Toon posts:

10x WAP54G vragen om onstabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderstaande afbeelding;
http://img507.imageshack.us/my.php?image=netwerkfo1.png

1 AP als hoofd AP
vervolgens 9 AP's die als repeater staan ingesteld.

Encryptie mode: WPA-Personal
Encryptie type: TKIP
Wireless Macfiltering

Probleem
Héél soms krijg ik wél verbinding, maar 99 % procent van de gevallen niet. En als er verbinding is kan ik vaak geen verbinding met het internet maken en niet eens de accespoints pingen.

geprobeerd
-het handmatig configureren van de ipinstellingen
-het handmatig opzetten van de draadloze verbinding
-alle accespoints opnieuw geconfigureerd, op basis van 1 standaard config

Verwijderd

ik denk dat al die repeaters een gedeelte van je signaal opsnoepen en er zo niet veel meer over blijft voor andere apparaten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Schakel ze allemaal uit op je hoofd AP na. Kijk dan of je verbinding krijgt. Zo ja, voeg er 1 toe en kijk dan of je verbinding krijgt. Enz.

Staan alle AP's op het zelfde kanaal ingesteld? Zo ja, wisselen, aangezien je interferentie van het signaal kan hebben. Een indicatie is dat als je de ontvanger ook maar een paar centimeter verschuift het verschil kan zijn tussen wel of geen ontvangst.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
en misschien ook nog collisions,

@ ts:

Is het geen optie om een paar utp touwtjes naar een paar van die wapjes te spannen?

dan kun je een paar gebruiken als aanvoer (dus als ap) en de rest als repeater

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het op ga splitten in 2 apparte netwerken én verschillende channels ga gebruiken voor het wifi signaal. Bedankt voor jullie wijsheid.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Een goede opzet kan zijn om bijvoorbeeld op de begane grond 3 ap's neer te zetten met verschillende kanalen en dit met roaming aan. Weet niet of dit mogelijk is bij dit type ap's.

Zie dit topic voor tips en kanaal keuze:

[Wireless] 3 access points roaming maken

[ Voor 25% gewijzigd door _MaLa_ op 20-08-2007 10:09 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 18:11
Roaming werkt prima op WAP54G's, maar je hebt wel een van de recente firmwares nodig. De oudere hadden een probleem met roaming, waardoor het niet werkte.

Je moet dan wel een kanaal of drie tussen de verschillende AP's hebben zitten (voor zover ze elkaar kunnen zien), dus 1 - 4 - 7 - 10 - 13 bijvoorbeeld.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:14:
Roaming werkt prima op WAP54G's, maar je hebt wel een van de recente firmwares nodig. De oudere hadden een probleem met roaming, waardoor het niet werkte.

Je moet dan wel een kanaal of drie tussen de verschillende AP's hebben zitten (voor zover ze elkaar kunnen zien), dus 1 - 4 - 7 - 10 - 13 bijvoorbeeld.
Het probleem is niet zozeer roaming, ik heb verschillende kanalen ingesteld op de AccessPoints zoals je uitlegde. Ze zijn dan echter niet meer te bereiken.

Werkt het hele idee met verschillende kanalen wel als je gebruik maakt van de Repeater functie? je wilt inmiddels het signaal versterken van de "Hoofd repeater " en die zend uit op kanaal 11.. als repeater b dan op kanaal 7 uit :s?

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan een slot op,

Alle ap's zijn nu ingesteld als "AP" met allen dezelfde instellingen en niet als "REPEATER". Het gaat nu goed.
Pagina: 1