Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel 2.5 > Composiet

Pagina: 1
Acties:

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Heb vandaag een portable dvd speler overgekocht van iemand via internet. Nu is het mijn bedoeling om deze aan te sluiten op de tv als simpele compacte dvd speler aangezien ik toch geen dolby surround gebruik in mijn eigen kamer. Het grote probleem is dat de kabels niet aanwezig zijn (ook niet bij de verkoper).

De situatie is alsvolgt:

Video/Audio Out (1x 3.5mm Jack audio, 1x 3.5mm Jack video) > 3x Composiet Male (Rood/Wit/Geel).

De 2 jacks lopen over in de 3 composiet aansluitingen dus het is echt één kabel. Zelf heb ik nog nooit een composietmale gezien in de vorm van een 3.5mm jack. Natuurlijk heb ik hier een lading composiet kabels maar die passen niet in de aansluiting. Is zo'n kabel zoals ik boven heb beschreven ergens te koop?

|:( deze vraag hoort eigenlijk in Audio en HiFi thuis neem ik aan (anders weet ik het ook niet meer :P). Excuses.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-08-2007 16:17 ]

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Als je een audio > 2 x tulp op video aansluit zal vast op een van beide tulpjes een composiet signaal...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• TweakerDwayne
elhopo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:26:
Als je een audio > 2 x tulp op video aansluit zal vast op een van beide tulpjes een composiet signaal...
Dus gewoon een 3.5mm jack in de video uitgang stoppen, en hopen dat hier een video signaal uitkomt?

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11 16:44
TweakerDwayne schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:04:
De 2 jacks lopen over in de 3 composiet aansluitingen dus het is echt één kabel...
...Natuurlijk heb ik hier een lading composiet kabels maar die passen niet in de aansluiting.
Hoe? Er was toch geen kabel. Je hebt dus 2 female jacks in de dvd-speler. 1 voor audio en 1 voor video?
En zeker 2,5mm ipv 3,5mm?

En je hebt kabels liggen, maar dit zijn tulp-tulp kabels? Of misschien tulp-3,5mm jack? Daar hebben wij het raden naar.

Jij hebt nodig: 1 x 2,5mm jack stereo <-> tulp stereo (voor audio). en 1 x 2,5mm jack mono <-> tulp mono (voor video).
Moest dat niet bestaan, dan neem je 3,5mm en koop je 2 x 2,5<->3,5 adaptertjes.

Maar zonder iets meer uitleg is het nogal moeilijk om de juiste kabels te weten. Geef meer uitleg, foto's of tekeningen...

• TweakerDwayne
Ik had het zeg maar over de kabel uit de afbeelding van de beschrijving. In de dvd speler zijn de video en audio-out beiden 3.5mm aansluitingen. De kabels die ik heb liggen zijn standaard tulp-tulp kabels die in elke tv passen. Ik maak even een tekening. Tulp = Tulpen natuurlijk want het zijn er 3.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wesdo045/dvdportable.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wesdo045/dvdportable2.jpg

Ik denk dat het 3.5mm Jacks zijn, ik heb er geen verstand van maar het zijn aansluitingen ter grootte van een aansluiting voor de headphone op een mp3 speler.

Het zou op te lossen moeten zijn met een 3.5mm jack > 1 tulp voor video en 3.5mm jack > 2 tulp voor de audio.

[ Voor 76% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-08-2007 16:28 ]

• TweakerDwayne
Ik heb een verloopstuk gehaald van 3.5mm Jack naar Tulp en één naar dubbele tulp. Via een scartverloop heb ik de tulpstekkers aangesloten op de televisie en het werkt.

Deze kan dicht dus. Bedankt!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

TweakerDwayne zal niets meer aan deze informatie hebben maar misschien andere mensen die opzoek zijn naar hetzelfde en misschien zelf willen solderen: de eerste jack, die voor video is een jack met 2 aansluitingen, en de andere jack (van geluid) is een met 3 aansluitingen. het zijn dus 2 afzonderlijke kabels iig. als je de jack aansluitingen begint te tellen van het meest van de kabel af voor video: de 1e is het signaal, de 2e is de ground. Voor geluid: 1: rechts signaal, 2: links signaal, 3: ground (bijde kanalen). Mocht iemand hier wat aan hebben maak ik nog wel gouw ff een tekeningkje...

http://www.dumo-technics.com

Pagina: 1