen. Ik heb 'm flink gestressed door 'm een aantal taken tegelijk te laten uitvoeren die heel wat rekenwerk vereisen.

Ik kijk in m'n systemlog en nu staat er:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Eerder de error op harddisk 2 en nu dus op harddisk 1. Ik ga maar eens een beetje experimenteren met verschillende SATA kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Sorry voor het niet reageren, beetje druk gehad :(
Volgens mij is het idd te wijten aan je sata kabels. Je zou kunne overwegen om even nieuwe goede kabels te kopen, dan ben je klaar :)

Succes :) en houd ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Houdt er rekening mee dat Harddisk1 in principe HD 2 is, aangezien de telling binnen Windows bij 0 begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Dat heb ik gezien, MadDog. Maar tnx voor de tip :)

We hadden hier nog een setje splinternieuwe sata kabels liggen en die zitten er nu in. Direct na plaatsen 1x de error gehad op harddisk 1 maar daarna niet meer. Mooiste is dat de vastlopers weg lijken te zijn. **klopt nu op ongeverfd hout** ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Het is werkelijk niet te geloven. Ik had hier nog niet geschreven dat het opgelost was of hoppa een BSOD op een driver van m'n SB-Audigy....zucht....k*t-systeem |:(
Enfin, we modderen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 11:29
Hoi Mirre, ik heb net zoiets als jij en kan je niet echt helpen, maar na uren zoeken op internet ben ik in ieder geval dit te weten gekomen:
1. die D staat niet voor de schijf die d: heet
2. er is geen standaardantwoord op de vraag om welke schijf het gaat, maar het kan naast een harde schijf ook om een USB-station of een DVD-station gaan
3. niemand weet blijkbaar exact waardoor de melding veroorzaakt wordt (hardware, firmware of software), of het ernstig is en hoe je er vanaf komt.
Leuk, hè?

Het is dus heel goed mogelijk dat deze melding niet zo ernstig is en los staat van je echte problemen met je PC.

Even ter illustratie mijn variatie van het probleem. Ik krijg exact dezelfde melding als jij en heb maar twee harde schijven. Beide komen uitstekend uit de verschillende tests. Ik heb nu gemerkt dat de melding optreedt op het moment dat ik een DVD'tje in de drive doe. Hij doet er ook langer over om de DVD in te lezen dan in m'n oude PC. Dus ga ik daar eens verder op zoeken, en maak me voorlopig niet druk over mijn harde schijven.
Later: Ha, ik heb al een succesje geboekt lijkt het. Ik heb in de BIOS twee dingen op disabled gezet: de a-schijf en een infrarood-device, die ik geen van beide heb, en nu krijg ik helemaal geen foutcodes meer als ik een DVD'tje brand. Joepie!

Veel succes en sterkte bij je PC-ellende. Ik leef met je mee. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door DHerbig op 19-08-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Hoi DHerbig. Tnx voor je meeleven. Ik weet niet wat het is met deze bak. Ik heb 'm nu 2,5 jaar en niks dan ellende ermee. Inmiddels is al de hardware vervangen behalve de processor.
We hebben hier geen goede ervaringen met het moederbord P4P800-E Deluxe. Allebei onze pc's hadden dat mobo in het begin. Na 1 jaar brandde van beide de (ik geloof...) southbridge door. Onder garantie hebben we een andere gekregen. Dat duurde even en in tussentijd kregen we een leen-mobo van de winkel zodat we toch met de pc's konden werken. Mijn PC werkte toen weer okee maar die van m'n man deed in het begin al weird. BSOD's, vastlopers etc. Hij was het zat en heeft toen dat leen-mobo voor zichzelf aangeschaft. Dat is een P4P800. Sindsdien geen problemen meer met die bak. Een jaar na het plaatsen van mijn nieuwe mobo (weer een P4P800-E Deluxe) begon het gezeur weer. Ik zit sterk te overwegen om er een ander mobo en processor in te gooien.
Op de huidige mobo's past m'n processor niet. Eigenlijk niet eens zo erg want ik zit hier met een pentium4-prescott. Die wordt behoorlijk warm. Ik heb alles gedaan wat ik aan airflow en koeling kan doen en dan is het in de bak 39 graden. hdd's worden apart gekoeld tot 30. Ik ben de bak in zijn huidige vorm een beetje zat na al dat gezeur. Tis dat ik er nog geen geld voor heb anders ging dat mobo er vandaag nog uit samen met z'n kachel-processor.
Ik zal es kijken in m'n bios of ik ook iets het van infrared device. De A-moet aan blijven staan in het bios want bij mij zit er nog een disk-drive in.

