Bluescreen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-01 23:03
Toen ik vanmorgen de PC aan wilde zetten gebeurde er iets vreemds. Namelijk hij starte opnieuw op toen hij aan het opstarten was, nadat ik het Windows XP logon screen had gezien. Net voordat hij opnieuw opstartte kon ik een blue screen zien, maar deze verdween ook weer heel snel. Ik heb dus niet kunnen lezen wat er stond. Ik heb meerdere keren opnieuw opgestart, in veilige modus, in veilige modus met netwerkmogelijkheden, normaal starten en met de laatst werkende instellingen. Dit alles werkt niet.

Ik heb in de bios gekeken of ik een instelling kon vinden zodat ik wel het bluescreen te zien kan krijgen, maar deze kan ik niet vinden. Ook heb ik geprobeerd om met de Windows XP CD te herstellen. Dit lukte wel, er stond dat het gelukt was in ieder geval, maar het probleem is niet verholpen. Ik heb ook de search-functie gebruikt, maar daar heb ik niets bruikbaars gevonden. De topics die ik heb gelezen waren niet het probleem wat ik had. Zij konden gewoon windows in.

Het gaat dus als volgt:
PC start op -> Windows XP Logon screen -> Bluescreen van ongeveer 1 seconde -> Restart. En dan begint het weer opnieuw.

Omdat ik dus het bluescreen niet te zien kan krijgen, kan ik ook niet googlen om dit te fixen, aangezien ik geen idee heb wat er nou aan de hand is. This is where you come in! Wat moet ik doen?

Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe moederbord, geen idee wat voor geheugen, en een P4 3.0 GHz.

[ Voor 3% gewijzigd door Dekay op 17-08-2007 12:11 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kan een harde schijf probleem zijn. Dit is wel een vaker voorkomend probleem om precies dan te nokken met opstarten.

Test ook je geheugen even.
Dus:

Download een tooltje van je harde schijf fabrikant en boot daarmee en test je hdd
Download memtest en check je geheugen een lange tijd..

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als je tijdens het booten van Windows XP f8 indrukt, krijg je een menu met veilige modus e.d.
Daar staat ook de optie 'Opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen'. Misschien dat dan je blauwe scherm langer blijft staan, zodat er duidelijk wordt wat er aan de hand is. Eventueel zou je ook nog de pause-toets kunnen gebruiken, maar ik dacht dat die niet veel hielp in windows.

Verwijderd

Je zou altijd kunnen proberen een foto te maken van het BS. Verder denk ik dat het toch wel duid op een hardwarematig probleem. Dus kijk is of je zo veel mogelijk onzin [geluid- netwerkkaart] af kan koppelen, kijken of hij dan wel opstart. Je zou ook altijd nog een memtestje kunnen draaien.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:14:
Je zou altijd kunnen proberen een foto te maken van het BS. Verder denk ik dat het toch wel duid op een hardwarematig probleem. Dus kijk is of je zo veel mogelijk onzin [geluid- netwerkkaart] af kan koppelen, kijken of hij dan wel opstart. Je zou ook altijd nog een memtestje kunnen draaien.
De pause/break knop heb je toch wel nodig voor de foto.. :)

• Dekay
Die pause/break knop werkt niet. Ik heb geprobeerd wat overbodige hardware te verwijderen, maar dit werkt ook niet.

Als ik op F8 druk dan krijg ik niet de optie "Opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen' te zien. Ik kan alleen kiezen tussen verschillende dingen waarmee ik hem wil opstarten (DVD-drive, verschillende hardeschijven e.d.).

Ik download nu net even een tool van Maxtor/Seagate. Dat moet ik nog even branden en dan zal ik dat eens testen.

Zou het eventueel ook kunnen helpen om te formatteren? Of zou de fout dan blijven?

Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Het is mij niet helemaal duidelijk of je pc nou wel of niet doorstart in veilige modus.

Je kan het "herstarten na een systeem crash" ook uitzetten in windows zelf... maar dan moet je pc uiteraard door willen starten in veilige modus... Zit ergens bij systeem eigenschappen (rechter muisknop op My Computer)... kan je niet precies vertellen waar het aangezien in geen windows meer heb.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dekay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:49:
Zou het eventueel ook kunnen helpen om te formatteren? Of zou de fout dan blijven?
Om dit te kunnen beantwoorden, hebben we een glazen bol nodig.. Probeer eerst de hdd check maar even, daarna je geheugen, want formatteren en windows opnieuw installeren kan altijd nog.

• Dekay
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:54:
Het is mij niet helemaal duidelijk of je pc nou wel of niet doorstart in veilige modus.

Je kan het "herstarten na een systeem crash" ook uitzetten in windows zelf... maar dan moet je pc uiteraard door willen starten in veilige modus... Zit ergens bij systeem eigenschappen (rechter muisknop op My Computer)... kan je niet precies vertellen waar het aangezien in geen windows meer heb.
Nee, ik kom dus niet in windows. Anders had dat inderdaad gekunt.

