Binnenkort ben ik jarig en hoop ik om en nabij de 200-250 euro op te halen. Hiermee wil ik iets doen aan het geluid wat uit mijn pc komt die aan een oud (ca. 15 jaar) jvc minitower is gekoppeld (jvc mx-s20). Het geluid komt uit de bijbehorende 30 watt boxjes.
Mijn doel: om met het relatief kleine budget mijn mp3 collectie beter te laten klinken. Dus alleen muziek en geen films (surround sound valt wat mij betreft dus af).
Ik heb jullie hulp nodig om twee vragen te beantwoorden en voor eventuele suggesties.
1 Is het uberhaupt mogelijk om met 200-250 euro een beter geluid te produceren dan wat nu uit mijn redelijk klinkende minisetje komt? Ofwel, liggen mijn verwachtingen niet te hoog?
2 Als antwoord op vraag 1 bevredigend is, wat kan ik dan het beste kopen? Daarvoor heb ik natuurlijk zelf al wat voorwerk verricht. Tot zover ben ik op de volgende opties uitgekomen.
Een laatste opmerking: een echte audiofiel ben ik absoluut niet en kan ik ook niet zijn voor dit budget. Het gaat mij om te komen tot een kleine, maar merkbare verbetering in luistergenot.
----------------
Now playing: Miracle Fortress - Poetaster
posted with FoxyTunes
Mijn doel: om met het relatief kleine budget mijn mp3 collectie beter te laten klinken. Dus alleen muziek en geen films (surround sound valt wat mij betreft dus af).
Ik heb jullie hulp nodig om twee vragen te beantwoorden en voor eventuele suggesties.
1 Is het uberhaupt mogelijk om met 200-250 euro een beter geluid te produceren dan wat nu uit mijn redelijk klinkende minisetje komt? Ofwel, liggen mijn verwachtingen niet te hoog?
2 Als antwoord op vraag 1 bevredigend is, wat kan ik dan het beste kopen? Daarvoor heb ik natuurlijk zelf al wat voorwerk verricht. Tot zover ben ik op de volgende opties uitgekomen.
- [A]. Logitech Z-2300 icm de Creative X-fi Xtrememusic-geluidskaart. Deze 2.1 speakerset komt goed uit de reviews en samen met de geluidskaart hoop ik dan de zoveel mogelijk geluidskwaliteit uit de mp3's te halen. De Creative geluidskaart kan eventueel ook voor een M-audio 2496 vervangen, maar is dat echt de paar tientjes waard?
- [B]. Het kopen van een versterker, daarop mijn huidige boxen aansluiten en gaan sparen voor betere boxen en een geluidskaart. Probleem is dat er voor deze prijs maar weinig kwaliteitsversterkers te koop zijn. Je hebt de marantz pm4001s, de denon pma-700ae en de Onkyo a-9211. (meer alternatieven zijn welkom)
Een laatste opmerking: een echte audiofiel ben ik absoluut niet en kan ik ook niet zijn voor dit budget. Het gaat mij om te komen tot een kleine, maar merkbare verbetering in luistergenot.
----------------
Now playing: Miracle Fortress - Poetaster
posted with FoxyTunes