Ik heb gisteren na verschillende BSOD's een image teruggezet van begin deze maand. Ik heb geen BSOD's meer gehad en ook geen disk-errors in het systemlog. LOL...misschien gaat ie zomaar eens een dag zonder fouten werken??

[ Voor 4% gewijzigd door Mirre op 20-08-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Hoi Mirre, hoe gaat het verder? Mijn onderliggende fout (het zomaar wegvallen van de tweede harde schijf, die pas weer terugkomt na een koude start) is nog steeds niet verholpen, helaas. Er zijn meer mensen met exact dit probleem, maar nog niemand heeft de oplossing aangedragen.
Een aardig hulpmiddel lijkt ProcesMonitor te zijn. Dat heb ik nu meelopen.
Hier te vinden: http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/processmonitor.mspx
Daarmee kun je dan precies op het moment van het voorkomen van een probleem, kijken wat er toen aan de gang was. Hopelijk worden we daar wijzer van. :)

P.S. Mijn controllerfouten zijn ook weer terug, en nu zelfs dubbel: tegelijk voor harddisk4 en voor harddisk2. ;(
Later: Dit programma lijkt al zijn vruchten af te werpen. Ik controleerde wat er gebeurde op het tijdstip van de controllerfoutmeldingen, en daar zag ik dat de Philips device-manager aan 't werk was. Dat is een programma'tje dat ik heel af en toe nodig heb als ik MP3'tjes op een Philips MP3-speler wil zetten. Eerder gaf dat al problemen bij een installatie, maar na herinstallatie leek het goed te werken. Maar het kan heel goed de veroorzaker van alle verwarring zijn. Daar hoop ik dan maar weer op. Ik heb het Philips programma gedeïnstalleerd en bij het branden van een DVD'tje kreeg ik geen nieuwe controllerfouten. Ik hou m'n vingers gekruist (typt wel lastig, hoor). ;)

P.P.S. Het is wel een aardig programma, maar je kunt het niet te lang laten lopen, want je hele geheugen stroomt vol.

[ Voor 39% gewijzigd door DHerbig op 22-08-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Qua geheugen zou ie het hier een tijdje vol moeten kunnen houden. Zit 2gb in.

Ik wijt mijn controllerfout toch aan een brak moederbord. Hoe kan het anders zijn dat ik de afgelopen twee dagen zonder fouten heb kunnen draaien terwijl ik daarvoor steeds die controllerfout kreeg en zelfs BSOD's op een sys van m'n geluidskaart. Lijkt me dat het softwarematig dan wel goed is maar dat d'r iets van hardware brak is wat af en toe resulteert in een onstabiel systeem.
Ik had dat bericht de vorige keer nog niet gepost of ik kreeg een stopfout. Tja....
Ik ga die procesmonitor in ieder geval even downloaden en op een voor de pc brakke dag mee laten draaien. Tnx voor de tip.

Maar er is licht aan de horizon. M'n man heeft binnenkort misschien weer werk en dan kan er een nieuw mobo aangeschaft worden. Even duimen dus dat die baan doorgaat!! :)

• Mirre
Op het moment staat de disk-error nog maar 1x per dag (na het booten) in m'n system-log en geeft de PC verder geen problemen. De vastlopers en BSOD's zijn ineens weer weg. Erg vaag, maar ik vind het wel even best zo.

• DHerbig
Alvast voorzichtig gefeliciteerd! ;)
Ikzelf hou me voorlopig ook niet langer met 't probleem(pje) bezig, want ik lig nu in een tentje in Hongarije. 8) De laptop heeft gelukkig nooit kuren.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb dit probleem ook al een keer gezien:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/tape.png

Zal morgen eens vragen wat de status hiervan is. Vermoed toch dat het aan de controller ligt... het is ook niks voor niks een controller error en geen HDD error..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Glashelder schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:55:
Vermoed toch dat het aan de controller ligt... het is ook niks voor niks een controller error en geen HDD error..
Je doet je naam eer aan, Glashelder! Zeer logisch! Bedankt! _/-\o_
Ik ga nu op zoek naar informatie over controllers en wat daar aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Het was bij ons ook een controllerfout
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Ik heb 'm al een paar dagen niet meer gehad. De error veranderde toen ik de sata-kabel veranderde dus het zal dan volgens mij niet aan de controller liggen maar aan de datatoevoer. Windows geeft wel vaker "hints" in plaats van duidelijke foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Je moederbord is niet lekker en dat kan ik met bijna 100% zekerheid zeggen.

