Toon posts:

dvd met VGA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de 360 aangeslotem met een microsoft vga kabel. Voor spellen is dit goed vanwege het achterwegen blijven van overscan. Ik heb gelezen op forums dat via de vga kabel het beeld van de dvd wordt geupscaled naar 1366&768, de standaard resolutie van mijn samsung LE32M86BD. Mijn xbox 360 is op deze resolutie ingesteld.Echter het beeld is onscherp en via de scart 1( oude xbox die ik gebruik als dvd speler) is het beeld veel scherper.Dat geeft 576p weer, de PAL standaard.
Op de verpakking van de VGA kabel staat ook niks over upscalen. Daar staat dat dvd/video in 480p wordt weer gegeven. Component geeft ook een veel mooier beeld, wat ook de PAL resolutie is bij het kijken van SD dvd's . Ik vraag me dus of of ik iets verkeerd doe, of over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onscherp als je er dicht op zit of zo onscherp dat je het van 3 meter nog ziet? Upscaling veroorzaakt natuurlijk altijd wat onscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk van 2,5 tot 3 meter afstand. Het beeld is veel onscherper dan bij de scart( RGB) op dezelfde afstand. Ik vrag me af waar de informatie staat dat er via VGA wordt geupscaled. Ik heb dat niet kunnen vinden.