Hulp bij keuze van een multifunctionele printer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hallo,

Ik heb laatste weken zitten zoeken naar degelijke reviews om een multifunctionele printer te kiezen.

Ik heb echter weinig degelijke vergelijkingen tussen meerdere recente multifunction printers gevonden (op tomshardware staat er 1 met veel printers, maar dat is eerder een specificatie vergelijking dan een echte test)
Ook zijn de criteria van de reviews vaak helemaal anders dan mijn criteria

Zo heb ik nog geen 1 review gevonden die ook een beetje beter kijkt naar de kwaliteit van het scannen (buiten "het is ok" of " het kan beter" weten ze er niet veel over te zeggen)

Vandaar dat ik hier even naar jullie advies wil vragen...

Hieronder volgen mijn persoonlijke criteria in volgorde van belangrijkheid:
1) Prijs rond de 100 euro zou leuk zijn, maximaal 150 euro
2) Moet, voor zijn prijs, goeie foto's afdrukken
3) Met periodes druk ik weinig af. Mijn huidige printer, een antieke Epson Stylus Photo 700, heeft hierdoor verstopte printkoppen, die niet meer proper geraken... Vandaar lijkt het me wel handig dat de de printkoppen mee vervangen worden bij het vervangen van de inkt cardridges (vroeger was dit zo bij HP en niet bij Epson, hoe dit tegenwoordig zit weet ik niet... wordt meestal ook al niet besproken in reviews...)
4) Moet, voor zijn prijs, goeie goede scans maken (iets wat in alle reviews, die ik tot nu toe heb gevonden, amper belicht wordt)
5) Afdrukprijs liefst natuurlijk zo laag mogelijk (apparte cardridges per kleur?)

Snelheid (printen en scannen) darentegen (1 van de hoofdcriteria in bijna alle reviews) maakt mij niets uit... Het is tegenwoordig toch zowieso "snel"...

Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven... Bij voorbaat dank!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om je echt kosten uit te besparen ben ik zelf heel erg te spreken over de HP C3180

http://h10010.www1.hp.com...25-12440566-12440570.html

Is tegenwoordig voor nog geen 60 euro te koop. Volgens mij binnenkort een aktie bij lidl/aldi/kruidvat whatever :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mastakilla
interessant,

maar ik heb er op zich niets tegen om iets meer te betalen als de kwaliteit / afdrukprijs / etc dan wat beter is

is er nergens zo'n site alla dpreview voor multifunction printers ofzo
of moet je het in deze wereld echt doen met losse individuele onvergelijkbare of waardeloze reviews die enkel over features gaan?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23
In Hardware.info #1/2006 staat een hele test met deze dingen. Hoewel het intussen alweer dik anderhalf jaar oud is zal de tabel ook nog wel op de site staan en ik betwijfel dat die dingen net zo hard doorontwikkelen als bijvoorbeeld een videokaart...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bij Dynabyte en Mediamarkt staan meestal behoorlijk veel printers. Deze kunnen in iedergeval bij Dynabyte getest worden.

Ik zou zeggen neem je eigen foto papier mee en go!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Idd, in de Media Markt staan altijd heel wat printers opgesteld. Gisteren zelf een nieuwe all-in-one gehaald nadat die hier de geest eraan gegeven heeft (een Epson Stylus Photo RX500, ook door verstopte printkop, de ene maand printen we 1000en paginas, de andere maand bijna niets). Er stonden meer dan 20 verschillende multifunctionals, varierend van 70 tot 600 EUR, zowel inktjet als laser.

Op vlak van keuze kan ik je niet helpen, heb er zelf een bijna 400 EUR gekocht (een Samsung laser kleuren all-in-one), en heb al heel wat afdrukken gemaakt. Zowel scan-, kopie-, als printresultaten zijn prima. Ook is het een erg snel apparaat (15-16 pgs z/w per minuut, 4pgs in kleur)

• Mastakilla
aangezien er laatste tijd blijkbaar weinig fatsounlijke all-in-one reviews geweest zijn, kan misschien iemand dan vertellen welke printers tegenwoordig hun printkop in de cardridges heeft ingebouwd?

