Ik heb net een Canon Pixma 180 printer gekocht en aangesloten met een usb 2.0 kabeltje op een usb 2.0 slot. Ik wilde weten of het snel genoeg ging (ik vond scans erg langzaam gaan) dus heb ik even de overdrachtsnelheid getest met HDTune van de cardreader. Nou komt deze uit op zo'n 0,6 MB/S. Lijkt me erg weinig. Kan ik ervan uitgaan dat als de snelheid van de cardreader zo laag is, de snelheid van de printer ook zo laag is? Dus het downloaden van de scans ed?
Ik heb laatst dezelfde Pixma voor mn vriendin gekocht. Snelheid van de cardreader heb ik eerlijk gezegd geen benul van, maar het scannen e.d.. + dus de overdracht daarvan is perfect.
Ok. Tja jouw perfect en mijnj langzaam zijn natuurlijk allemaal relatieve begrippen, maar hoelang doet de printer bij je vriendin over een scan? Weet je dat?
[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 17-08-2007 12:21 ]
Om in te scannen? Een luttel aantal secondes...sander-sp schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:20:
Ok. Tja jouw perfect en mijnj langzaam zijn natuurlijk allemaal relatieve begrippen, maar hoelang doet de printer bij je vriendin over een scan? Weet je dat?
dat is het hele proces van het scannen tot aan het plaatje op de pc?
Zelf heb ik hier een mp170 staan en de cardreader daarin werkt nauwelijks langzamer dan zie in mijn pc. Misschien dat een oplossing dan ook kan zijn om de usb-drivers te updaten.
[ Voor 0% gewijzigd door dcm360 op 17-08-2007 12:50 . Reden: typevout ]
ja, daar ga ik dan maar is goed naar kijken als ik terug ben van vakantie. Ik weet nu in ieder geval dat het niet goed zit. Kan het ook liggen aan een slechte usb kabel? Ik heb namelijk een heel goedkoop kabeltje erbij gekocht.
Ja, plaatje op de PC neemt natuurlijk amper tijd in beslag. Zal t nog ff nakijken als ik er thuis aan denk.sander-sp schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:45:
dat is het hele proces van het scannen tot aan het plaatje op de pc?
Ok, dat duurt bij mij namelijk erg lang, en dat heeft natuurlijk met het usb gebeuren te maken...
Drivers installeren heeft niet geholpen.
Andere/betere kabel helpt ook niet.
Andere usb poort helpt ook niet.
Andere suggesties? Ik heb een Asus k8v deluxe moederbord.
Drivers installeren heeft niet geholpen.
Andere/betere kabel helpt ook niet.
Andere usb poort helpt ook niet.
Andere suggesties? Ik heb een Asus k8v deluxe moederbord.
[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 17-08-2007 17:28 ]
Pagina: 1