Toon posts:

scsi opstarten van Dell PowerEdge 1400sc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Dell PowerEgde 1400SC staan, deze heeft altijd gewoon gewerkt.
Op een dag begon deze een vervelende piep te geven, ik dacht dat het aan de schijven lag omdat in het windows schijfbeheer een disk failure stond.

Vervolgens heb ik de kast opengemaakt en de disken alle 3 losgekoppeld en weer goed ingeplugd (in de volgorde waarin het al zat), hierna kon ik de server niet meer opstarten.

Het systeem heeft een scsi raid controler er in zitten met 3 scsi schijven, er zit geen IDE harddisk in.
Ik heb alle menu's waar ik in kan komen doorgespit en hier kon ik niet vinden wat er fout zat, ook heb ik geprobeerd om een nieuwe scsi configuratie te maken (maar dit hielp ook niet).

Ik heb ook met Dell gebeld en die zeiden dat alles terug moest naar fabrieks instellingen, deze hebben ze met mij doorgenomen, maar ook na deze actie wilde de server niet opstarten.

Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en/of het probleem een oplossing kan geven.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zou het misschien zo kunnen zijn dat er daadwerkelijk gewoon een disk defect is?
Hoe weet je / of waarom denk je dat ze allemaal in orde zijn?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in het scsi instel programma (PERC WebBIOS Version 1.41) zien dat de disken in orde zijn, ik heb ze ook op actief gezet alle 3.
Bij het opstarten geeft hij na enige tijd de melding: No Boot Device Availeble

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:02 ]