[MSI P35 PLATINUM] Videokaarten passen niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 09:08
Ik heb vandaag een leuk pctje samengesteld en om gelijk over te gaan naar waar het om draait:

Ik krijg mijn videokaart (MSI VGA GeForce NX8800GTX OC Edition) niet op mijn moederbord (MSI P35 PLATINUM) vanwege een 'heel leuk' koperen koelblokje wat er op zit. Nu dacht ik dat mijn videokaart een beetje te groot was maar ik ben bang dat ze allemaal zo groot zijn en dat het dus aan mijn moederbord ligt. Maar ze zijn toch niet zo dom bij MSI ? Of heb ik het nu mis.. Plaatjes:

MSI P35
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1178198494.jpg
MSI VGA GeForce NX8800GTX OC Edition
Afbeeldingslocatie: http://www.bgslevi.cz/images_k/CBM43652.jpg
Probleem
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jkoolhaa/afb.jpg

Ik krijg dus de videokaart niet helemaal goed aangesloten omdat dat blokje in de weg zit. Dit blokje zal dan toch wel bij elke high-end (8800GTX) videokaart in de weg zitten dus de vraag is doe ik wat fout of moet ik mijn moederbord (veel werk) of videokaart (minder werk, maar misschien zelfde probleem) vervangen?

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 18:03
Beetje jammer ja maar hij past wel in het 2e PCI-x slot dus probeer dat eens.
Modbreak:Waar zie jij op dit bord PCI-X sloten :?

Even de FAQ lezen voordat je post als je het verschil tussen PCI-X en PCI-e niet weet :o

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 17-08-2007 14:31 ]

• rnenator
Heb ik geprobeerd, krijg geen beeld. Ook wil ik die niet gebruiken omdat in de omschrijving staat dat dat een PCI-E lite slot is en die andere een PCI-E 16x. Heb er niet zoveel verstand van maar lijkt me dat de 16x het beste is

edit: (Ik weet niet meer waar ik dat(PCI-lite) gelezen heb maar misschien kan iemand mij vertellen wat ik misschien ben vergeten waardoor ik eventueel geen beeld krijg, ik sluit het aan via DVI-VGA adapter)

[ Voor 31% gewijzigd door rnenator op 17-08-2007 14:22 ]

Verwijderd

Ja is brute pech en weinig aan te doen. Je kan nakijken of de SouthBridgekoeler niet-destructief los te maken is van de rest van het heatpipe-koelsysteem, indien mogelijk lijkt me dat de beste optie. Gans het heatpipesystem verwijderen zou ik niet aan beginnen. Andere optie is andere grafische kaart koeling aanschaffen die niet in aanvaring komt met SB-koelblokje.
Je kan ook andrs te werk gaan en de vidokaart koeling bijwerken of de SB-koeler bijwerken zodat hij lager komt.
Hoeveel mm zou de grafische kaart nog moeten kunnen zakken opdat hij goed zou zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:25 ]

• rnenator
Misschien 2mm, gelukkig zit ik nog binnen de 7 dagen bedenktijd dus ik zou het gewoon om kunnen ruilen.. Iemand die mijn PCI-lite verhaal kan ontkrachtigen/bevestigen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
offtopic:
Waar heb jij je MSI kaart vandaan en hoelang heb jij er opgewacht, wacht namelijk al 3 weken op mijn 640Mb OC edition ...

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 18:03
PCI-Express x16 sloten 2 x

Dus beide zijn x16.

2e slot moet gewoon werken hoor, je moet dus gewoon meteen beeld krijgen.

Verwijderd

rnenator schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:28:
Misschien 2mm, gelukkig zit ik nog binnen de 7 dagen bedenktijd dus ik zou het gewoon om kunnen ruilen.. Iemand die mijn PCI-lite verhaal kan ontkrachtigen/bevestigen?
P35 ondersteund allenszins geen 2* 16X PCI-E slots. Zal eerder verdeling zijn van 16X voor bovenste slot en 4X voor onderste slot vemoed ik (zoals bij de gigabyte P35 bordjes). Ik acht de kans klein dat er flexibiliteit is ingebouwd dat de 16X en 4X snelheid kan omgewisseld worden tussen de fysieke slots.

