Toon posts:

Kan niet volledige capaciteit usb-stick benutten

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eergisteren probeerde ik 1,4 Gb aan muziek op mijn 2GB Dane-Elec usb-stick te zetten. Dit lukte echter maar gedeeltelijk. na ongeveer 540 Mb gaf windows (2000 professional) het bericht dat de stick vol zat en ik een nieuwe moest plaatsen. Als ik bij eigenschappen van de stick kijk dan geeft dit gewoon aan dat er nog 1,4 Gb vrij is.Na alles er weer af te hebben gehaald en te hebben geformatteerd opnieuw geprobeerd de muziek er op te zetten met exact hetzelfde resultaat.

Gisteren ben ik naar de mediamarkt geweest om een nieuwe te halen (weer een Dane-elec zMate Pen van 2Gb). Ook op de computer van de Mediamarkt kon er geen bestand bijgezet worden alhoewel er een andere foutmelding (weet niet precies meer welke) kwam.
Met de nieuwe usb-stick weer geprobeerd de muziek er op te zetten. Ook nu weer hetzelfde probleem, na ongeveer 530Mb wederom de melding dat de stick volzit.

Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Dan zou ik het probleem bij je client zoeken, wel is vaker meer op een stick gezet?

Drivers up to date?
3rd party usb porten of on board oid?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:59:
Hallo,

Eergisteren probeerde ik 1,4 Gb aan muziek op mijn 2GB Dane-Elec usb-stick te zetten. Dit lukte echter maar gedeeltelijk. na ongeveer 540 Mb gaf windows (2000 professional) het bericht dat de stick vol zat en ik een nieuwe moest plaatsen. Als ik bij eigenschappen van de stick kijk dan geeft dit gewoon aan dat er nog 1,4 Gb vrij is.Na alles er weer af te hebben gehaald en te hebben geformatteerd opnieuw geprobeerd de muziek er op te zetten met exact hetzelfde resultaat.

Gisteren ben ik naar de mediamarkt geweest om een nieuwe te halen (weer een Dane-elec zMate Pen van 2Gb). Ook op de computer van de Mediamarkt kon er geen bestand bijgezet worden alhoewel er een andere foutmelding (weet niet precies meer welke) kwam.
Met de nieuwe usb-stick weer geprobeerd de muziek er op te zetten. Ook nu weer hetzelfde probleem, na ongeveer 530Mb wederom de melding dat de stick volzit.

Heb je je USB stick al geprobeert te formateren in Windows 2000 pro?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Heb je je USB stick al geprobeert te formateren in Windows 2000 pro?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:59:
Hallo,

[ Voor 3% gewijzigd door frankvdtillaart op 17-08-2007 12:05 ]

Happy Blessings <3

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Probeer je allemaal losse bestanden er op te zetten of alles in 1 groot bestand? In het laatste geval kan het zo zijn dat het bestandssysteem geen grotere bestanden aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

"Drivers up to date?"
Heb ik ook aan gedacht. Gisteren de computer naar nieuwe driver laten zoeken, maar dezelfde driver had ik er al op staan.

"3rd party usb porten of on board oid?"
Ik ben niet zo'n computerkenner en heb dan ook geen idee wat je hiermee bedoelt :-(

"Heb je je USB stick al geprobeert te formateren in Windows 2000 pro?"
Zoals ik schreef heb ik dit inderdaad gedaan met uiteindelijk hetzelfde resultaat als voor het formateren.

"Probeer je allemaal losse bestanden er op te zetten of alles in 1 groot bestand? In het laatste geval kan het zo zijn dat het bestandssysteem geen grotere bestanden aankan."
De eerste keer heb ik dit soms 1 voor 1 en soms per 10 bestanden gedaan, omdat ik sommige muziekbestanden wel en andere niet wilde hebben. Maar na die 540 Mb kan er zelfs niet 1 muziekbestand van 4Mb meer bij.
Daarna bij de tweede poging heb de door mij gekozen muziekbestanden eerst in een map gezet op mijn computer en daarna als geheel gekopieerd (niet in een map) naar de usb-stick.

Overigens heb ik een 1Gb usb-stick van scandisk waar ik nu muziekbestanden op zet, die ik wel volledig kan benutten. Ik wilde de Dane-elec omdat deze zo klein is. Ik heb in mijn auto namelijk een usb-aansluiting in het dashboardkastje. De stick steekt dan echter wel uit in het kastje (klepje kan uiteraard wel dicht), vandaar mijn voorkeur voor een zo klein mogelijke usb-stick.

Verwijderd

Een je kon niks aanpassen tijdens de Format procedure (bestands indeling / grootte)??