• Mastakilla
niemand?

vroeger was dit dacht ik toch vrij basic info?

stond dacht ik zelfs soms bij de specs (kan het nu echter niet terug vinden)

• Mastakilla
kent iemand misschien een forum waar ze wat meer into printers zijn?

want hier is precies niemand erin geintresseerd...

• DPhoenix
  • Laatst online: 31-01 20:31
Anders kijk je op bijvoorbeeld Kieskeurig.nl. Daar staan reviews van gebruikers.

//offtopic
meerdere keren je eigen topic omhoog schoppen. Weet niet of de mods/admins hier blij mee zijn :/

[ Voor 8% gewijzigd door DPhoenix op 24-08-2007 14:48 ]

AULXJMHR

• The_MAN
  • Laatst online: 16-12-2025
Ze verschillen in die prijsklasse niet zo veel van elkaar... de hp's hebben bijna allemaal geintegreerde printkop, heb maand geleden de 2575 gekocht incl. netwerkaansluiting zeker leuke AIO voor E99,95 printkwaliteit is goed, scannen ook, gewoon goede printer voor die prijs. Verder schelen ze elkaar niet zo veel in deze prijsklasse... cardridges voor de 2575 zijn trouwen E17 voor zwart geloof ik en E32 voor kleur, niet erg duur, ongeveer 450 afdrukken per cardridge.

• Mastakilla
[message=,noline]DPhoenix schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:48[/message]:
Anders kijk je op bijvoorbeeld Kieskeurig.nl. Daar staan reviews van gebruikers.

//offtopic
meerdere keren je eigen topic omhoog schoppen. Weet niet of de mods/admins hier blij mee zijn :/
maar in reviews hanteren ze altijd volledig andere criteria dan de mijne...

kieskeurig.nl heb ik nl al goed doorzocht, en ik kon er maar weinig nuttig, vergelijkbaar materiaal vinden...

en zouden mods dan liever hebben als ik weer nieuwe topic maak?

[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 24-08-2007 16:26 ]

• Mastakilla
[message=,noline]The_MAN schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:50[/message]:
Ze verschillen in die prijsklasse niet zo veel van elkaar... de hp's hebben bijna allemaal geintegreerde printkop, heb maand geleden de 2575 gekocht incl. netwerkaansluiting zeker leuke AIO voor E99,95 printkwaliteit is goed, scannen ook, gewoon goede printer voor die prijs. Verder schelen ze elkaar niet zo veel in deze prijsklasse... cardridges voor de 2575 zijn trouwen E17 voor zwart geloof ik en E32 voor kleur, niet erg duur, ongeveer 450 afdrukken per cardridge.
thx voor de 1e echt bruikbare reply

jammer dat je nog het woordje "bijna" gebruikt en niet zo zeker overkomt ;)

maar ik veronderstel dat dit mijn keuze beperkt tot ENKEL HP

of zijn er intussen al andere printer fabrikanten met geintegreerde printkop?

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Een paar jaar geleden toen ik in een pc zaak werkte werd ik gek van de kapotgaande HP printers/aio's. Mijn huidige computerleverancier wordt er ook gek van, het is dus niet veel beter geworden en is nu over gegaan op Epson. Zelf ben ik nooit zo'n Epson fan geweest vanwege o.a. het vele kabaal en het lange opstarten met een hoop bombarie, maar onlangs hebben mijn ouders bij deze leverancier een budget Epson aio aangeschaft en dit is toch wel een prima apparaat hoor. Gewoon printen en geen gezeik. Heeft wel printkoppen in de printer zelf zitten.

