Hoelang is de garantie op een Abit moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
Mijn Abit BX6-2.0 van 16 maanden oud is vannacht overleden, kan iemand mij vertellen of ik hier nog garantie op heb??

Verwijderd

ik heb 3 jaar garantie gekregen op een ABIT KT7A

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
ik heb een Abit BE6 met 3 jaar garantie en ook nog een Abit KA7-100 met 3 jaar garantie. Je hebt waarschijnlijk dus nog mazzel!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Er zit 3 of 5 jaar garantie op Abit moederborden. Maar in de praktijk zegt dit niks. Zo was mijn Abit LX6 stukgegaan en ben ik dus naar de winkel teruggegaan waar ik 'm had gekocht. Aangezien de garantietermijn van 1 jaar van de winkel al voorbij was, wilde ik een beroep doen op de fabrieksgarantie van Abit. De winkel heeft toen naar Abit in Venlo gebeld (voor info zie Abit site). Deze vertelde dat er geen fabrieksgarantie meer opzat, omdat het product te oud was. Het moederbord is gemaakt in juli 1998 en de termijn van 3 (of 5) jaar is dus nog niet verstreken. Rare lui daar bij Abit. Ben er verder niet meer achteraan geweest, omdat ik dat moederbordje voor slecht 150 piek had gekocht en ik toch weinig aan een nieuwe had, omdat de huidige processoren niet meer in dit moederbordje passen.

• ScuL
  • Laatst online: 04:04
bij mijn weten is het gewoon 1 jaar hoor,
het kan zijn dat op die nieuwe socketA mobo's 3 jaar standaard zit...

ik heb de volgende mobo's (gehad)
PN5, LX6, BE6, BE6-II en BX133-RAID en ze hebben allemaal 1 jaar garantie... :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
In een test bij de C!T stond er echt bij dat de Abit LX6 5 jaar had. Misschien dat de importeur dat geeft, want als ze bij abit al zeggen dat ie te oud is, vind ik dat dus dikke bull.

Verwijderd

Als je bij infomatique kijkt staat daar achter de abit kt7a 24 maanden garantie..dus ga ik daar maar vanuit.

• ScuL
  • Laatst online: 04:04
al met al heel onduidelijk dus
....
je kan proberen Abit te bellen in Venlo..
maar hoogstwaarschijnlijk sturen ze je gewoon weg :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laat je niet afschepen wanneer ze in de winkel zeggen dat er maar een jaar garantie op zit en je dus pech hebt. Op basis van ons BW (Burgerlijk Wetboek) moet een product voldoen aan datgene dat je er in het dagelijks verkeer mag van verwachten. Een dergelijk product wordt geacht minimaal enkele jaren (zeker 5) mee te gaan. Nu hij bij jou nu al de geest heeft gegeven is er sprake van een ondeugdelijk product en daar kan je je contractspartij, de winkel en dus geen doorverwijs naar ABIT, op aanspreken.

Succes!

• Garfield
Bedankt voor de reacties, ik zal morgen de importeur bellen.

• Garfield
Ik heb ze vandaag gebeld en ze geven 2 jaar garantie op de moederborden! :)

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Magna vertelde me dat op mijn KT7-Raid 5 jaar garantie zit. Staat zelfs me koeie-letters op hun website. Bij Asus staat 2 jaar.

Nou was mijn KT7-Raid weliswaar reeds na 2 maanden opeens dood (en netjes omgeruild) maar neemt niet weg dat het er echt staat :)

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Pagina: 1