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als welk bestandssysteem is het geformatteerd? FAT16 of FAT32?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Probeer eens submapjes aan te maken op die stick en dan de bestanden hierover te verdelen. Het klinkt of de filetable gewoon vol is. Geen idee hoe dat kan though.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:58:
"3rd party usb porten of on board oid?"
Ik ben niet zo'n computerkenner en heb dan ook geen idee wat je hiermee bedoelt :-(
3rd party betekend letterlijk vertaald 'van derden', want inhoud dat ik vraag of de USB porten die je gebruikt standaard bij de computer waren geleverd of later zijn bijgekocht door middel van een Extern hubje of intern PCI slot. In de laatste 2 gevallen wil het nog wel eens zijn dat je vernieuwde drivers nodig hebt van de site van de fabrikant.

Wat voor service pack van windows 2000 draai je? Rechtermuisknop op deze computer en dan bij System kijken.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik heb in mijn auto een Pretec 2Gb stickje, kostten toen maar 30 euro en ze zijn groot/klein als je vingernagel. PM me maar voor een adresje ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:02:
Probeer eens submapjes aan te maken op die stick en dan de bestanden hierover te verdelen. Het klinkt of de filetable gewoon vol is. Geen idee hoe dat kan though.
Als je usb stick FAT16 geformatteerd is dan kan de root directory maar een maximum van 512 entries bevatten.

Lijkt me sterk dat dit dan op 540 mb zou komen, maar goed theoretisch gezien zou het hier aan kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:01:
Als welk bestandssysteem is het geformatteerd? FAT16 of FAT32?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:55:
[...]

Een je kon niks aanpassen tijdens de Format procedure (bestands indeling / grootte)??
Ik heb de stick als FAT geformatteerd, waarschijnlijk FAT16 (staat er niet bij). Tijdens de procedure kan alleen gekozen worden voor het type bestandssysteem (FAT,NTFS en FAT32)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:02:
Ik zal dit eens proberen als het opnieuw formateren niet lukt. Ik weet niet of dit invloed heeft het herkennen van de muziekbestanden van de mediaplayer in de auto.
_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:05:
[...]

inhoud dat ik vraag of de USB porten die je gebruikt standaard bij de computer waren geleverd of later zijn bijgekocht door middel van een Extern hubje of intern PCI slot.

Wat voor service pack van windows 2000 draai je? Rechtermuisknop op deze computer en dan bij System kijken.. :)
Apache, bedankt voor je uitleg, zeker ook hoe ik de info over windows 2000 kan bekijken ;)
De USB porten zitten standaard op mijn laptop. Ik heb service pack 4.
Miglow schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:06:
Ik heb in mijn auto een Pretec 2Gb stickje, kostten toen maar 30 euro en ze zijn groot/klein als je vingernagel. PM me maar voor een adresje ;)
Bedankt voor de tip. Ik probeer eerst de twee die ik heb aan de praat te krijgen. Als dat niet lukt dan stuur ik je een PM voor het adresje.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Als je usb stick FAT16 geformatteerd is dan kan de root directory maar een maximum van 512 entries bevatten.

Lijkt me sterk dat dit dan op 540 mb zou komen, maar goed theoretisch gezien zou het hier aan kunnen liggen.
Misschien ligt hierin dan de oplossing, ik zal eens proberen te formatteren op FAT32. Het gekke (vind ik) is dat ook die nieuwe USB-stick precies hetzelfde heeft, of zou die fabriek af FAT16 geformatteerd zijn?

Ik ga nu eerst eens aan de slag met al jullie suggesties, daarvoor bedankt. Ik laat jullie het resultaat zsm weten.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Misschien ligt hierin dan de oplossing, ik zal eens proberen te formatteren op FAT32. Het gekke (vind ik) is dat ook die nieuwe USB-stick precies hetzelfde heeft, of zou die fabriek af FAT16 geformatteerd zijn?

Ik ga nu eerst eens aan de slag met al jullie suggesties, daarvoor bedankt. Ik laat jullie het resultaat zsm weten.
Niets is onmogelijk. Ik had zelfs een 320GB harde schijf in een mediaspeler die FAT16(!) was geformatteerd. Geen wonder dat ik geen grote files op kon doen zoals DVDs. 8)7

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Och, wat kan het leven toch simpel zijn en wat kun je het jezelf moeilijk maken. Of misschien ook wel, wat kunnen fabrikanten het je moeilijk maken.

Uit bovenstaande blijkt denk ik wel dat het opgelost is en wel door gewoon de usb-stick FAT32 te formatteren.

De opmerking dat ik geen computerkenner ben heb ik denk ik wel waargemaakt :)

Allemaal bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1