Ik heb dat probleem ook gehad en dat probleem zorgde ook voor 6 slechte sectoren op de schijf, maar nu, ruim één jaar verder zijn het er nog steeds 6, dus het was het moederbord dat mijn harddisk in de war stuurde.
Ik had exact dezelfde foutmeldingen en ik herkende ze direct. Sinds ik mijn nieuwe moederbord heb (met dezelfde harddisks) is er geen vuiltje meer aan de lucht.

Dit is gewoon niet goed en ik zou je moederbord laten doormeten. Dit is geen geheugenprobleem!

*Nog nooit problemen met S-ata kabels gehad en ik weet niet wat je met die kabel doet, maar ik zie daar geen probleem in.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 05-09-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Anoniem: 146043 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:39:
Je moederbord is niet lekker en dat kan ik met bijna 100% zekerheid zeggen.

Sinds ik mijn nieuwe moederbord heb (met dezelfde harddisks) is er geen vuiltje meer aan de lucht.

*Nog nooit problemen met S-ata kabels gehad en ik weet niet wat je met die kabel doet, maar ik zie daar geen probleem in.
Nou, op het moment dat je je moederbord vervangt, prik je ook je sata kabels opnieuw vast he? Dus je conclusie is behooooorlijk voorbarig. Ik heb het gehad door een rotte sata kabel; jij vermoedelijk door je moederbord.(Sterker nog, misschien heb je wel een breukje in je SATA kabel, en is ie nu net iets anders gebogen en doet hij het wel...;) Oftewel, de diagnose is niet zo makkelijk, en dan is het verwarrend dat jij op basis van 1 ervaringsfeit pretendeert bijna 100% zeker te zijn. Zeker ook gezien het feit dat het bij zowel mij als Mirre een SATA kabel was.

[ Voor 4% gewijzigd door Sparhawk op 05-09-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214968

Ben ik ff blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem !
Die controller fout geeft mijn nieuwe pc ook, ook geeft hij 'disk' waarschuwingen en foutmeldingen.
Mijn pc is nu al naar 2 verschillende pc shops geweest en allebei hebben ze mijn computer volledig getest op fouten maar niets gevonden.
Echt zo irritant, soms werkt mijn pc 2 dagen goed maar de dag daarna is het weer raak, vastlopers en een hele hoop fouten in het logboek bij systeem.
Er zitten 2 harde schijven in mijn pc en de opstart schijf is een tijd terug uit 'voorzorg' vervangen, maar daar blijkt het niet aan te liggen want hij loopt nog steeds vast.
En die 2e harde schijf kan ik me niet voorstellen dat daar wat mee is.

Zo nieuw is mijn pc al niet meer want heb hem inmiddels al een half jaar, al een half jaar sukkel ik met mijn pc, de lol is er echt van af.

Ik doel toch echt op het moederbord, maar uit de tests die ze gedaan hebben zijn geen fouten gevonden dus daar ga ik dan maar van op aan zeker ?

Vraagje: Hoe goed kun je een moederbord testen, als een test geen fouten geeft aan het moederbord is het dan ook 100% zeker dat er daadwerkelijk niks aan het moederbord mankeert ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 214968 op 05-09-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Sparhawk schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:40:
[...]

Nou, op het moment dat je je moederbord vervangt, prik je ook je sata kabels opnieuw vast he? Dus je conclusie is behooooorlijk voorbarig. Ik heb het gehad door een rotte sata kabel; jij vermoedelijk door je moederbord.(Sterker nog, misschien heb je wel een breukje in je SATA kabel, en is ie nu net iets anders gebogen en doet hij het wel...;) Oftewel, de diagnose is niet zo makkelijk, en dan is het verwarrend dat jij op basis van 1 ervaringsfeit pretendeert bijna 100% zeker te zijn. Zeker ook gezien het feit dat het bij zowel mij als Mirre een SATA kabel was.
Tsss, ik mag toch wel hopen dat ik met een S-ata kabel overweg kan :Y :? :X
Als ik soms zie wat snoeren en draden bij mij te lijden hebben kan daar een S-ata kabel ook nog wel bij. Trouwens erg frappant dat Asus de fout heeft gevonden met een IDE kabel ;) Dat doet je verwijt naar mij meteen teniet.

Maar goed, blijf maar lekker modderen met je kabels, gaan ze zeker 'n keer stuk of wacht je net zolnag met wrikken en wrikken totdat je gelijk kunt krijgen?

Ik deel een ervaring en dat die ervaring niet is wat jij wilt horen, jammer dan.

PS: Weet jij voor 100% zeker dat je probleem over is dan

*Heeft zelf ook al talloze PC's met succes gerepareerd

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 05-09-2007 20:29 ]

• Sparhawk

Sparhawk

Anoniem: 146043 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:22:
[...]

