Toon posts:

(Access & VBA) mkdir folder subdir

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met een subformulier erin.

In de formulier heb ik een invoervak en als ik een nieuwe Product aanmaak, dan kan ik met het knopje ernaast wat ik gemaak heb een map aanmaken met hetzelfde als van de product.

In de subformulier worden de records de verschillende types van de product weergegeven en nu wil ik daar een knopje maken dat een subfolder met de naam van de type kan aanmaken in de rootmap van de product.

Hoe kan ik dit doen?

Het heeft me wel gelukt om een enkel map aan te maken van de product zelf maar krijg het niet voor elkaar om een subfolder met de naam van de type aan te maken onder de product

mvg,

Triple-M

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Hoi,

Je geeft wel heel weinig informatie. Je toont niet wat je al gedaan hebt, je toont niet wat er precies misloopt, etc... Toon dus even wat relevante code.

Daarnaast hoort dit topic eerder in OFF thuis dan in PRG
-> OFF

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:57:
Hoi,

Je geeft wel heel weinig informatie. Je toont niet wat je al gedaan hebt, je toont niet wat er precies misloopt, etc... Toon dus even wat relevante code.

Daarnaast hoort dit topic eerder in OFF thuis dan in PRG
-> OFF
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub Knop19_Click()
MkDir "C:\" & Actie_ID
End Sub

Private Sub Knop20_Click()
Dim xPath, xFolder, xCmd, Result As String
xPath = "C:\"
xFolder = xPath & Me![Actie_ID]
' (MkDir xFolder ' create folder )
xCmd = "explorer.exe " & xFolder & "\" ' open folder
Result = Shell(xCmd, vbNormalFocus)
End Sub

----

De eerste gedeelte opent de map en de 2de gedeelte maakt de map aan. Nu wil ik dat als hij een map aanmaakt in C:\ het eerst onder de desbetreffende product zet. Dus (Televisienaam)\actie_id.

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 17-08-2007 14:08 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

- whoami vroeg om de relevantecode te posten
- code graag tussen [code][/code]tags
- je vertelt nog steeds niet wat er mis gaat
en on topic:
als je iets wilt zult je hem dat wel moeten vertellen. Regel 8 doet niks, en nergens geef je iets aan van een subfolder die aangemaakt worden. Kijk eens bij de syntaxhelp van mkdir en denk even logisch na :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 17-08-2007 14:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses. Het is de volgende code:

Private Sub Knop19_Click()
On Error GoTo Err_Knop19_Click

MkDir "C:\" & Actie_ID

Exit_Knop19_Click:
Exit Sub

Err_Knop19_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop19_Click
End Sub

Hier wil ik in zetten dat hij voor de Actie_ID eerst kijkt of er een hoofdmap van de product aanwezig is en zo ja dat hij dan als subdir een map met de naam van de Actie_ID maakt. Zo nee dan maakt hij eerst een hoofdmap aan en dan hangt hij de map van de Actie_ID eronder. Graag wat hulp hiervoor.. ik heb me suf rondgekeken en bekeken.