Zelf zou ik een Samsung laser aio kopen, want lekker goedkoop en weinig mis mee, maarja zo'n ding print niet echt lekker foto's :+

• The_MAN
Ach, ik werkte tot voor kort in een computer winkel en we kregen zo goed als nooit printers terug. Als het al het geval was dan relatief gezien net zo veel HP's als Canon's en Epson's. Ik zeg bijna voor de zekerheid trouwens, vooral bij de goedkopere printers ben ik er wel 99% zeker van.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23
fckgw schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:59:
Een paar jaar geleden toen ik in een pc zaak werkte werd ik gek van de kapotgaande HP printers/aio's. Mijn huidige computerleverancier wordt er ook gek van, het is dus niet veel beter geworden en is nu over gegaan op Epson. Zelf ben ik nooit zo'n Epson fan geweest vanwege o.a. het vele kabaal en het lange opstarten met een hoop bombarie, maar onlangs hebben mijn ouders bij deze leverancier een budget Epson aio aangeschaft en dit is toch wel een prima apparaat hoor. Gewoon printen en geen gezeik. Heeft wel printkoppen in de printer zelf zitten.

Zelf zou ik een Samsung laser aio kopen, want lekker goedkoop en weinig mis mee, maarja zo'n ding print niet echt lekker foto's :+
Foto's laat je ook bij je fotozaak/kruitvat afdrukken. Relatief gezien kost het zelfs minder (beetje foto ZUIPT inkt) en je hebt meestal nog betere afdrukken ook...

• The_MAN
Cubefanatic schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:34:
[...]

Foto's laat je ook bij je fotozaak/kruitvat afdrukken. Relatief gezien kost het zelfs minder (beetje foto ZUIPT inkt) en je hebt meestal nog betere afdrukken ook...
Dat het goedkoper is om bij een fotozaak/kruidvat af te laten drukken ben ik met je eens, maar de kwaliteit van een beetje fotoprinter is echt beter hoor!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 14:10
(jarig!)
Uit eigen ervaring ben ik erg te spreken over de canon mp810 deze kost echter circa €250,-
Deze scant goed en de foto's die hij print zijn erg goed. het lcd display is erg handig en het werk allemaal heel intuitief. het is wel een gigantisch bakbeest op je bureau :)

De ouder versie zeg maar de mp600 kost circa € 150,- dus misschien is dat een optie.

De verschillen: vergelijking canon

reviews: mp600, mp810

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 14:10
(jarig!)
Cubefanatic schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:34:
[...]

Dat argument hoor je zooooo vaaak, maar soms wil je gewoon nu een foto op bepaald formaat afdrukken en dan is het erg handig dat dat kan.

• Mastakilla
Castilio schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:06:
Uit eigen ervaring ben ik erg te spreken over de canon mp810 deze kost echter circa €250,-
Deze scant goed en de foto's die hij print zijn erg goed. het lcd display is erg handig en het werk allemaal heel intuitief. het is wel een gigantisch bakbeest op je bureau :)

De ouder versie zeg maar de mp600 kost circa € 150,- dus misschien is dat een optie.

De verschillen: vergelijking canon

reviews: mp600, mp810
ik heb tot nu toe begrepen dat hp nog steeds printkoppen in de cardridges steekt en epson ze nog steeds in de printer steekt, maar hoe zit het met canon?

ivm foto's afdrukken bij het kruidvat:
is leuk, maar dan zullen er vrees ik niet veel foto's afgedrukt geraken (eer ik daar al naar toe stap om af te drukken, moet het al erg dringend zijn... ;) )

• The_MAN
Mastakilla schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

ik heb tot nu toe begrepen dat hp nog steeds printkoppen in de cardridges steekt en epson ze nog steeds in de printer steekt, maar hoe zit het met canon?

ivm foto's afdrukken bij het kruidvat:
is leuk, maar dan zullen er vrees ik niet veel foto's afgedrukt geraken (eer ik daar al naar toe stap om af te drukken, moet het al erg dringend zijn... ;) )
Canon heeft ze meestal ook in de printer zitten, vandaar de vaak goedkopere cardridges

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb een Canon MP 150, kostte iets van 80 euro.

http://www.canon.nl/For_H...ifunctionals/PIXMA_MP150/

Hij heeft een geintegreerde cartridge printkop. Ik heb ook canon's met "losse" cartridge gehad, nadeel daarvan vind ik dat ze verstopt kunnen raken, en met de huidige printer heb ik dit nog niet gehad, en bovendien kun je dan een nieuwe cartridge kopen.