Tsss, ik mag toch wel hopen dat ik met een S-ata kabel overweg kan :Y :? :X
Als ik soms zie wat snoeren en draden bij mij te lijden hebben kan daar een S-ata kabel ook nog wel bij. Trouwens erg frappant dat Asus de fout heeft gevonden met een IDE kabel ;)
Ik gaf alleen maar aan, dat er een breuk/ slecht contact kan zitten in je sata kabel, en je vervangt het moederbord, dat kan het gewoon zo zijn dat je sata kabel dan wel goed werkt, omdat ie net iets anders gebogen is of zo. Als het bij jou een IDE kabel is, dan kan het dus alsnog aan de kabel gelegen hebben, en hoeft het dus nog steeds niet het moederbord te zijn .....
Bij mij was het dus 100% zeker weten wel de kabel.
Dat doet je verwijt naar mij meteen teniet.
Nee hoor. Hetgene wat ik jou verweet, is dat je op basis van één geval pretendeert 100% zeker weten de oplossing te hebben. Dat is erg arrogant en kan ook verwarrend over komen naar nieuwe mensen hier, die alles wat ze lezen als waarheid aannemen. Ook belemmert deze houding een nuttige en constructieve discussie zodat meerdere mensen meerdere oplossingen kunnen aandragen en dit een waardevol topic wordt voor de search.

Vergelijk deze 2 antwoorden eens
  1. Nou, ik heb dezelfde error ook gehad en bij mij was het over toen ik de sata kabel verving. Ik raad je ook aan dat te proberen, en hopelijk is het dan opgelost. Ondertussen hoop ik ook dat andere mensen hun bevindingen posten
  2. Het is 100% zeker weten je moederbord, opgelost, slotje!!!!!
Zie je wat ik bedoel te zeggen? Ik heb nooit gezegd dat mijn oplossing de 100% oplossing was, sterker nog, dat is ie niet, omdat het bij jou kennenlijk wel aan je MB lag.
Maar goed, blijf maar lekker modderen met je kabels, gaan ze zeker 'n keer stuk of wacht je net zolnag met wrikken en wrikken totdat je gelijk kunt krijgen?
Wat wil je nu met deze flame? Dat ik ga roepen dat jij alwetend bent en ik hartstikke fout zit? Sterker nog, ik zou hard lachen als blijkt dat jij een nieuw moederbord hebt gekocht terwijl het aan de kabel lag. Dit soort moeilijke fouten is toch alleen maar op te lossen door veel te experimenteren?
Ik deel een ervaring en dat die ervaring niet is wat jij wilt horen, jammer dan.
Sterker nog, ik wil hem heel graag horen. Ik heb nu weer geleerd dat dit niet alleen aan een kabel hoeft te liggen, maar dat het ook aan een MB kan liggen. Ik heb echter het idee dat jij geen andere ervaringen wil horen. Je komt dit topic in, en presenteert jouw mening als de waarheid. Wie heeft hier nou oogkleppen op ? :o
PS: Weet jij voor 100% zeker dat je probleem over is dan

*Heeft zelf ook al talloze PC's met succes gerepareerd
ja, ipv van 20 errors per dag, heb ik er nu 0 in 6 maanden :D Lijkt me wel dat mijn probleem over is. Ik heb ook al het nodige aan PC's gefixt hoor. Waar het mij echter vooral om gaat, is dat ik jouw manier van benaderen niet heel geweldig vind. Over je technische competenties praat ik niet omdat ik daar geen uitspraak over kan doen, maar je communicatieve benadering kan beter vind ik (in het belang van GOT)

P.s. ik zou het waarderen als je inhoudelijk op de argumenten in zou gaan, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
Ja, ik kan overweg met een sata-kabel, Exuimtum. Het hielp hier niet om de SATA-kabel even los te maken en weer vast te maken. Misschien heb ik toch gare kabeltjes gehad. Ze werden destijds meegeleverd met m'n asus-mobo. Feit is dat ik sinds het verwisselen van m'n sata-kabels door nieuwe kabels die controllerfout nog maar af en toe heb. Het lijkt daar dan toch mee te maken te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Mirre op 25-09-2007 23:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Overigens hebben sommige varianten van de ICH drivers van Intel de vervelende neiging om onder Vista dergelijke meldingen te genereren.
Als je ook IaStor meldingen in je eventlogs ziet dan heb je kans dat je last van http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-025783.htm hebt.
Ander linkje:
http://www.paulscomputers...=./os/intelSataError9.php

Dit gaat weliswaar over de ICH7 en latere varianten, maar de ICH5R van de P4P-800 Edl is toch officieel niet ondersteund maar gebruikt wel een oudere versie van die drivers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1