PC hangt direct bij aanzetten.

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik zit met het volgende probleem:
Zodra ik m'n pc aanzet, hoor ik (standaard) beep, vervolgens telt hij het geheugen (2x256DDR333) en na dat blijft hij spontaan hangen. Ik zie numlock nog 1x knipperen maar daarna reageert het toetsenbord niet meer.
Gevolg: kan de bios niet in.

Wat heb ik gedaan:
-Bios gereset (batterij eruit -> powerknop 10 sec ingehouden), gevolg: niks

-hardeschijven (2) , dvdspeler/brander (2) afgekoppeld .. (hangt dus niks aan de voeding, behalve moederbord) gevolg: geen vooruitgang.

-geheugen dimms verwijderd, 1 voor 1 getest etc... geen vooruitgang. (telt ze gewoon voor de rest goed)

-eerst dacht ik dat het aan de voeding lag, die maakte een raar suisend geluid. Heb vervolgens de voeding vervangen door een werkend exemplaar uit een andere PC. ook geen vooruitgang.

Bios is al de laatste versie, die heb ik een tijd terug geflashed, maar hier kan ik sowieso niks aan doen, omdat ik de bios niet eens in kom.
Zoals gezegd reageert m'n toetsenbord niet meer na de 'directe hanger'. Heb uiteraard ook alle onnodige appartuur afgekoppeld om onnodig stroomverbruik te vermijden, omdat ik dacht dat het aan de voeding lag. Is het dus niet.

specs:
Asus A7N8X (laatste bios versie)
AthlonXP 2700+
Ati 9200
2x256 DDR
2x120 GB HDD

enig idee?

ps : heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruikt, vandaar ook alles afgekoppeld etc... in de search kan ik verder niks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door brianb op 17-08-2007 12:30 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Het enige wat ik zo snel kan benken is dat je mobo op sterven na dood is aangezien hij niet eens door zijn POST heen komt.
Misschien dat je condensators bol staan? (hoewel je mobo dan helemaal niets meer doet volgens mij)

Voorbeeldjes in MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

[ Voor 23% gewijzigd door Standeman op 17-08-2007 12:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• brianb
Ja ze staan niet bol, daar dacht ik als eerste ook al aan. Rare is juist dat hij vanmorgen 1x doorstartte en voor het welkom scherm van Windows crashte, vanaf dat moment start ie niet eens meer door zn POST.
Ben volgens mij bang dat ik inderdaad van het ergste uit kan gaan.

oops: edit. condensatoren zijn degelijk wel kapot!!! heb er een paar over het hoofd gezien in de buurt van de processor.. Thnx ... hier kan ik niks meer aan doen he?

ik zie het aan het 4e plaatje (op die site) ... lijkt eigenlijk op roest zeg maar... Hoe kan dit eigenlijk gebeuren?
Zijn die te vervangen, of kan ik het moederbord nu beter ten dode opschrijven?

[ Voor 41% gewijzigd door brianb op 17-08-2007 12:50 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Standeman

Prutser 1e klasse

In principe kan je ze wel vervangen, daar staat wel het een en ander over in het andere topic. Als je nog garantie hebt, zou ik het niet doen.

Aan de andere kant, voor 40 euro heb je al een nieuwe. Ik zelf zal daar voor niet met een soldeerbout gaan zitten klooien.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• brianb
Garantie is er nooit meer. Is al jaren oud die PC. Ik denk dat ik ga zoeken voor een soortgelijk bordje waardoor ik de cpu wel nog gebruiken kan met de rest. Ik ga daar liever niet mee kloten voor die paar tientjes.

topic kan dicht wat mij betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door brianb op 17-08-2007 13:12 ]