@Hann1BaL: Heb je die niet dan? :+

Op de 1 of andere manier krijg ik iets heel anders te zien tijdens het checken van mijn HDD dan wat er in de "SeaToolsDOSguide.pdf" staat. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen. Ik kan alleen commands intypen. Hij checkt eerst een heleboel dingen, en dan staat er: [DR-DOS] A:\> en dan kan ik commands intypen. Maar wat zou ik daar moeten doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Dekay op 17-08-2007 13:10 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Dekay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:49:
Als ik op F8 druk dan krijg ik niet de optie "Opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen' te zien. Ik kan alleen kiezen tussen verschillende dingen waarmee ik hem wil opstarten (DVD-drive, verschillende hardeschijven e.d.).
Dan druk je dus te vroeg op F8. Je moet drukken nadat je de BIOS hebt gezien en voordat Windows start (laadbalkje).

• Dekay
Er zit niets tussen. Hij laat dan alleen de keuze mogelijkheden zien. Windows normaal starten, in veilige modus etc. Er staat niets tussen zoals "Opnieuw opstarten bij systeemcrash".

Ik ga nu wel even formatteren, kijken of dat zin heeft. Anders weet ik het niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Dekay op 17-08-2007 13:22 ]

• Dekay
Na geformatteerd te hebben lijkt hij het weer te doen. Ik zit nu weer in windows. Bedankt voor alle reacties.

Even een vraagje tussen door trouwens. Ik heb hem nu moeten formatteren met een illegale versie van windows XP, maar thuis heb ik gewoon de legale versie. Daar kan ik nu alleen niet bij. Is het mogelijk om de key later nog te vervangen of moet ik dan weer gewoon formatteren?

Verwijderd

Dekay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:44:
Na geformatteerd te hebben lijkt hij het weer te doen. Ik zit nu weer in windows. Bedankt voor alle reacties.

Even een vraagje tussen door trouwens. Ik heb hem nu moeten formatteren met een illegale versie van windows XP, maar thuis heb ik gewoon de legale versie. Daar kan ik nu alleen niet bij. Is het mogelijk om de key later nog te vervangen of moet ik dan weer gewoon formatteren?
Een herinstallatie is voldoende, maar als je de legale versie al hebt geinstalleerd hoef je alleen op de licentiesticker te kijken op (of onder) je pc.

En deze product key gebruiken.

ps.

Maak anders een reserve kopie van je legale versie, hoef je niks illegaals meer te doen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 13:48 ]

• Dekay
Nou het is dus zo dat ik niet thuis ben. Normaalgesproken neem ik altijd mijn CD's etc mee voor het geval dat, maar deze keer dacht ik "ach, die heb ik toch niet nodig, ik laat ze wel thuis". Nou ik had ze dus wel nodig deze keer...

• Hann1BaL

Hann1BaL

Je hebt op internet keychangers voor windows. Daarmee maak je met 1 kleine handeling je windows volledig legaal. Zoek maar ergens naar keychangers. Daar is namelijk niets illegaals aan.

Verwijderd

Dekay schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:10:Ik heb een Asus P4P800-E Deluxe moederbord, geen idee wat voor geheugen, en een P4 3.0 GHz.
Waarschijnlijk zal je 1 of 2 repen PC3200 hebben, maar dat terzijde :)

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:47:
Je hebt op internet keychangers voor windows. Daarmee maak je met 1 kleine handeling je windows volledig legaal. Zoek maar ergens naar keychangers. Daar is namelijk niets illegaals aan.
Dat wist ik niet, handig om te weten.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:02:
[...]

Dat wist ik niet, handig om te weten.
Er zit wel 1 maar bij. Het moet natuurlijk wel de exact zelfde versie zijn. Dus een home key kan je niet gebruiken bij een Prof. install.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Er zit wel 1 maar bij. Het moet natuurlijk wel de exact zelfde versie zijn. Dus een home key kan je niet gebruiken bij een Prof. install.
Dat is logisch elke key is gekoppeld aan een product.
En de taal versie maakt dat wat uit.?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TS: Wat gebeurd er als je hem opstart in veilige modus?

Als dit lukt kun je onder Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart en herstel instellingen -> Automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Zo kun je het blauwe scherm blijven zien.

Wat staat er trouwens in je eventviewer?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:32

Kwastie

Awesomeness

Zijn toevallig je Hardeschijven SATA? dan weet ik waarschijnlijk wat het probleem is:
Windows ziet waarschijnlijk je drivers niet of niet goed .. ik heb alleen geen idee hoe je dit kan fixen heb zelf ook dit probleem gehad met mijn oude computer(een van de eerste moederborden met sata er op) geeft nu nog steeds problemen..

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

Vanochtend ook gehad en verholpen. Zorg dat je Local Admin rechten hebt en ga dan naar C:\windows\system32 folder. Verwijder de file Spooldr.sys van deze folder. Deze file staat in het bluescreen die het probleem veroorzaakt. Dit is een stukje virus wat binnenkomt via MSN.

Veel plezier.......

• Hann1BaL

Hann1BaL

Falcon schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:19:
TS: Wat gebeurd er als je hem opstart in veilige modus?

Als dit lukt kun je onder Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart en herstel instellingen -> Automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Zo kun je het blauwe scherm blijven zien.

Wat staat er trouwens in je eventviewer?
eh, lees de TS nog even ajb :) Dit had dus geen zin. En het probleem is al weg.., maar dat vinkje uitzetten is wel een idee voor de volgende keer.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hann1BaL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

eh, lees de TS nog even ajb :) Dit had dus geen zin. En het probleem is al weg.., maar dat vinkje uitzetten is wel een idee voor de volgende keer.
:X .. en ik dacht nog wel dat ik het goed gelezen had..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1