EDIT>Info hieromtrent zla in de manuel van moederbord staan.
• Two PCI Express 16X slots with 1x16 and 1x4 operations (PCI Express Bus SPEC V1.0a compliant; supports CrossFire Technology)
http://global.msi.com.tw/...prod_no=1212&maincat_no=1

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:34 ]

• rnenator
_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:31:
offtopic:
Waar heb jij je MSI kaart vandaan en hoelang heb jij er opgewacht, wacht namelijk al 3 weken op mijn 640Mb OC edition ...
offtopic:
salland, 2.5 week

• _Apache_
  • Nu online
offtopic:
Daar heb ik hem ook besteld, inmiddels 3 weken.

Hmm, erg vervelend trouwens, wat zit er op dat koperen koeldeel, een MSI sticker?

• rnenator
_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

offtopic:
Daar heb ik hem ook besteld, inmiddels 3 weken.

Hmm, erg vervelend trouwens, wat zit er op dat koperen koeldeel, een MSI sticker?
ja...

Wat zou de reden kunnen zijn dat de 2e PCI-e geen beeld geeft?

• _Apache_
  • Nu online
rnenator schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:59:
[...]

ja...

Wat zou de reden kunnen zijn dat de 2e PCI-e geen beeld geeft?
Geen idee, handleiding van mamaplank op nageslagen?

Toch wel verontrustend dat MSI en MSI niet met elkaar samen gaan.. :X

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 17-08-2007 15:10 ]

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Zal een ander mobo worden of een andere koeler op je graka. Het laatste zou ik zeker niet doen i.v.m. je garantie.
Als ik mij niet vergis werkt enkel het slot dichts bij de CPU met 1 graka, het ander slot is voor sli of een physics kaart en kan dus niet gebruikt worden met je hoofdkaart.
Wat een stelletje kokusmakronen daar bij MSI. }:O Niet te geloven zeg. |:(

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou MSI gewoon mailen voor dit probleem. MSI moet het probleem oplossen want MSI is in gebreke of Salland. Straks is je garantie pleite en je vga kaartje stuk en dan heb jij het gedaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007:
Handleiding van mamaplank nageslagen? Verontrustend dat MSI en MSI niet met mekaar samengaan.
Een grafische achtbaan of een fysieke ;)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Dit gaat zowieso niet passen. En het is natuurlijk te zot om zo'n snelle videokaart in het onderste PCI-E 4x slot (die aan de southbridge zit) te proppen.

Als ik jou was zou ik gewoon proberen een omruilactie te regelen met de winkel waar je gekocht hebt. Zelf gaan klooien aan de heathipe en/of de koeling van je videokaart doet de garantie vervallen en brengt bovendien onnodige risico's met zich mee.

Jammer voor MSI, maar misschien moet je dan toch uitwijken naar de Gigabytes. Zijn zowel qua overklokopties als prijs redelijk gelijk aan elkaar. Volgens een test in hardware.info magazine was de gigabyte P35 DS4 en DQ6 het beste waar voor het geld.

Ik denk dat MSI wel meer problemen hiermee krijgt, dus wie weet is er over een tijdje een nieuwere revisie in omloop.

Goud is geen geld

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ondanks dat het 2de (onderste) slot PCI-E 4x is zou de kaart gewoon moeten werken.

/OT/

En ik heb hetzelfde probleem met mijn A8N-SLI Deluxe, aangezien de standaard koeloplossing ruk was, 3,5cm fannetje @ 9000rpm, had ik een Zalman passief blokje gekocht, deze moest ik bewerken om mijn X1900XT kwijt te kunnen, toen ik gratis een X1950XTX kreeg moest ik het hele blokje vervangen door een Coolermaster iets met fan, en hem in mijn onderste slot stoppen omdat hij dan ook nogsteeds te hoog was. Het leukste is mijn onderste PCI-E slot zit in het verlengde met de Sata aansluitingen dus deze zitten nu een beetje 'klem' tegen de koeler.

Erg overnagedacht bij Asus, een X2900XT of 8800GTX zouden dan ook totaal niet passen (getest) en zal ik dus een nieuw moederbord moeten kopen (lees nieuw systeem).

[ Voor 81% gewijzigd door prutser001 op 18-08-2007 01:57 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• rnenator
Het stickertje maar verwijderd op het MOBO blokje (scheelt misschien 0.5mm) en graka vastgeschroeft waardoor het geheel net aan zit. Ik denk goed genoeg... Hij geeft iig beeld en zolang ik niet met mijn kast ga gooien moet het gewoon blijven werken.

