Uit één topic haal je meteen dat ik niet genoeg van hardware weet? Snelle conclusie. Juist mensen die geen gelijk kunnen krijgen proberen vaak anderen op zo een manier de grond in te werken. Zo werkt dat niet bij mij. Ik ben al vanaf mijn kindertijd bezig met computers, dus ik weet er meer dan genoeg van.
Verder, waarom kijk je in de handleiding als het gewoon tussen de specificaties staat?
Echter de Intel P35 chipset kan zijn 16 lanes van de northbridge helemaal niet splitten in 2x 8 lanes zoals de x975 dat wel kan. De Intel P35 is namelijk een afgeleide van de P965 en die kon het ook niet. De X38 hoeft dit niet te kunnen want die heeft 32 lanes op de northbridge, waardoor twee sloten netjes ieder 16 lanes krijgen.
Wat dit bord geeft is 16 lanes op het eerste pci-e 16x slot en op het tweede krijg je 4 lanes. Deze configuratie zie je vaak terug op Intel P965 en Intel P35 borden.
Vaak, maar dus niet altijd.. Blijkt maar weer..
En deze heeft inderdaad een 16x en een 4x bus, maar de Blitz Formula ondersteund 2x PCI-e 8x.. Waarom haal je nu dit MSI Moederbord erbij, dit heeft toch niets met de Asus Blitz Formula te maken?

Ik snap even je punt niet waarom ik voor dit bord zou moeten kiezen omdat er nog DDR2 op kan?
Dat is goedkoper

Je kan nu wel DDR3 geheugen aan gaan schaffen maar het is weggooien van je geld (of je moet echt geld teveel hebben of het alleen maar aan je pc uit willen geven. Lees deze review maar eens:
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2989
Conclusie: Je merkt het verschil bijna niet en pas als de prijzen naar beneden gaan wordt het interessant.
Ik moet wel een waterkoeling aanschaffen, wat kost me dat wel niet extra? En waterkoeling is niet iets wat mensen standaard in een kast hebben, dus dit bord is puur voor de enthousiast waarvoor geld spenderen aan hun pc geen probleem is? Als je op een budget zit kun je dus beter niet voor dit bord kiezen lijkt mij.
Zoals hierboven al wordt vermeld, het is niet nodig om hem persé te watercoolen, maar als je al een watercoolingssetup hebt dan is het een leuke toevoeging.. Wat is dan het probleem?
EDIT: Wat ik zeg klopt wel, maar dit bord specifiek heeft een crosslinx chip die wel de 16x lanes kan splitten naar 2x 8 lanes (word geen melding van gmeaakt in de handleiding). Dit is trouwens geen optimale config en er zal iets mindere performance zijn. Echter zal dit niet opvallen tijdens normaal gebruik. Wat me dan wel weer opvalt is dat er maar circa 3 lanes van de 6 beschikbare wordt gebruikt van de southbridge. Hadden ze net zo goed een derde pci-e 16x slot erbij kunnen doen.
http://www.hardware.info/...Extreme_met_waterkoeling/
Ik heb geen 2 Pci-e 16x sata-controllers dus ik heb er geen problemen mee. Tsja, ik geef toe, wanneer je 1 Pci-e 16x sata-controller of meer hebt is een 975X een betere keuze, maar hoeveel mensen zijn er nou die dat hebben? Ik ken er weinig.

Jij praat er over alsof bijna iedereen die minstens één heeft en het vanwege het PCI-e lane probleem een slecht moederbord is.
Dus het is simpel:
Wil je een PCI-e 16x kaart gaan gebruiken, kies dan niet voor een moederbord met de P35 chipset, maar de 975X.
offtopic:
Overigens, ik heb zelf de Asus P5W DH Deluxe gehad en vond het maar een irritant bordje. Het zag er mooi uit en leek een fantastisch moederbord maar de controllers zijn op een rare manier verdeeld, één controller (J-micron) is zelfs op de PCI bus aangesloten. Dan had je nog een e-SATA poort (2 zelfs, net of je daar wat aan hebt) en ergens midden op je moederbord een verdwaalde SATA poort. Verder liep de bios half vast wanneer je de fan snelheden wilde bekijken en kreeg je in Windows ook nog eens foutmeldingen wanneer je het eenmaal had geinstalleerd. Men zegt ook dat de 975X een betere prestatie levert dan de P965, maar daar heb ik eigenlijk geen vershil in gemerkt. En ik was niet de enige bleek wel uit de vele topics en posts op GOT. Maar goed, dat kwam misschien door de eerdere versies, ik denk dat die problemen nu wel verholpen zullen zijn.