Scankwaliteit vind ik prima, kan hier verder weinig over zeggen: ik zou zeggen kijk naar de specificaties die bij de diverse printers staan.
Foto's afdrukken doe ik niet. Wel foto's vergroot en afgedrukt op meerdere A4's. Ik vul de cartridge gewoon bij met goedkope inkt uit flesjes van bv de blokker e.d.

• Mastakilla
kan iemand me vertellen of de canon MP510 zijn printkoppen in de cardridges heeft zitten of in de printer zelf?

• Mastakilla
ik heb het denk ik zelf net gevonden

aangezien er reinigingscardridges voor deze printer met de volgende beschrijving bestaan:
"Door een reinigingscartridge te gebruiken voorkomt U het dichtslibben van de spuitkanaaltjes in de printkop"

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 05-09-2007 00:10 ]

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:54
@ DRIBIBU en MASTAKILLA

Ik ben ook op zoek naar een printer en de Canon Pixma Mp150 lijkt mij wel okej. Alleen is de vraag, slurpt hij veel inkt? Ik zit weer (als het goed is) voor 4 jaar op school en ik moet dus veel dingen kunnen uitprinten. Dus moet de printer niet te veel inkt verbruiken.. Weten jullie hier iets over? Tnx

• dribibu
  • Laatst online: 07-08-2025
noud schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:34:
@ DRIBIBU en MASTAKILLA

Ik ben ook op zoek naar een printer en de Canon Pixma Mp150 lijkt mij wel okej. Alleen is de vraag, slurpt hij veel inkt? Ik zit weer (als het goed is) voor 4 jaar op school en ik moet dus veel dingen kunnen uitprinten. Dus moet de printer niet te veel inkt verbruiken.. Weten jullie hier iets over? Tnx
de Pixma mp150 is volgens mij niet meer in de winkel, maar de mp160 wel, en die is vrijwel gelijk. Zoals ik hierboven al aangaf, ik vul de cartridges zelf bij, met goedkope inkt (bv van blokker, lidl), verbruik weet ik niet, maar maakt dan ook niet veel uit...

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
De Pixma MP510 kan je gewoon nog verkrijgen via webshops. Ook in verschillende winkels staat deze goede en degelijke printer nog wel in de vooraad. Bekijk de pricewatch van tweakers en je weet genoeg! Einde van deze maand ga ik ook de Pixma MP510 aanschaffen (€ 88 EUR), bij de aanschaf van deze printer zitten er al cartridges bij.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Ik heb gisteren de MP510 gekocht bij cameranu.nl. Heb hem nog niet binnen. Ik wou eerst een goedkopere printer kopen (MP180), maar ik denk dat het prijsverschil er snel uit is door het voordeliger printen. Op de canon site kun je namelijk alle verschillende cartridges vergelijken. Daaruit blijkt dat de MP510 cartridges langer mee gaan en ook nog goedkoper zijn.

Ik ga de printer voornamelijk gebruiken voor mijn studie. Dus dictaten en verslagen printen (voornamelijk zwart-wit).

• BugBoy
  • Laatst online: 06-02 18:57
noud schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:34:
Ik ben ook op zoek naar een printer en de Canon Pixma Mp150 lijkt mij wel okej. Alleen is de vraag, slurpt hij veel inkt?
Sorry voor de late reply (en kick), maar voor toekomstige kopers wil ik toch wel even melden dat er vrij weinig inkt in de patronen zit. Voor een setje zwart/wit en kleur ben je in totaal al gauw 45 euro lichter. Na zo'n 100-150 pagina's is de inkt al weer op. Ik moet wel zeggen dat ik voornamelijk Map24 kaartjes afdrukte in het verleden en daar zit nogal wat kleur in. Ik heb nog geen namaak cartridges gevonden en dat maakt het duur. Ook de scankwaliteit vind ik maar mager. Voldoende voor mijn toepassing (inscannen van factuurtjes), maar verder niet echt bruikbaar.

Voor het geld is het een prima ding, maar ga niet veel printen. Het is echt zo'n af-en-toe moet ie 't doen ding :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1