Ik zou heel graag het geheel omruilen maar dat gaat dit weekend toch niet lukken. Ook kijk ik op tegen de levertijd waar ik dan weer mee te maken krijg. Nu maar ff mee spelen en geen rare dingen doen en maandag wel beslissen of ik het moet omruilen of niet. En ondertussen iedereen afraden dit mobo te kopen ;)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
damn nice mboard. ik heb de versie zonder toetsers en bellen (koelblokken :+). Hier past het wel. Hleaas was deze versie er nog niet toen ik hem kocht, ziet er wel netjes uit. Maar daar heb je niets aan. Weet niet waar je hem gekocht heb maar misschien willen ze hem uit coulance wel omruilen..

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik zou je mobo toch maar omruilen; het lijkt me niet verstandig om te blijven draaien met een koelelement direct tegen de onderkant van je videokaart. Dat blokje wordt misschien wel loeiheet.

Verwijderd

Als het werkt is dat goed voor voorlopig, maar voor permanent gebruik zou ik het niet zo laten. De koperen contacten tussen de kaart en het PCI-E slot zullen niet volledig rakend zijn (dit kan je zelf visueel controleren) wat mogelijk slecht contact tot gevolg kan hebben en bij datalijnen voor singaalverlies kunnen zorgen. Ook voor voedingslijnen is het raadzaam dat er een goed contact is.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Daaaaf schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:59:
Ik zou je mobo toch maar omruilen; het lijkt me niet verstandig om te blijven draaien met een koelelement direct tegen de onderkant van je videokaart. Dat blokje wordt misschien wel loeiheet.
`t is een southbridge blokje, die worden niet warm. Denk eerder dat die VGA kaart de southbridge opwarmt ipv andersom ;)

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Komt op zelfde neer eh...wordt extra heet en dat is zeker niet de bedoeling.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Verwijderd

ruil hem anders om voor een P5K PREMIUM van Asus! (geen P5K want die heeft een andere southbridge en veel minder mogelijkheden)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
even een kickje.

@ rnenatpr. Hoe heb je het nu eigenlijk opgelost?

Ik heb vorige week alvast een MSI 8800GTS 320MB OC gekocht voor mn nieuwe systeem.
Ik wilde deze op een MSI P35 platinum gaan plaatsen, tot ik dit topic tegenkwam.

Als ik het goed begrijp is dit dus niet mogelijk? Of is de 8800GTS anders dan de GTX, dacht het niet toch?
Wat ik dan vreemd vind is dat ik dan toch veel usersystemen tegenkom waarin zo'n videokaart (GTS) gebruikt wordt icm met een p35 platinum.

Ik ging toch liever voor MSI ipv Gigabyte omdat ik aan MSI kan komen via een leverancier tegen inkoop.

edit:typo

• M a r c o
  • Niet online
Reactie van MSI:

Beste Marco,-

Dit is al opgelost met een nieuwe revisie! Dus u kunt met een gerust hart een P35 kopen.

Support Team
Mystar Computer B.V.

Iemand die dat misschien nog voor mij kan bevestigen voor ik tot aankoop overga???

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vragen hoe je die nieuwe revisie kan identificeren? Zijn de oude revisies uit de handel gehaald? Dat zijn vragen die ik zou stellen aan MSI voordat ik tot aankoop zou overgaan.

Suc6!

Instagram / YouTube

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb nog maar even een mail terug gestuurd naar MSI om te vragen naar en revisienummer en of er nog oude revisies in omloop zijn. Ook heb ik gevraagd wanneer deze revisie is gedaan, en wat ze uiteindelijk hebben gedaan om het te verhelpen. (meest logische lijkt mij een lager koelblokje).

Als ik antwoord heb zal ik het posten. Dan hebben mede tweakers er ook nog wat aan.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
kameraad van me heeft de combo versie van de msi p35 en ook een 8800gtx van XFX
dat past wel , kan je ook voor de msi p35 combo gaan ( heeft ook DDR3 ondersteuning )

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij hebben de combo en niet combo een identiek koelsysteem.
Je kameraad heeft dan vast al een moederbord waarbij het probleem al verholpen is.
Kan me ook vergissen natuurlijk. Ik moet nog antwoord krijgen van MSI dus.

