ADSL Modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
First: Ik heb gezocht, en ben ervaren Tweaker :) Van Netwerken heb ik echter 0 verstand.

Mijn broer had een Wireless ADSL Modem, type Speedtouch 750 die hij niet meer nodig had. Deze wilde ik bij mijn ouders installeren, maar wat ik ook probeer, het lukt hem niet in te bellen.

Nou hebben mijn ouders ADSL over ISDN, en mijn broer niet. Ik neem nu aan dat dat het probleem is.

Mijn ouders hebben dus ISDN, maar dat gaat wel via zo'n klein telefoon stekkertje, en geen RJ-45 aansluiting. Ik ben in diversie winkels geweest, en alle ADSL isdn modems hebben een grote stekker nodig.

2 vragen dus:

Klopt het dat een Speedtouch 750 niet op ISDN kan werken
En zijn er inderdaad geen modems die met een kleine stekker ISDN ADSL aan kunnen?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Analoge telefoon en ISDN werken met verschillende spanningen.

Voor Analoog heb je een modem "Annex A" nodig, voor ISDN "Annex B"
Wat jij wil, gaat niet werken

Verwijderd

Er zijn 2 typen
annex-A: analoog
annex-B: ISDN

jij hebt dus een annex-B modem nodig, wat deze dus niet is.

kleine stekkertje past overigens perfect in de breedere aansluiting van het isdn modem.

• PWM
  • Niet online
EDIT

thx, hierboven.

Ik moet dus gewoon een Wireless ISDN modem kopen, en klaar is kees.

Wat is het nut van die breedere stekker? Is het nog handig om een andere kabel naar boven te trekken?

[ Voor 117% gewijzigd door PWM op 17-08-2007 12:49 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-03 11:37
misschien moet de topicstarter ook nog even kijken of er geen quattrovox of iets dergelijks geinstalleerd is (een quattrovox zet het digitale isdn signaal om in een analoog signaal) aangezien er toch sprake is van kleine stekkertjes ipv grote.

• PWM
  • Niet online
lars1980 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:49:
misschien moet de topicstarter ook nog even kijken of er geen quattrovox of iets dergelijks geinstalleerd is (een quattrovox zet het digitale isdn signaal om in een analoog signaal) aangezien er toch sprake is van kleine stekkertjes ipv grote.
Die zit er inderdaad tussen volgens mij.

Hij zit wel na de splitter, dus eventueel zou ik de modem er voor kunnen hangen.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Laat dat eventueel maar weg !

Je dient de spltter tussen de ISRA en de NT1 plaatsen !
De kans op oversparaak is redelijk aanwezig.

Wat bedoel je met : " is het nog handig om een andere kabel naar boven te trekken?

• PWM
  • Niet online
Bud_s schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:46:
Laat dat eventueel maar weg !

Je dient de spltter tussen de ISRA en de NT1 plaatsen !
De kans op oversparaak is redelijk aanwezig.
Ok, ik ga eens kijken hoe ver ik kom.
Wat bedoel je met : " is het nog handig om een andere kabel naar boven te trekken?
Dank fout, nevermind :)
Pagina: 1