Edit:
Bericht gekregen van MSI. Niet met alle informatie die ik zou willen, maar het is iets.

Beste Marco,

Je kan de hoogte van de cooler bekijken. Als deze hoger is dan 1.5cm dan zit je met een oude revisie.

Maar net heb ik onze stock even gechecked en daar zit de nieuwe cooler al op. Dus ik denk dat alle andere borden hier in nederland ook de goede koelers hebben.

Support Team

Mystar Computer B.V.

[ Voor 48% gewijzigd door M a r c o op 02-10-2007 10:36 ]

• glangeveld
hij weet het dus niet zeker , dan zou ik voor een ander bordje gaan of langer wachten

• M a r c o
  • Niet online
Nog even aangedrongen op wat meer informatie.

Hier zal je naar moeten kijken: 601-7345-010 QC code 05 <- deze code staat naast de geheugen sloten en is een klein doorzichtig stickertje.

Daarnaast heb ik gevraagd of ik het bord bij hun kan omruilen als het blijkt dat ik toch een oude revisie in handen krijg.

Nee ik kan het bord niet omruilen voor je daarom kan ik adviseren om even met eigen ogen te kijken.

[ Voor 86% gewijzigd door M a r c o op 03-10-2007 12:53 ]

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb contact opgenomen met de leverancier Actebis. Zij hebben de hoogte van de southbridge koeler opgemeten en deze is ca 2cm. Dit zou dan dus een oude revisie zijn.
Dit betekend dat ook alle andere winkels/websites die inkopen bij Actebis de oude revisie zullen verkopen.
Ik zal dus of een ander moederbord moeten kiezen, of een computerzaak zoeken waar ze het moederbord hebben liggen om eerst te kijken. En dat laatste gaat lastig worden in deze uithoek die ze zeeuws-vlaanderen noemen.

Ik zit te denken om dan maar een Gigabyte GA-P35-DS4 te nemen. ben ik wel 2 tientjes meer kwijt maar dan kan ik in ieder geval wel mn 8800GTS gebruiken.

Edit:
Na mailtjes naar meerdere webshops bleek dat zij bijna allemaal de oude revisie hebben.
Dit ondanks de mededeling van MSI dat ik met gerust hart een moederbord kon kopen, en dat de meeste shops wel een nieuwe revisie zouden hebben.
Nou MSI, heel veel bedankt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door M a r c o op 06-10-2007 18:38 ]

• glangeveld
neem dan de asus p5n32-E sli plus , kost ongeveer even veel en je hebt een heel goed bord ( bijna zelfde als de striker extreme)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40
MvdKelen schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:53:
Ik heb contact opgenomen met de leverancier Actebis. Zij hebben de hoogte van de southbridge koeler opgemeten en deze is ca 2cm. Dit zou dan dus een oude revisie zijn.
Dit betekend dat ook alle andere winkels/websites die inkopen bij Actebis de oude revisie zullen verkopen.
Ik zal dus of een ander moederbord moeten kiezen, of een computerzaak zoeken waar ze het moederbord hebben liggen om eerst te kijken. En dat laatste gaat lastig worden in deze uithoek die ze zeeuws-vlaanderen noemen.

Ik zit te denken om dan maar een Gigabyte GA-P35-DS4 te nemen. ben ik wel 2 tientjes meer kwijt maar dan kan ik in ieder geval wel mn 8800GTS gebruiken.

Edit:
Na mailtjes naar meerdere webshops bleek dat zij bijna allemaal de oude revisie hebben.
Dit ondanks de mededeling van MSI dat ik met gerust hart een moederbord kon kopen, en dat de meeste shops wel een nieuwe revisie zouden hebben.
Nou MSI, heel veel bedankt 8)7
Wat raar heb toch echt een Actebis MSI Platinum p35 bordje , met een 8800 GTX erin en paste precies Oo ,

En zo heb ik toch ook echt al iets van 6 / 7 klanten blij gemaakt die dit bordje wouden

EDIT ik gebruik zelf altijd Club3d / Asus kaarten ook van Actebis vandaan en die konden er gewoon in zonder probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 12-10-2007 11:16 ]

Pagina: 1